اقتصادیکسب و کار برتر

مزایای کارت ویزیت وکالت دو رو

مزایای چاپ و استفاده از کارت ویزیت دورو

برای کسانی که به بازاریابی و تبلیغات کسب و کار اعتقاد دارند، کارت ویزیت یک ضرورت به شمار می آید. از میان گزینه های موجود برای کارت ویزیت، چاپ کارت ویزیت دورو یکی از گزینه های مناسب و پر مزیت به شمار می آید. چرا که می توان با چاپ کارت ویزیت دورو اطلاعات بیشتری را درباره برند به مخاطب ارائه کرد. در این مقاله به طور کامل درباره همه مزیت ها و معایب این نوع کارت ویزیت وکالت بیشتر خواهیم گفت.

چاپ کارت ویزیت دورو چیست؟

چاپ کارت ویزیت فوری و آنلاین می تواند در طرح ها و اشکال مختلفی باشد. یکی از آن ها می تواند انتخاب چاپ کارت ویزیت دورو باشد. به این معنا که دو طرف آن اطلاعات و طراحی های زیبایی انجام می شود. در واقع فضای دو طرف کارت برای تبلیغات برند مورد استفاده است.

مزایا و معایب کارت ویزیت دورو

استفاده از چاپ کارت ویزیت دورو دارای مزیت هایی است که مهمترین آن ها عبارت است از:

  • فضای بیشتر برای نوشتن اطلاعات برند: یکی از مهمترین و اساسی ترین مزیت های کارت های ویزیت دو رو داشتن فضای بیشتر برای ثبت اطلاعات مربوط به برند می باشد. به طور مثال می توان از یک طرف کارت برای لوگو و شعار برند و از طرف دیگر برای اطلاعات تماس، آدرس پستی و آدرس شبکه های اجتماعی استفاده کرد. در این صورت فضای روی کارت شلوغ نمی شود، از طرفی فضای کافی نیز برای رساندن اطلاعات وجود دارد.
  • انجام طراحی جذاب تر: اگر بخواهید از طرح های مینیمال و ساده برای طراحی کارت ویزیت استفاده کنید، باید از دو روی کارت برای این منظور بهره ببرید تا فضای کافی برای این نوع طراحی در اختیار داشته باشید. همانطور که می دانید طراحی های مینیمال به سادگی و خلوت بودن شناخته می شوند، از هیمن رو استفاده از دو روی کارت این شرایط را برای شما فراهم می کند.
  • استفاده بهینه برای تبلیغات: وقتی که از دو طرف کارت برای تبلیغات استفاده می کنید، در واقع به بیشتر شدن برند خود کمک می کنید. کارت های ویزیت یکی از اقلام تبلیغاتی پرکاربرد است که به دلیل کم حجم بودن امکان جابجایی و دست به دست شدن آن نیز زیاد است. از همین رو استفاده از دو طرف کارت برای تبلیغات باعث بیشتر دیده شدن برند می شود.
  • مقرون به صرفه: یکی از مهمترین مزیت هایی که کارت های ویزیت دو رو دارند، اقتصادی بودن آن است. چرا که از دوطرف کارت برای تبلیغات استفاده می شود و همین موضوع فرایند اقتصادی را با کارت ویزیت دورو مقرون به صرفه می کند.

انواع جنس چاپ کارت ویزیت دورو

از متریال مختلفی می توان برای چاپ کارت ویزیت استفاده کرد. از همین رو یکی از انواع دسته بندی کارت های ویزیت بر اساس جنس آن می باشد. پرکاربردترین جنس های مورد استفاده برای کارت های ویزیت عبارت است از:

  • کارت ویزیت کتان: یکی از انواع پرکاربرد کارت های ویزیت از جنس کتان است. شکل ظاهری این نوع کارت ها بسیار زیباست و از نظر اقتصادی قیمت مناسبی دارد. از همین رو می توان به راحتی از آن استفاده کرد.
  • کارت ویزیت سوسماری: یکی از انواع کارت ویزیت که شکل ظاهری خاصی دارد، نوع سوسماری است. ویژگی این کارت ویزیت وجود روکشی از جنس سلفون روی آن است که غالبا جنس کاغذ مورد استفاده برای آن کتان است. این نوع کارت ویزیت از نظر ظاهری مشبک و دارای دوام و ماندگاری بسیار زیادی است.
  • موضعی استخوانی: این کارت ویزیت ها به صورت دورگرد است، وجه تمایز این نوع کارت ویزیت با انواع دیگر ضخامت بالای است که برای آن در نظر گرفته شده از همین رو مقاومت بسیار بالایی دارد. در این کارت ویزیت از قابلیت ایجاد uv استفاده شده تا زیبایی ظاهری آن بسیار خیره کننده تر از کارت های معمولی باشد. یو وی در واقع لایه ای است که مانند روکش روی کارت قرار می گیرد. این کارت ها علاوه بر مقاومت در برابر رطوبت و پارگی، در برابر خم شدن نیز مقاوم است.
  • کارت ویزیت لمینت: یکی از پرکاربردترین انواع کارت ویزیت، دارای روکش لمینت است. این جنس کارت ویزیت انواع مختلفی دارد مانند کارت لمینت برجسته. لمینت در واقع روکشی پلاستیکی و ضخیم است که در دو نوع مات و براق برای کارت ویزیت، جلد کتاب و کاتالوگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. از مهمترین مزیت های این نوع کارت ویزیت مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و آسیب های فیزیکی است، از همین رو دوام و ماندگاری بالایی دارد. کارت ویزیت سلفون مات دورگرد نمونه ای از کارت ویزیت های لمینت است که ظاهری مخملی و نرم دارد و بسیار شکیل و زیبا دیده می شود. برخی از برندها نیز از کارت ویزیت لمینت براق استفاده می کنند که جلوه طراحی کارت ویزیت را بسیار زیبا و خیره کننده نشان می دهد.
  • کارت ویزیت گلاسه: یکی دیگر از انواع کارت ویزیت با استفاده از کاغذهای براق گلاسه است که قیمتی اقتصادی و مقرون به صرفه دارد. این نوع کارت ویزیت غالبا برای مشاغل خدماتی کاربرد داشته و بسیار ارزان قیمت است.

چرا وکلا باید کارت ویزیت داشته باشند؟

از آنجا که وکلا روزانه با مشتریان بسیاری سر و کار دارند و در حیطه‌ی شغلی آنها رقابت بسیار زیاد است بنابراین باید برای جذب بیشتر موکل نیاز به طراحی کارت ویزیت وکالت است. معمولا بسیاری از وکلا به بازاریابی توجه‌ای ندارند و به این نکته توجه نمی­ کنند که با طراحی و چاپ کارت ویزیت خیره­‌کننده و خلاقانه می‌توانند بیشترین میزان اثرگذاری را داشته باشید.

پس می‌توان گفت کارت ویزیت لازم است زیرا:

. بهترین و ارزان ­ترین راه برای بازاریابی است.

. با اندازه‌­ی مناسبی که دارد به‌راحتی قابل حمل است.

. با داشتن طراحی خلاقانه و خاص در ذهن مخاطب تثبیت شوید.

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت

برای داشتن یک کارت ویزیت خوب، باید یکسری اصول را رعایت نمود. در ادامه به بررسی مهمترین اصول طراحی کارت ویزیت وکالت اشاره می‌­کنیم.

در ابتدا لازم به‌ذکر است برای چاپ و طراحی کارت ویزیت وکالت در هر کشوری یکسری قوانین وجود دارد که جهت جلوگیری از نقص قوانین باید آنها را رعایت نمود.

۱. اطلاعات ضروری و حقیقی را در کارت خود درج نمایید

  • از لوگوی خود استفاده نمایید

از لوگوی خود روی کارت ویزیت­تان استفاده نمایید. دقت داشته باشید اگر لوگوی شما بسیار پیچیده است بهتر است در کارت ویزیت خود از آن استفاده ننمایید.

. آرم و نام شرکت

. اسم شما

. عنوان شما

. اطلاعات تماس (آدرس ، شماره تلفن و آدرس ایمیل)

. آدرس وب سایت

. شعار شرکت یا نشانه‌های دیگری از آنچه که تجارت شما می‌فروشد یا انجام می‌دهد

۲. اجتناب از ارتباطات دروغین یا گمراه ­کننده

اطلاعات درج شده در کارت وکالت باید کاملا درست باشد به‌عنوان مثال اگر متخصص در زمینه­ ی کاری هستید باید در کمال صداقت آن را بیان نمایید.

. دفتر مجازی را ذکر ننمایید.

چنانچه شما در دفتر مجازی کار می‌کنید از عنوان کردن آن در کارت ویزیت‌تان اجتناب نمایید.

۳. آن را حرفه‌ای نمایید

از رنگ‌های جسورانه، تیره و خطوط محکم استفاده نمایید تا در ذهن مشتری حرفه‌ای بودن و مهارت خود را نشان دهید.

۴. از رنگ‌های تیره و روشن استفاده نمایید

استفاده ازکارت ویزیت‌های تیره و روشن (دورنگ) باعث ایجاد یک نگاه منسجم و تقویت برند تجاری می‌شود.

۵. از المان‌های سنتی دوری کنید

لازم نیست در هنگام طراحی کارت ویزیت وکالت از المان‌های سنتی استفاده کنید. امروزه مردم بیشتر به‌دنبال طراوت در بازاریابی هستند و به طرح‌های غیرسنتی بیشتر توجه می‌کنند.

۶. از پس‌زمینه‌ی بصری جذاب استفاده نمایید

کارت ویزیت‌های رنگی با پس‌زمینه‌های طرح‌دار یک دید بصری جذاب ایجاد می ­کنند.

۷.  طرحی استفاده نمایید که در یک نگاه با مشتریان­تان صحبت کنند

از طرح‌هایی استفاده نمایید که با یک نظر مخاطب پی به زمینه­ی کاری شما ببرد. بیشتر سعی کنید کارت ویزیت خاص و خلاقانه باشد.

۸. استفاده از تایپوگرافی

در صورتی‌ که مایل به استفاده از تصویر روی کارت ویزیت خود نیستید یک ایده کاربردی استفاده از تایپوگرافی است .

۹. آن را حرفه‌ای نمایید

از رنگ‌های جسورانه، تیره و خطوط محکم استفاده نمایید تا در ذهن مشتری حرفه‌ای بودن و مهارت خود را نشان دهید.

۱۰. از رنگ­های تیره و روشن استفاده نمایید

استفاده ازکارت ویزیت‌های تیره و روشن (دورنگ) باعث ایجاد یک نگاه منسجم و تقویت برند تجاری می‌شود.

۱۱. از المان‌های سنتی دوری کنید

لازم نیست در هنگام طراحی کارت ویزیت وکالت از المان‌های سنتی استفاده کنید. امروزه مردم بیشتر به دنبال طراوت در بازاریابی هستند و به طرح‌های غیرسنتی بیشتر توجه می­ کنند.

۱۲. از پس‌زمینه بصری جذاب استفاده نمایید

کارت ویزیت ­های رنگی با پس‌زمینه‌های طرح‌دار یک دید بصری جذاب ایجاد می‌کنند.

۱۳. طرحی استفاده نمایید که در یک نگاه با مشتریان‌تان صحبت کنند

از طرح‌هایی استفاده نمایید که با یک نظر مخاطب پی به زمینه‌ی کاری شما ببرد .بیشتر سعی کنید کارت ویزیت خاص و خلاقانه باشد.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا