استان ها

تعطیلی ۶ ماهه مرکز اقامتی میان مدت خودپروی شهرستان ممسنی

رویداد برتر/فارس سخنگوی اداره‌کل بهزیستی فارس از تعطیلی موقت مرکز اقامتی میان خودپروری شهرستان ممسنی در ادامه جهاد نظارتی در بهزیستی فارس خبر داد.

عبدالرحمن سلیم حقیقی امروز، ۱۰ خردادماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جهاد نظارت در کنار جهاد تبیین سرلوحه فعالیت‌های بهزیستی فارس است، گفت: در پی بازدید تیم نظارتی بهزیستی فارس از کمپ خودپروری شهرستان ممسنی و با محرز شدن تخلفات این مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد و اعلام به کمیته نظارت استانی، این کمیته بلافاصله در جهت حمایت از رهجویان و حفظ امنیت و سلامتی خدمت گیرندگان با تشکیل کمیسیون فوق‌العاده نظارت به ریاست مدیر کل بهزیستی فارس در تاریخ ۷ خردادماه جاری مواردی را تصویب کرد.

وی، تعطیلی موقت (۶ ماهه) کمپ و مکاتبه با دادستان شهرستان برای هرگونه اقدام و پیگیری قانونی را از جمله این موارد برشمرد و افزود: وجود نقاط کور دوربین‌های مداربسته، ایرادات و نواقص ایمنی ساختمان از جمله سیم‌کشی نامناسب برق و احتمال خطر جانی بخشی از تخلفات گزارش شده توسط کارشناسان نظارت بهزیستی فارس به کمیته استانی است.

سلیم حقیقی با تأکید بر اینکه بهزیستی فارس در برخورد با متخلفین هیچ‌گونه مماشاتی ندارد، افزود: شرعاً و قانوناً در قبال جامعه هدف خود مسئول و مدافع حقوق ایشان است و ناظرین تخصصی این نهاد با جهاد نظارت، تیزبینی و دقت نظر بر رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها در مراکز و موسسات دارای مجوز از بهزیستی نظارت می‌کنند.

سخنگوی بهزیستی فارس افزود: بهزیستی سازمانی مردمی است و برپایه مشارکت مردم و حمایت مردم از جامعه هدف فعالیت می‌کند و بیشتر فعالیت‌های آن به مردم و بخش خصوصی واگذارشده است و این موضوع موجب شده است سازمان بهزیستی به موضوع نظارت‌ها و همچنین مقوله سیاست‌گذاری در این باب توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی در پایان مجددا از عموم مردم به ویژه خانواده‌های مددجویان بستری و مقیم مراکز  تحت نظارت بهزیستی، خواست تا همچنان در امر نظارت در کنار بهزیستی فارس باشند و موارد مربوطه را حضوری به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و یا از طریق سامانه دیده بان بهزیستی(سامانه نظارت مردمی)  خط تلفن ۱۴۸۲ گزارش کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا