اجاره سند چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، اجاره سند به معنای توافقی بین دو شخص (مالک سند و متقاضی) است که در آن مالک سند، سند خود را به مدت معینی به متقاضی اجاره می‌دهد. در مقابل، متقاضی مبلغی را به عنوان اجاره بها به مالک سند پرداخت می‌کند.

زندانیان |سرباز

کاربردهای اجاره سند:

اجاره سند برای آزادی زندانی: یکی از رایج‌ترین کاربردهای اجاره سند، برای آزادی زندانیانی است که به دلیل عدم توانایی در تامین وثیقه، در زندان به سر می‌برند.

مزایای اجاره وثیقه

دسترسی سریع به وثیقه: در شرایطی که نیاز فوری به وثیقه دارید و به سند خویش و یا دوستان دسترسی ندارید، اجاره سند می‌تواند راه حلی سریع و آسان باشد. البته، اجاره وثیقه پیچیدگی های خود را دارد که نیاز به دقت و بررسی بیشتر دارد. قطعا، اجاره وثیقه در تهران با سرعت بیشتری انجام می گردد تا اجاره وثیقه در کرج و….. عدم نیاز به فروش اموال: با اجاره سند، نیازی به فروش اموال خود برای تامین وثیقه یا ضمانت نخواهید داشت. در صورت اجاره وثیقه و یا سند دیگر نیازی به سپردن وجه و یا خریدن ملک برای وثیقه ندارید.

نکات مهم در مورد اجاره وثیقه

باید توجه داشته باشید که اسناد را از اشخاص مطمئن و رزومه داراجاره نمایید.در خیلی موارد افراد و خانواده ها با نداشتن اطلاعات و همچنین استرس بی جا و بی مورد به افرادی مراجعه میکنند.که این افراد بلکه مشکلی از این شخص حل نکرده بلکه مشکلی به این افراد نیز اضافه می نمایند.

شگردهای زیادی این افراد برای کلاهبرداری دارند که از جمله می توان به گرفتن نامه نیابت و اخذ وجه جهت کارشناسی یا هر چیز دیگری اشاره نمود و برای برگرداندن نامه که شما باید نیابت را برگردانید تا نامه جدیدی بگیرید درخواست اخذ وجه های نا متعارف می کنند. در برخی موارد نیز افراد از اسناد جعلی استفاده می کنند که شما ندانسته وارد این بازی می شوید و در برخی موارد ممکن است جرمی به جرم متهم خود اضافه نمایید.

اجاره سند برای دادگاه

اجاره سند برای دادگاه با اجاره سند برای دادسرا تفاوتی بلحاظ قیمتی و پروسه بازداشت ندارد. در زمان نیز تفاوتی نمی کند. اما اجاره وثیقه برای دادگاه تا حدودی سهل تر از اجاره وثیقه برای دادسرا است. چون دادسرا معمولا در صدور نامه نیابت و کارشناسی با هدف تحقیقات بیشتر سخت می گیرد. این چالش را در دادگاه ها نداریم. بنابرین، اجاره سند ملکی برای دادگاه ساده تر است.
وجود دفتر وکالت در چنین مواردی حائز اهمیت است. چون اولا قرارداد را تنطیم می کند. ثانیا مدارک و وجوه اجاره سند را نزد خویش امانت نگه می دارد و پس از آنکه کار صحیح انجام شد و مورد قبول قاضی قرار گرفت به طرفین تحویل می دهد. پس توصیه می گردد که بدون مجموعه ای معتمد که نقش واسطه گری را درست و صحیح انجام دهد مطلقا سند اجاره ننمایید.

سند اجاره ای برای چه مواردی به کار می رود ؟

افرادی که به هر دلیلی ممنوع الخروج شده اند (بدهی ، مواد مخدر ، تعزیرات ،جرایم رایانه ای ،دعوا ،سرقت ، بدهکاری مالی ،آدم ربایی و … )

زندانی مالی
آزادی زندانی تعزیرات
آزادی زندانی قبل از تمام شدن حبس
زندانی مواد مخدر

درخواست وام از بانک
مرخصی کوتاه مدت زندانی( در صورتی که متهم اجازه مرخصی دارد

جرایم رایانه ای
قتل غیر عمد
تصادف
دعاوی کیفری و حقوقی
اجاره وثیقه برای ارائه به دادگاه
ضمانت بانکی
سربازی
متهمی که جرمش مشخص نیست
پروند ه ای که در حال بررسی است

اجاره کردن وثیقه ملکی برای آزادی زندانی؟

وثیقه ملکی یکی از عناصر ملکی است که برای متهمان اهمیت دارند. وثیقه ملکی به معنای ارائه مالکیت یا حقوقی بر روی یک ملک به عنوان ضمانت برای آزادی موقت متهم در طول فرآیند قضایی استفاده می شود.

با ارائه وثیقه ملکی، متهم می تواند در شرایطی که به صورت موقت با پرونده خود مواجه است، از بازداشت زندانی جلوگیری کند و به آزادی ادامه دهد. این به متهم امکان می دهد تا برای پیشبرد امور خانوادگی، کسب و کار یا احضار وکیل خود آزاد باشد.

اهمیت وثیقه ملکی در دادسرا برای متهمان این است که :

حقوق آزادی :

با ارائه وثیقه ملکی، متهم می تواند از زندان جلوگیری کند و حقوق آزادی خود را حفظ کند.

مشارکت در همکاری با وکیل :

ارائه وثیقه ملکی به متهم اجازه می دهد تا با وکیل خود در صورت لزوم بهترین دفاع را داشته باشد.

شرایط بهتر برای مذاکره :

با ازادی موقت، متهم می تواند در شرایط بهتری برای مذاکره با مقامات قضایی قرار بگیرد و بهترین نتیجه را برای پرونده خود بدست آورد.

حفظ زندگی عادی :

امکان ادامه زندگی عادی، به متهم کمک می کند که در طول فرآیند قضایی، امور خانوادگی، شغل و سایر وظایف را به نحو مناسب انجام دهد.

مهم است بدانید که هر کشوری و حتی هر سیستم قضایی ممکن است دارای مقررات و اصول خاص خود برای وثیقه ملکی باشد. لذا، در هر حالت، بهتر است به متخصصان حقوقی و متکی بر مقامات قضایی مربوطه مراجعه کنید تا دقیقا بفهمید چگونه می توانید از این نوع ضمانت استفاده کنید.

وقتی شما برای آزادی متهم نیاز به سند دارید ولی نمی توانید فراهم کنید می توانید پس از تحقیق از دفاتر معتبر وثیقه اجاره کنید و در دام فریبکاران نیافتید .

وثیقه به معنای تضمین و پشتیبانی از یه تعهد ، بدهی ، یا عملی است که در قالب یک قرار داد از طرف یک شخص دیگر خواستار میشود . با ارائه وثیقه ، میتواند به عنوان یک ابزار حمایتی برای اطمینان از رعایت یک قرار داد و جلوگیری از احتمال وقوع تقلب و یا عدم انجام تعهدات مورد نظر مطرح شود . وثیقه معمولا به صورت نقدی ، چک ، وام بانکی ، گواهی بانکی ، سپرده نقدی و یا قرار داد  های تضمینی دیگر ارائه میشود .

دکمه بازگشت به بالا