خارجی

هیچ پیشنهادی از آمریکا درباره آتش‌بس دریافت نکرده‌ایم

آفتاب‌‌نیوز :

«محمد نزال» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه امروز سه‌شنبه تأکید کرد که این جنبش، هیچ پیشنهاد جدیدی از سوی آمریکا برای آتش‌بس در غزه دریافت نکرده است.

نزال با اشاره به اینکه حماس پیشنهاد جدیدی از سوی اسرائیل دریافت کرده، گفت: ما این پیشنهاد را بررسی می‌کنیم؛ هر چند که این پیشنهاد، پاسخگوی خواسته‌های ما نیست». 

وی با بیان اینکه اسرائیل فقط درباره آتش‌بس موقت سخن می‌گوید، ادامه داد: اسرائیل حاضر نیست از غزه خارج شود. نیرو‌های اسرائیلی فقط در حال استقرار مجدد هستند و از غزه خارج نمی‌شوند.

نزال در پایان از فریبکاری اسرائیل در خصوص بازگشت آوارگان به شمال نوار غزه نیز به شدت انتقاد کرد.

جنبش حماس امروز در خصوص تلاش‌های موجود برای برقراری آتش‌بس در غزه بیانیه صادر کرد و گفت که «باوجود ناسازگاری اسرائی، با تمام مسئولیت ملی در حال بررسی پیشنهاد ارائه شده است و پس از تکمیل آن، میانجیگران را از پاسخ خود مطلع خواهد کرد». 

حماس اعلام کرد که در جریان مذاکرات اخیر در قاهره، «پس از تلاش‌های میانجیگران در مصر، قطر و آمریکا، موضع اسرائیل را دریافت کرده است». اما با وجود تلاش‌های حماس برای دستیابی به توافقی برای پایان دادن به تجاوزات غزه، «موضع اسرائیل سرسختانه و ناسازگانه است و به هیچ یک از خواسته‌های مردم و مقاومت ما پاسخ نداده است».

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی دوشنبه شب گزارش داد که دور اخیر مذاکرات قاهره از یکشنبه پیش شاهد توسعه یک طرح جامع آمریکایی مورد قبول میانجی‌ها بوده و بحث‌های فشرده‌ای در خصوص آن بین حاضران در این دور از مذاکرات از جمله رئیس سیا صورت گرفت.

 طرف اسرائیلی می‌گوید که این یک طرح جدی است و «منتظر پاسخ به آن هستیم». پیشتر نیز یک منبع آگاه در رهبری مقاومت فلسطین تصریح کرده بود که «کلیه تلاش‌ها، کارت‌ها و تلاش‌های میانجی‌گران برای دستیابی به توافق و تبادل اسرا با سرسختی اسرائیل ناکام می‌ماند».

گروه تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای علم و فناوری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه دستاوردهای علمی و پیشرفت‌های فناوری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای علمی، کشف‌های جدید و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی کامل از تحولات علم و فناوری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا