خارجی

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی تسلط بر محور فیلادلفیا شد

به گزارش رویداد برتر به نقل از رویداد برتر، «دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد: ارتش اسرائیل تسلط کامل محور فیلادلفیا را به دست گرفته است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، وی گفت: نیروهای ما در یک محیط پیچیده در حال فعالیت هستند و ما هزینه‌های زیادی متحمل می‌شویم.

هاگاری در ادامه مدعی کشف چند تونل متعلق به جنبش حماس در محور فیلادلفیا شد و افزود: حماس زیرساخت‌های نظامی را در محور فیلادلفیا ایجاد کرده است. ما اطلاعاتی را درباره تونل‌ها به مصری‌ها منتقل خواهیم کرد، اما نمی‌توانیم با یقین بگوییم تمام تونل‌هایی که کشف کردیم به مصر می‌رسند.

در همین راستا، شبکه خبری «القاهره» به نقل از یک مقام بلند پایه مصری گزارش داد: آنچه رسانه‌های اسرائیلی درباره وجود تونل در مرز مصر با غزه منتشر کرده‌اند، صحت ندارد.

این مقام مصری گفت: دروغ‌هایی که تل‌آویو ترویج می‌کند، بیانگر بزرگی بحران کابینه اسرائیل است.

وی ادامه داد: تلاش‌های اسرائیل برای دروغ‌پردازی همچنان ادامه دارد و هدف از آن سرپوش گذاشتن بر شکست نظامی آن است.

پیشتر منابع مطلع مصری از ارسال پیامی توسط دولت قاهره برای کابینه رژیم صهیونیستی و اعتراض به یورش ارتش این رژیم به گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا پرده برداشته بودند.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه، نگرانی‌های مصر نسبت به شکل‌گیری یک موج کوچ اجباری به داخل خاک این کشور تشدید شده است.

مصر بارها به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدها و خطرات حمله زمینی به رفح هشدار داده است.

رژیم اشغالگر پس از آنکه سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت گذرگاه مرزی رفح را اشغال و جریان ورود کمک‌ها به نوار غزه را متوقف کرد، قصد دارد به جنگ نسل‌کشی، قحطی و محاصره فلسطینی‌ها در غزه ادامه دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی با اشغال گذرگاه رفح، گذرگاه زمینی اصلی در نوار غزه را که کمک‌ها از طریق آن وارد این باریکه ‌می‌شد، بست؛ اقدامی که خطر تشدید فاجعه انسانی به‌ویژه به دلیل کمبود مواد غذایی و سوخت را به همراه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای از بین بردن تیپ‌های حماس حمله زمینی در رفح را آغاز کرد، اما امروز علی‌رغم گذشت بیش از ۲۰ روز از ورود به این منطقه در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه، راه به جایی نبرده و تنها دستاورد آن، تلفات سنگین در نتیجه عملیات‌های مقاومت و کشته شدن چند اسیر صهیونیست در نتیجه حملات هوایی به رفح بوده است.

310310

گروه تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای علم و فناوری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه دستاوردهای علمی و پیشرفت‌های فناوری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای علمی، کشف‌های جدید و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی کامل از تحولات علم و فناوری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا