استان ها

نوجوانان با نگاهی متفاوت، داستان‌های خوبی خلق می‌کنند

رویداد برتر/زنجان مدرس کارگاه داستان‌نویسی جوانه‌های انقلاب گفت: نوع نگاهی که نوجوانان به اتفاق‌های مختلف در اطراف خود دارند، موجب می‌شود تا داستان‌های خوبی خلق کنند.

زینب شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار رویداد برتر، با اشاره به برگزاری کارگاه داستان‌نویسی (جوانه‌های هنر انقلاب) برای کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: نوع نگاهی که نوجوانان به اتفاق‌های مختلف در اطراف خود دارند، موجب می‌شود داستان‌های خوبی خلق کنند، به‌طوری که وقتی داستان خوانده می‌شود، از چیزی که می‌نویسند شگفت‌زده می‌شویم‌، البته نوجوانان استعداد خود در این برهه را جدی نمی‌گیرند و اغلب پس از مدتی، نوشتن را رها می‌کنند.

وی با اشاره به استعداد و ظرفیت بالای نوجوانان در زمینه نوشتن داستان کوتاه، ادامه داد: احساس می‌کنم زمانی که نوجوانان با اصول و مبانی داستان‌نویسی آشنا شوند قطعا بهتر از گذشته می‌توانند بنویسند. همچنین اعتقاد دارم با کار بر روی استعداد این قشر در آینده نزدیک نویسندگان خوبی را تربیت خواهیم کرد.

او بیان کرد: وقتی نکات نویسندگی را به هنرجویان آموزش دهید، مجبورید از دیدگاه آن‌ها به جهان و اتفاق‌ها نگاه کنید که این اتفاق بیشتر روی داستان‌های من تاثیر گذاشته، وقتی می‌نویسم فکر می‌کنم خواننده آینده این داستان چطور و از چه دریچه‌ای به این نوشته نگاه می‌کند و به همین دلیل، کمی سختگیرانه‌تر با نوشته‌هایم برخورد می‌کنم.

شاهی با بیان اینکه کارگاه داستان‌نویسی (جوانه‌های هنر انقلاب) در هفته هنر انقلاب برگزار شده و تکمیل‌کننده مطالب دوره فصل پاییز بود، گفت: هدف کارگاه و دوره داستان‌نویسی (جوانه‌های هنر انقلاب) کشف و پرورش استعداد نوجوانان در حوزه نویسندگی است. همچنین در این دوره هنرجویان با چگونگی داستان نوشتن آشنا شدند و محیط اطراف خود را راستای یافتن ایده خام و سوژه بررسی کردند.

وی با بیان اینکه کارگاه داستان‌نویسی جوانه‌های هنر انقلاب توسط حوزه هنری با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، افزود: این دوره برای نوجوانان فعال در عرصه کتاب قابل درک‌تر بود و غالبا این دسته از نوجوانان با اشتیاق بیشتری در کارگاه حاضر می‌شدند و تا اینجای کار این دوره به هدف خود رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا