استان ها

برای تکمیل و اتمام سد «سرپری» نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش خبرگزاری رویداد برتر از استان کهگیلویه و بویراحمد؛آرش مصلح افزود: سد سرپری با هدف آبیاری بیش از ۴۵۰ هکتار از زمین‌های حومه غربی دهدشت در سال ۸۹ کلنگ زنی شد و هم اکنون ۵۵ درصد پیشرفت کاری دارد .

 

مصلح با اشاره به اینکه این سد با هدف ذخیره آب در فصل‌های بارندگی و آزادسازی در مواقع نیاز عملیاتی شده و به مصارف کشاورزی خواهد رسید، عنوان کرد: کنترل سیلاب‌ها از دیگر مزایای سد سرپری بوده و طبق بررسی‌های کارشناسی شده سلامت آب بند و هسته سد مورد تأیید است.

 

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با تکمیل و بهره برداری طرح احداث سد سرپری با حجم سه میلیون مترمکعب ۳۵۰ هکتار از اراضی پایین‌دست روستا‌های چارمه، چاه‌بردی و سرپری تأمین آب می‌شود که به نوعی در اشتغال‌زایی و افزایش تولید بخش کشاورزی موثر واقع خواهد شد.

 

وی افزود: پارسال برای تکمیل این پروژه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مسئولیت‌های شرکت نفت و ۸۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ملی پیش بینی شد.

 

ظرفیت طرح سد سرپری در مسیر جاده اصلی و با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری و کشاورزی سه میلیون متر مکعب با ارتفاع ۲۷ متر و طول تاج ۲۰۳ متر بوده است.

 

مصلح با بیان اینکه سد سرپری از معدود سد‌هایی بوده که محل تخلیه آب و سرریز با بدنه سد دو مکان متفاوت است، ادامه داد: ۲،۵ میلیون متر مکعب آب پشت سد سرپری جای می‌گیرد و شیب سد به سمت دره بوده و محل تخلیه در اطراف نظر گرفته شده و هیچ آبی روستا را تهدید نمی‌کند.

 

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا