اقتصادیکسب و کار برتر

خرید عمده روغن نباتی

خرید عمده روغن نباتی برای فروشگاه های مواد غذایی بسیار مهم و ضروری است. هر چقدر سبد عرضه فروشگاه کامل تر باشد، مشتری بیشتری، جذب فروشگاه می شود. همچنین تنوع روغن های عرضه شده از اهمیت بالایی برخوردار است تا مشتری بتواند با دست باز نیاز خود را تامین کند. فروشگاه نیک عمده با تولید انواع روغن های خوراکی، آماده همکاری با فروشگاه ها، مراکز خرید، رستوران ها و تمام همکاران عزیز می باشد.

ویژگی و مزیت های روغن نباتی

برخی از رستوران ها و فست فودی ها همچنان از روغن های نباتی جهت تهیه غذای خود استفاده می‌کنند. لذا خرید عمده روغن نباتی و روغن سرخ کردنی از کارخانه توسط این مراکز همچنان صورت می‌گیرد. برخی از مزیت‌های روغن نباتی مجموعه ما عبارت است از:

  • در تهیه و تولید این نوع روغن‌ها از پالم استفاده نمی‌شود.
  • روغن‌های نباتی جهت سرخ کردن (سیب زمینی، پیاز و …) بسیار مناسب می‌باشد.
  • همچنین از این روغن در پخت و پزهای معمولی استفاده می‌کنند.
  • از بیماری‌های قبلی و عروقی جلوگیری می‌کند.
  • ویتامین‌های متعددی در این روغن‌ها وجود دارد.
  • طعم و عطر خوبی به غذا می‌دهد.

یادآور می شوم حتما روغن‌های نباتی را حتما از مراکز معتبر خریداری کنید.

بایدها و نبایدها در ارتباط با انواع روغن خوراکی

حتی در تهیه‌ی سالادهای کاملا گیاهی هم از روغن‌های گیاهی مثل روغن کنجد، روغن هسته‌ی انگور، روغن زیتون، روغن ذرت و… استفاده می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که کمتر غذایی وجود دارد که برای درست کردن آن روغن استفاده نشود. به همین دلیل نمی‌توانیم روغن را از پخت‌وپز و برنامه‌ی غذایی خود کنار بگذاریم، پس باید بیاموزیم که سالم‌ترین نوع روغن را برای تهیه‌ی غذا انتخاب کنیم.

روغن مایع یا روغن جامد

بسیاری از مردم پیش از این که جهان به سمت صنعتی شدن پیش برود از روغن‌هایی طبیعی استفاده می‌کردند که اغلب مایع بودند. روغن‌های مایع از نظر ساختار شیمیایی دو هیدروژن کمتر از روغن‌های جامد دارند. در واقع برای تبدیل شدن روغن مایع به جامد باید نوعی دستکاری در ساختار شیمیایی آنها صورت بگیرد و دو مولکول هیدروژن به آنها اضافه شود تا روغنی سیر شده یا اشباع شده به دست بیاید. روغن در حالت مایع، سیرنشده یا اشباع نشده است.

اضافه کردن هیدروژن به ساختار روغن یا هیدروژناسیون، امکان نگه‌داری راحت‌تر و برای مدت طولانی‌تر را فراهم می‌کند، در حالی که هضم این روغن جامد برای دستگاه گوارش ما بسیار سخت است و عملکرد دستگاه گوارش را دچار اختلال می‌کند. از سویی دیگر مصرف آن به مرور زمان باعث رسوب گرفتن دیواره‌ی رگ‌ها در بدن می‌شود.

اگر این روغن ضررهایی با این جدیت و شدت دارد، به چه علت فرآیند هیدروژناسیون روی آن انجام می‌گیرد تا حالت جامد پیدا کند؟ به این علت که یک ضعف روغن‌های مایع این است که طول عمر کوتاهی دارند و اگر در شرایط گرمی مثل هم‌جواری با اجاق گاز نگه‌داری شوند (حتی اگر مورد مصرف قرار نگیرند)، خراب می‌شوند و مزه و بوی تندی پیدا می‌کنند. اما روغن جامد طول عمر بیشتری دارد، نگه‌داری آن راحت‌تر است و البته برخی از افراد طبق عادت غذایی به طعم حاصل از آن عادت کرده‌اند.

در هنگام خرید و مصرف این نوع روغن‌ها (روغن جامد) حتما به سه عامل زیر توجه کنید:

  • بهتر است که میزان روغن ترانس این روغن کمتر از ده درصد (%10) باشد.
  • حتما میزان اسیدهای چرب اشباع شده‌ی آن کمتر از بیست‌وپنج درصد (%25) باشد.
  • میزان امگا6 موجود در این روغن نباید بیشتر از ده برابر امگا3 باشد.

این نکته را از یاد نبرید که برای تشخیص باید به جدول محتویات مندرج بر بسته‌بندی‌ محصول مراجعه کنید و حتما محصول را از برند کاملا معتبر و قابل اعتماد تهیه کنید.

انواع روغن

آشپزی بدون روغن و بدن بدون چربی نتیجه‌ی درستی را پدید نمی‌آورد. به این علت که بدن ما به میزان متفاوتی از تمام منابع و انواع مواد غذایی نیازمند است. چربی یکی از مواردی است که بدن ما برای ساخت اسیدهای چرب مورد نیاز مغز، سلول‌های چشم، تنظیم سوخت و ساز و… به آن نیاز دارد. بنابراین یکی از خطرناک‌ترین تصمیمات این است که چربی را از برنامه‌ی غذایی حذف کنیم. به همین خاطر بهتر است که یاد بگیریم چطور انتخاب کنیم و البته به میزان مناسب از آنها استفاده کنیم.

روغن‌ها انواع مختلفی دارند. همانطور که روغن‌های گیاهی ضروری و مفیدی وجود دارد، انواع ناسالم آن هم موجود است. در ادامه به معرفی و بررسی انواع آن و فواید روغن نباتی می‌پردازیم.

    روغن‌های ارگانیک

این روزها پسوند ارگانیک را زیاد می‌شنویم و طرفداران محصولات ارگانیک بسیار زیاد شده‌اند. روغن‌های ارگانیک عموما از سالم‌ترین و باکیفیت‌ترین روغن‌هایی هستند که خریداران آن حاضر هستند تا قیمت بیشتری برای آن بپردازند، اما از خواص آن بهره‌مند شوند. این روغن‌ها معمولا بر پایه‌ی گیاهان هستند؛ همچون روغن سویا، روغن کلزا، روغن زیتون، روغن هسته‌ی انگور، روغن بذر کتان، روغن سبوس برنج و…

بحث بر سر این نیست که این روغن‌ها طبیعی هستند و دیگر روغن‌ها غیرطبیعی، بحث بر سر این موضوع است که این روغن‌های گیاهی خوراکی از منابعی تهیه شده‌اند که کاملا ارگانیک به عمل آمده‌اند. در فرآیند تولید محصولات ارگانیک، هیچگونه سم، آفت‌کش، کود، دارو، تقویت‌کننده و بارورکننده‌ی شیمیایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. البته به معنای این نیست که این محصولات پر از آفت و آسیب‌های حشرات هستند! بلکه از سموم و آفت‌کش‌ها و بارورکننده‌هایی استفاده می‌شود که طبیعت برای پرورش دام و گیاهان ارائه داده است.

    روغن‌های گیاهی

روغن‌هایی گیاهی وجود دارند که از محصولات ارگانیک به دست نمی‌آیند، اما همچنان مفید، سالم و طبیعی به حساب می‌آیند. روغن بادام، روغن کلزا، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن هسته‌ی انگور، روغن هسته‌ی خرما و… از این دسته هستند و هر یک موارد مصرف خوراکی و غیرخوراکی دارند و همچنین خواص و فواید خود را به ارمغان می‌آورند.

    روغن سرخ‌کردنی یا مخصوص سالاد

این نکته را در ارتباط با روغن‌های گیاهی (چه ارگانیک و چه معمولی) در ذهن داشته باشید که به طور معمول روغن‌های گیاهی مخصوص تهیه سالاد و سس‌ها هستند و اگر برای پخت و پز هم مناسب باشند، حتما باید روی بسته‌بندی آنها عبارتی مبنی بر این که قابل سرخ‌شدن، حرارت دیدن و مناسب برای آشپزی قید شده باشد. در غیر این صورت نباید از روغنی که برای حرارت دیدن تولید نشده، برای پخت و پز استفاده کرد، دلیل آن را در ادامه توضیح خواهیم داد.

قیمت روغن عمده خوراکی

قیمت عمده روغن مایع برای افرادی که در مغازه ها و سوپر مارکت ها فعالیت می کنند بسیار با صرفه تر است. همکاران گرامی می توانند از این پس به طور کاملا مستقیم اقدام به خرید روغن عمده خوراکی کنند. فروشگاه اینترنتی نیک عمده با نازل ترین قیمت، محصولات متنوعی از روغن عمده خوراکی را در اختیار شما قرار می دهد.

قیمت روغن های خوراکی به صورت عمده، برای فروشگاه ها و سوپر مارکت های بزرگ بسیار با صرفه تر از خرید تکی این محصول است. در خریدهای خرد قیمت مصرف کننده بیشتر از قیمت اصلی محصول است و از طرف دیگر با توجه به نوسان قیمت ها، باعث شده که در فروشگاه ها هزینه های متفاوتی برای خرید داشته باشند. پس خرید به قیمت عمده به نفع شما خواهد بود.

انواع روغن خوراکی عمده

انواع روغن های خوراکی مختلفی مانند روغن زیتون و روغن کنجد به صورت عمده در فروشگاه نیک عمده موجود است. با توجه به این که انواع روغن های خوراکی برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، بهتر است آن ها به صورت عمده خریداری کرد.

  • روغن زیتون عمده
  • روغن کنجد عمده
  • روغن عمده کلزا تصفیه شده
  • روغن عمده سرخ کردنی بدون پالم
  • روغن عمده آفتابگردان تصفیه شده

خرید روغن زیتون عمده

در خرید عمده روغن های خوراکی فروشگاه نیک عمده دو نوع روغن زیتون قرار دارد:

  • روغن زیتون تصفیه شده فله
  • روغن زیتون بکر فله

روغن زیتون تصفیه شده فله

روغن های تصفیه شده، بدون بو و طعم هستند و رنگ نسبتا روشن تری از روغن زیتون بکر دارند. از این روغن زیتون برای پخت و پز، سالاد و همچنین سرخ کردن استفاده می شود.

روغن زیتون بکر فله

این نوع روغن زیتون با حفظ میزان بالایی از خواص زیتون، برای سلامتی، فواید بسیاری دارد. با اضافه کردن روغن زیتون بکر به رژیم غذایی خود، می توانید به درمان و پیشگیری انواع بیماری ها کمک کنید.

 خرید روغن کنجد عمده

در خرید عمده روغن های خوراکی فروشگاه نیک عمده، دو نوع روغن کنجد نیز قرار دارد:

  • روغن کنجد پرس سرد فله
  • روغن کنجد تصفیه شده فله

روغن کنجد پرس سرد فله

روغن کنجد با روش پرس سرد، یک روغن کاملا خالص و شفاف است که از کیفیت بالایی برخوردار است. این نوع روغن را می توان به طور مستقیم مورد استفاده قرار داد.

روغن کنجد تصفیه شده فله

روغن کنجد تصفیه شده، بی بو است و نسبت به روغن خام ناخالصی بسیار کم تری دارد. این نوع روغن ها برای سرخ کردن گزینه مناسبی هستند.

 خرید روغن عمده کلزا تصفیه شده

یکی از بهترین روغن ها برای سلامت قلب، روغن کلزا یا کانولا است که چربی اشباع کمتری دارد. روغن کلزا نیک عمده دارای چربی های اشباع شده سالم تری است و جز یکی از بهترین روغن های گیاهی محسوب می شود. بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که روغن کانولا را باید سالم ترین روغن خوراکی، به دلیل ترکیب اسیدهای چرب و سایر مواد مغذی در نظر گرفت.

 خرید روغن عمده سرخ کردنی بدون پالم

روغن سرخ کردنی بدون پالم نیک عمده حاوی اسیدهای چرب ضروری بدن است. این روغن فاقد اسید چرب ترانس است و مقاومت بالایی نسبت به حرارت دارد. روغن سرخ کردنی بدون پالم موجب پیشگیری از گرفتگی عروق و بیماری های قلبی است. همچنین باعث کاهش احتمال سرطان و افزایش سلامت کبد خواهد شد.

 خرید روغن عمده آفتابگردان تصفیه شده

روغن حلبی آفتابگردان یکی از غنی ترین و مفید ترین روغن های گیاهی است که کاربردهای متنوعی دارد. از روغن آفتابگردان تصفیه شده نیک عمده می توان برای پخت و پز و حتی در شیرینی پزی استفاده کرد. این روغن سرشار از ویتامین های B و E و منبع غنی از اسیدهای چرب است که برای سلامتی بدن بسیار مفید واقع می شود. از فواید روغن آفتابگردان تصفیه شده می توان به تقویت سیستم عصبی بدن، درمان ریزش مو، پیشگیری از سرطان و کنترل قند خون اشاره کرد.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا