سلامت و دانشکسب و کار برتر

خواص بیسکویت چند غله برای بدن

انواع غلات مورد استفاده در بیسکویت های چند غله و ارزش غذایی آن‌ها

بیسکویت‌های چند غله یکی از انواع بیسکویت‌های محبوب در سراسر جهان هستند که به دلیل استفاده از ترکیبی از غلات مختلف، منبع خوبی از مواد مغذی هستند. غلات از اجزای اصلی تشکیل دهنده بیسکویت‌های چند غله هستند و نقش مهمی در طعم، بافت و ارزش غذایی این بیسکویت‌ها ایفا می‌کنند. در این مقاله به بررسی انواع غلات مورد استفاده در بیسکویت‌های چند غله و ارزش غذایی آنها خواهیم پرداخت. همچنین مزایای خرید بیسکویت پذیرایی؛ مصرف بیسکویت‌های چند غله و نکاتی برای انتخاب آن را بررسی خواهیم کرد.

انواع غلات مورد استفاده در بیسکویت‌های چند غله

در تهیه بیسکویت‌های چند غله از انواع مختلفی از غلات استفاده می‌شود. برخی از رایج‌ترین غلات مورد استفاده در این بیسکویت‌ها شامل گندم، جو، ذرت، برنج و سویا می‌باشد. البته اغلب در تهیه این نوع بیسکویت‌ها از آرد غلات استفاده می‌شود. لازم است بدانید که این بیسکویت های چند غله منبع خوبی برای کلسیم، منیزیم، پتاسیم، گوگرد، منگنز و… مواد معدنی مورد نیاز بدن است.

گندم استفاده شده در این بیسکویت‌ها خواص بسیار زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کنترل چاقی، کاهش التهاب مزمن، جلوگیری از سنگ صفرا، بهبود سیستم قلبی و عروقی و… اشاره کرد. همچنین دانه‌های جو سرشار از کربوهیدرات و فیبر هستند که برای بدن ضروری و مهم هستند.

خواص بیسکویت‌های چند غله

بیسکویت‌های چند غله به دلیل ترکیب انواع مختلف غلات، دارای ارزش غذایی بالایی هستند. این بیسکویت‌ها منبع خوبی از کربوهیدرات‌ها، پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی هستند. در ادامه به معرفی دقیق‌تر خواص غلات مورد استفاده در بیسکویت‌ها می‌پردازیم.

  • دارای فیبر بالا هستند
  • به سیستم گوارش کمک می‌کنند
  • موجب کاهش کلسترول می‌شوند
  • به کاهش فشارخون کمک می‌کنند
  • به کنترل وزن کمک می‌کنند
  • موجب توزیع متعادل چربی‌ها می‌شوند
  • موجب تنظیم قندخون می‌شوند
  • غنی از کلسیم هستند
  • بعضی از آن‌ها دارای ویتامین C هستند
  • منبع خوبی از ویتامین B هستند
  • موادمعدنی ضروری را تامین می‌کنند
  • کاهش خطر آسم را به دنبال دارند
  • باعث کاهش خطر سرطان می‌شوند
  • محافظ دندان‌ها و لثه‌ها هستند
  • باعث افزایش طول عمر می‌شوند
  • حاوی نشاسته‌ی مقاوم هستند

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آرد غلات (آرد جو) استفاده شده در بیسکویت‌های چند غله

همانطور که گفته شد برای تهیه بیسکویت کرمدار چند غله از از آرد غلات استفاده می‌شود. برای این کار اغلب آرد جو بکار برده می‌شود. این آرد از خواص و ویژگی‌هایی دارد که بهتر است با آن‌ها آشنایی داشته باشید. دانه جو دارای ویتامین‌ها، ترکیبات گیاهی مهم و مواد معدنی است. به طور معمول نصفی از فنجان (۷۸ گرم) از جو خشک حاوی مواد همچون:

  • منگنز: 1.91% از مصرف روزانه تصویه شده (RDI)
  • منیزیم: 34% از RDI
  • مس: 24% از RDI
  • آهن: 20 % از RDI
  • روی: 20% از RDI
  • فولات: 11% از RDI
  • ویتامین B۹: 13% از RDI
  • ویتامین B۵: 5% از RDI
  • مقادیر کمی از کلسیم، پتاسیم، ویتامین B۶ و B۳

لازم به ذکر است که دانه جو حاوی ۵۱ گرم کربوهیدرات، ۱۳ گرم پروتئین،  ۵ گرم چربی و ۸ گرم فیبر است اما فقط ۳۰۳ کالری دارد و این بی‌نظیر است. به همین خاطر استفاده از بیسکویت چند غله به عنوان میان وعده، انتخاب بسیار مناسبی است.

خوب است بدانید که بیسکویت چند غله برای کودکان در حال رشد بسیار خوب و کمک کننده است. یکی دیگر از آردهایی که برای تهیه بیسکویت چند غله مورد استفاده قرار می‌گیرد، آرد ذرت است. آرد ذرت نیز جزو محبوب‌ترین دانه‌های موجود در دنیا است که در ساخت محصولات مختلفی بکار برده می‌شود. آرد ذرت به دلیل داشتن مقادیر زیادی از کربوهیدارت، می‌تواند شما تا مدت زیادی سیر نگه دارد به همین خاطر از آن به عنوان یک ماده انرژی زا، یاد می‌کنند. همچنین آرد ذرت در عملکرد صحیح مغز و سیستم عصبی بسیار موثر است.

به دلیل آنکه ورزش‌کاران به کربوهیدارت بیشتری نیاز دارند، بیسکویت‌های چند غله تهیه شده با آرد ذرت می‌تواند انتخاب مناسبی برای آن‌ها باشد. کمبود اسید فولیک در زنان باردار سبب تولید کودکان کم وزن می‌شود به همین خاطر اسید فولیک باید در بدن زنان باردار به مقدار کافی باشد. جالب است بدانید که بیسکویت‌های چند غله حاوی مقادیر غنی اسید فولیک است که به برای زنان باردار به شدت توصیه می‌شود.

از دیگر خواص آرد ذرت، محافظت از فرد در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی است. آرد ذرت حاوی بتاکاروتن، لیکوپن و ویتامین C است که ویتامین A ایجاد می‌کند به همین خاطر برای حفظ سلامت پوست ضروری است.

خرید و قیمت بیسکویت‌های چند غله

قیمت گذاری بیسکویت‌های چند غله در بخش نامه وزارت انجمن معدن صنعت خوراکی انجام شده است اما همانطور که می‌دانید قیمت محصولات در حال نوسان می‌باشد. عوامل مختلفی بر روی قیمت بیسکویت تاثیرگذار است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه تهیه مواد اولیه و درجه یک
  • هزینه دستمزد کارگران و همچنین افراد متخصص در خط تولید
  • هزینه‌هایی همچون اداری، بهای آب، گاز و…
  • هزینه بسته بندی
  • هزینه حمل و نقل

این مواد از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل بر روی قیمت بیسکویت چند غله هستند. در صورتی که می‌خواهید از قیمت دقیق این محصول آگاه شوید می‌توانید به صفحه محصولات بیسکویت سلامت رفته و از قیمت دقیق محصولات مختلف آگاه شوید. لازم به ذکر است که بیسکویت سلامت از تولیدکنندگان خوب بیسکویت چند غله است که محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب برای تمامی مردم عزیز ایران فراهم کرده است. برای خرید کافی است با شماره‌های درج شده تماس گرفته یا به صفحه محصولات رفته و محصولات مختلف را به سبد خرید خود اضافه کنید.

بیسکویت‌های چند غله یکی از انواع سالم و مغذی بیسکویت‌ها هستند که می‌توانند به عنوان یک میان وعده یا صبحانه سالم مورد استفاده قرار گیرند. این بیسکویت‌ها منبع غنی از کربوهیدرات، پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی هستند که می‌توانند به بهبود سلامت بدن در زمینه‌های مختلف کمک کنند.

در هنگام انتخاب بیسکویت‌های چند غله، بهتر است به ترکیب غلات و مواد افزودنی موجود در آنها توجه کنید. بیسکویت‌های چند غله‌ای که از غلات کامل و مواد افزودنی سالم مانند میوه، آجیل و دانه‌ها تهیه شده باشند، گزینه‌های بهتری هستند. برای استفاده از  بیسکویت چند غله در رژیم غذایی خود، می توانید از محصولات مختلف بیسکویت سلامت تهیه کرده و میل کنید.

همه چیز درباره بیسکویت های رژیمی + ارزش غذایی و فواید سلامتی

احتمالا شما هم چشم‌تان به Biscuit رژیمی در قفسه فروشگاه‌ها خورده یا طعم آن‌ها را چشیده‌اید. این روزها بیسکویت‌ها تقریبا به جزء جدایی‌ناپذیر رژیم غذایی بسیاری افراد تبدیل شده است. اگر چه هنوز هم کسانی هستند که بیسکویت را به عنوان میان‌وعده یا خوردنی‌‌های عامل چاقی و اضافه وزن می‌شناسند، اما در حال حاضر انواع مختلفی از آن‌ها که اتفاقا برای لاغری و کاهش وزن استفاده می‌شوند، تولید و روانه بازار شد‌ه‌اند.

رژیم لاغری با بیسکویت های رژیمی

حتما می‌دانید به افرادی که قصد دارند وزن‌شان را کاهش دهند، انواع و اقسام رژیم‌های غذایی توصیه می‌شود. اما رژیم غذایی صحیح، رژیمی است که در آن هیچ وعده اصلی غذایی حذف نشود. یعنی باید صبحانه، ناهار و شام را حتما میل کنید. اما در کنار این وعده‌های اصلی، وعده‌های فرعی یا میان وعده‌ها هم باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

قبل از ناهار و قبل و بعد از شام می‌توانید به عنوان میان‌ وعده، خوراکی‌های کم‌کالری را همراه با یک نوشیدنی بدون قند یا با قند کم مصرف کنید. بیسکویت های رژیمی که با آرد کامل گندم درست می‌شوند، برای کاهش وزن بسیار کارآمد هستند. چون در آن‌ها سبوس گندم وجود دارد و از لحاظ منابع غذایی بسیار غنی هستند. علاوه بر این وجود ویتامین‌های «گروه ب» در پوسته گندم برای سلامت و شادابی پوست ضروری است. بنابراین با مصرف آن‌ها، بعد از لاغری هم پوست صورت‌تان دچار چین و چروک‌های عمیق نخواهد شد.

فواید رژیم غذایی با بیسکویت رژیمی

از جمله فواید گنجاندن بیسکویت‌های رژیمی در رژیم غذایی روزانه عبارتند از:

·         کاهش کلسترول خون

بیسکویت‌های رژیمی که با آرد یا دانه‌های جو تهیه می‌شوند مزایای زیادی برای سلامتی و تقویت و بهبود سیستم ایمنی بدن دارند. این بیسکویت‌ها می‌توانند به کاهش فشار خون و کلسترول بالای خون کمک کنند. همچنین این بیسکویت‌ها سرشار از فیبر بوده و برای دستگاه گوارش و عملکرد صحیح آن مفید هستند.

·         کاهش وزن و لاغری

برای کسانی که رژیم لاغری در پیش گرفته‌اند، مصرف غذاها و  خوراکی‌های رژیمی کم‌کالری در اولویت است. شما با مصرف بیسکویت‌های رژیمی، علاوه بر این که برای مدت زمان طولانی‌تری سیر می‌مانید، می‌توانید سوخت‌وساز بدنتان را هم بالا ببرید و با کاهش وزن، به اندام ایده‌آل‌تان نزدیک شوید.

·         کاهش خطر ابتلا به سرطان

بیسکویت‌های رژیمی تهیه‌ شده با آرد جو، سبوس و عصاره میوه‌های مختلف مثل توت، می‌تواند سلامت روده را بهبود بخشیده و به سیستم ایمنی در جهت مبارزه با سلول‌های سرطانی کمک کنند. جو حاوی مقادیر زیادی ویتامین ب و کلروفیل است که بدن را سم‌زدایی کرده و سلول‌های سرطانی و رادیکال‌‌‌های آزاد را از بین می‌برد.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا