اقتصادیکسب و کار برتر

بررسی و معرفی انواع طلا جهت و اولویت خرید انها

ما ایرانی‌ها علاقه زیادی به استفاده از طلا داریم. مثلا در اکثر مراسمات عقد، تولد، نامزدی و … طلا هدیه می‌دهیم یا حتی برای پس انداز کردن هم این فلز ارزشمند را انتخاب می‌کنیم. حال شاید خرید طلا ساده‌ترین کار ممکن به نظر برسد.  اما در حقیقت اینطور نبوده و برای خرید طلای مناسب، باید باید به معیارهای زیادی توجه نماییم، مثل رنگ پوست، عیار طلا، قیمت طلا، رنگ طلا و مهمترین از همه سن افراد! هر فرد طبق سنی که دارد می‌بایست از طلای خاصی استفاده نماید. به عنوان مثال یک خانم ۶۰ ساله می‌تواند از طلای یک کودک ۳ ساله استفاده کند؟ خوب، مشخص است که نه!

 اما چگونه مناسب‌ترین نوع طلا برای سنین مختلف را انتخاب کنیم؟ شما نیز همین سوال را دارید نه؟ پس با گلداکسیر همراه باشید. چرا که گلداکسیر قصد دارد در ادامه به بررسی این مسئله پرداخته و بهترین انواع طلا و جواهرات برای سنین مختلف را به شما معرفی نماید.

چرا انتخاب طلا بر اساس سن مهم است؟

” این گوشواره جوون پسندتره”

” این گردنبند مخصوص مادربزرگ‌هاست”

” برای نوزادتون طلا می‌خواین؟ خوب سنجاق سینه انتخاب کنین”

”  بهترین طلا برای روز پدر؟ قطعا ساعت طلا!”

حتما شما نیز این جملات را بارها از زبان طلافروشان شنیده‌اید. در واقع طلافروشان حرفه‌ای برای هر رنج سنی، طلا و جواهر خاصی را پیشنهاد می‌دهند. چون افراد دارای سنین مختلف، سلایق متفاوتی نیز داشته و هریک طلای خاصی را می‌پسندند. همچنین وقتی طلا متناسب سن افراد نباشد، زیبایی و جذابیت خاصی ندارد و ممکن است گاها تایپ شخصیتی آن‌ها را هم اشتباه جلوه می‌دهد. پس بی شک انتخاب طلا برای سنین مختلف، اهمیت زیادی داشته و نباید نادیده گرفته شود.

خوب حالا می‌رسیم به بحث انتخاب طلا برای پیر و جوان و کودک و نوزاد! برای خرید بهترین نوع طلا بر اساس سن، طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:

انتخاب طلا برای نوزاد و کودک

اول از همه به سراغ نوزادان و کودکان دلبند و دوست داشتنی می‌رویم. همانطور که می‌دانید استفاده از طلا برای نوزاد و کودک نیز بسیار رایج است. حال برای انتخاب طلای مناسب کودک و نوزاد، به موارد زیر توجه نمایید:

  • اول اینکه اگر طلا را برای نوزاد خریداری می‌کنید، باید بدانید که نوزاد شما پوستی بسیار لطیف و آسیب پذیر دارد. پس تا حد امکان بهتر است پوست او با طلا تماس مستقیم نداشته باشد تا دچار حساسیت و آلرژی نشود‌. پس چه کنیم؟ ما توصیه می‌کنیم جهت جلوگیری از برخورد مستقیم طلا با پوست، به جای انتخاب گوشواره، گردنبند و دستبند، برای نوزاد خود سنجاق سینه خریداری کنید. چون سنجاق سینه روی لباس نصب شده و به پوست فرزند شما هیچ آسیبی وارد نخواهد کرد.
  • دیگر نکته‌ای که در این بخش از انتخاب طلا برای سنین مختلف باید در نظر داشته باشید، بازیگوش بودن کودکان است‌. همانطور که می‌دانید کودکان در طول روز تحرک و جنب و جوش زیادی دارند، پس باید طلای محکم و با دوامی برای آن‌ها انتخاب کنید. در نتیجه طلاهای نازک و کم دوام به هیچ عنوان برای کودکان مناسب نبوده و به احتمال زیاد دچار شکستگی خواهند شد.
  • ایمنی را نیز در نظر بگیرید. مثلا طلایی که لبه مقوایی و برنده دارد، برای کودک شما گزینه مطلوبی نخواهد بود. چون ممکن است باعث خراش و زخم شدن پوست او شود.
  • جواهری که برای کودک خود انتخاب می‌کنید، تا حد امکان دارای المان‌های اضافه مثل مهره‌ها، سنگ‌های زینتی و آویزهای بلند نباشد. چون کودکان را که می‌شناسید، هر لحظه ممکن است مهره یا آویز طلای خود را ببلعند و برایشان خطرات جدی ایجاد شود.

 انتخاب طلا برای جوان و نوجوان

در این قسمت از انتخاب طلا برای سنین مختلف، می‌خواهیم به دنیای جوانان و نوجوانان برویم. همانطور که می‌دانید جوان‌ترها عاشق و شیفته استایل‌های ترند و خاص هستند. به طوری که همیشه شیک بودن استایلشان، برای آن‌ها در اولویت قرار دارد. پس می‌توان گفت که جز سخت گیرترین افراد در استفاده از طلا هستند.

 حال چه طلایی بخریم که توجه این گروه سخت‌گیر را جلب کند؟ جهت خرید مناسب ترین نوع طلا برای جوان و نوجوان، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • جوان‌ها و نوجوانان معمولا سادگی را دوست دارند و ساده پسندند. پس هنگام انتخاب به سراغ طلاهایی با طراحی ساده‌تر بروید و هرگز جواهرات پر طرح و شلوغ را انتخاب نکنید.
  • به جثه نوجوانان بسیار اهمیت دهید. برای مثال اگر نوجوانی جثه درشتی دارد، طلاهای بزرگ و سنگین برایش مناسب هستند. اما برای نوجوانان ریز جثه، طلاهای کوچک‌تر و سبک‌تر را توصیه می‌کنیم. چون با استایل آن‌ها هماهنگی بیشتری دارند.
  • هنگام انتخاب طلا برای سنین مختلف جوانان و نوجوانان، به رنگ پوستشان نیز توجه کنید. مثلا اگر فرد مورد نظر شما پوست تیره‌ای دارد، طلای زرد برای او مناسب‌ترین گزینه خواهد بود و زیبایی فوق العاده‌ای بر روی پوستش ایجاد خواهد کرد. اما اگر جوان یا نوجوان پوست روشنی داشته باشد، بهتر است طلاسفید را انتخاب کند‌. نوجوانان پوست گندمی هم که خدا برایشان خواسته! چون به خاطر رنگ پوستشان می‌توانند از انواع و اقسام رنگ‌های طلا استفاده کرده و هیچ محدودیتی ندارند.

 انتخاب طلا برای میانسالان

دسته دیگر افرادی که باید بر اساس سنشان طلا انتخاب کنند، میانسالان هستند. انتخاب طلا برای افراد میانسال به مراتب آسان‌تر از جوانان و نوجوانان است. چون سلیقه اکثر افراد میانسال، مشابه یکدیگر بوده و معمولا آنقدرها که تصور می‌شود سخت پسند نیستند. برای انتخاب طلای میانسالان، اول از همه باید به علایقشان توجه کنید.

 اما از سلیقه و علاقه که بگذریم، می‌بینیم افراد دارای این سن بیشتر جواهرات تزئین شده و شلوغ را می‌پسندند. درست مثل گردنبند‌های مجلسی یا گوشواره‌های زینتی و انگشتر‌های نگین کاری شده زیبا! پس هنگام انتخاب طلا برای سنین مختلف میانسالان، حتما به سراغ جواهرات کار شده و شلوغ‌تر بروید.

راستی، به رنگ پوستشان نیز توجه نمایید. در واقع بهتر است طلایی که انتخاب می‌کنید رنگی کاملا متضاد و مخالف با رنگ پوستشان داشته باشد. چون برخی استایلیست‌ها معتقدند استفاده از چنین طلاهایی، افراد میانسال را جوان‌تر، شاداب‌تر و کم سن‌تر نشان خواهد داد.

انتخاب طلا برای افراد مسن و سالخورده

حالا رسیدیم به افراد مسن و سالخورده که دوست داشتنی‌ترین هستند. مثلا مثل مادربزرگ‌هایمان که هرگاه آن‌ها را می‌بینیم قند در دلمان آب می‌شود. حال حتی نمی‌توانید تصور کنید افراد مسن و مادر بزرگ‌ها، با استفاده از یک طلای متناسب با سنشان، چقدر زیباتر و جذاب‌تر به نظر خواهند رسید.

 اما به نظرتان برای این سالخورده‌های دوست داشتنی چه طلاهایی انتخاب کنیم بهتر است؟ خوب، اول از همه که باید حین خرید طلا برای سنین مختلف و افراد سالخورده، به سلیقه آن‌ها اهمیت دهید. گفتیم سلیقه؟ پس بیایید ببینیم سالخورده‌ها چه سلیقه‌ای در انتخاب طلا دارند. راستش را بخواهید مسن‌ها برعکس جوانان طرفدار سادگی نیستند و همیشه عاشق طرح‌های شلوغ و تجمّلات خواهند بود.

 مثلا زنان سالخورده بیشتر از جواهرات سنگین، پر از زرق و برق و قیمتی استفاده می‌کنند. هرچقدر هم که طلا سنگین‌تر باشد نزد آن‌ها محبوب‌تر است. خودمانیم‌ها، ولی انگار خرید طلا برای مسن‌ها به علت سلیقه خاصی که دارند، حسابی شما را به خرج می‌اندازد! همچنین افراد مسن علاقه زیادی به طلاهای دست ساز دارند. برای آشنایی بیشتر با و تفاوت آن با طلای ماشینی کلیک کنید.

آخرین سخن گلداکسیر

گلداکسیر مرکز خرید دستبند طلا زنانه این بار نیز به همراه شما خوبان، نکات انتخاب طلا برای سنین مختلف را بررسی نمود. حال در نظر داشته باشید که سن و سال فقط یکی از ده‌ها معیاری است که باید هنگام انتخاب طلا به آن توجه کنید و فاکتورهای مهم دیگری نیز وجود دارند که نباید نادیده گرفته شوند.

برای یا آب شده بدون اجرت با مشاورین و کارشناسان مجموعه خوشنام و معتبر طلاسی تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

  •         برای افراد مسن طلای سفید بهتر است یا طلای زرد؟

هردو مناسب‌اند، اما افراد مسن معمولا به طلای زرد علاقه بیشتری دارند.

  •       برای نوجوانان طلای ساده بخریم یا شلوغ؟

قطعا ساده، چرا که نوجوانان عاشق سادگی بوده و طرح‌های شلوغ و پیچیده را دوست ندارند.

  •       هنگام انتخاب طلا به جز سن به چه معیارهای دیگری توجه کنیم؟

به جز سن می‌بایست به علایق، رنگ پوست، جنسیت فرد، عیار طلا و مواردی از این قبیل توجه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا