ورزش

تعیین قهرمان ۱۲ فصل در هفته پایانی لیگ برتر/ دومین دوئل سرخابی‌ها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، فصل بیست و سوم لیگ برتر فوتبال در حالی به هفته پایانی رسیده است که استقلال و پرسپولیس از هفته ها قبل با جدا شدن از سپاهان و تراکتور شانس های اول و دوم برای بردن جام بودند.

در این میان استقلال که تا هفته بیست و هفتم صدر جدول را در اختیار داشت با تساوی برابر نساجی و پیروزی پرسپولیس برابر استقلال خوزستان صدر را به سرخپوشان هدیه کرد تا در فاصله سه هفته مانده به پایان این فصل شانس دوم قهرمانی شود.

هفته پایانی در شرایطی برگزار می شود که استقلال باید به مصاف پیکان برود و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از مس رفسنجان پذیرایی کند.

در ادوار گذشته بارها پیش آمده بود که تکلیف تیم قهرمان در هفته پایانی مشخص می شد. در زیر نگاهی به فصول داریم که قهرمان در هفته پایانی مشخص شده است.

تعیین قهرمان ۱۲ فصل در هفته پایانی لیگ برتر/ دومین دوئل سرخابی‌ها

فصل اول و قهرمانی پرسپولیس در هفته پایانی

در اولین دوره از رقابت‌های لیگ برتر هم مانند فصل بیست و سوم، دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران در کورس قهرمانی قرار داشتند که سرنوشت قهرمانی به هفته پایانی کشیده شد و در پایان این شاگردان علی پروین بودند که توانستند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند. در هفته ماقبل پایانی استقلال با ۴۸ امتیاز و تفاضل گل ۱۸+ در صدر جدول قرار داشت و پس از آن پرسپولیس با ۴۶ امتیاز و تفاضل گل ۱۲+ جایگاه دوم را به خود اختصاص داده بود. با توجه به تفاضل گل بهتر استقلال، آبی‌پوشان در صورت تساوی مقابل ملوان در هفته آخر پرسپولیس برای مسجل کردن قهرمانی احتیاج به پیروزی با اختلاف بیش از ۶ گل برابر فجر سپاسی داشت و به نظر می‌رسید استقلال با یک تساوی قهرمان لیگ شود اما آبی‌ها در انزلی و با گل بابک پور غلامی شکست خوردند و پرسپولیس هم موفق شد با گل ابراهیم اسدی پیروز شود و عنوان قهرمانی به سرخ‌ها رسید.

فصل سوم و قهرمانی پاس تهران

در فصل سوم هم کار به هفته پایانی کشیده شد. دو تیم پاس و استقلال تهران به ترتیب در رده‌های اول و دوم قرار داشتند و در هفته پایانی پاس موفق شد با برتری برابر استقلال اهواز عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

تعیین قهرمان ۱۲ فصل در هفته پایانی لیگ برتر/ دومین دوئل سرخابی‌ها

فصل پنجم و اولین قهرمانی استقلال در لیگ برتر

در فصل پنجم لیگ برتر، تیم‌های استقلال تهران و پاس به ترتیب با ۵۶ و ۵۵ امتیاز در رده‌های اول و دوم جدول قرار داشتند که تکلیف قهرمانی به هفته پایانی کشیده شد و استقلال در ورزشگاه آزادی و در حضور هواداران خود موفق شد با ۴ گل برق شیراز را شکست دهد تا به اولین مقام قهرمانی خود در لیگ برتر و زیر نظر امیر قلعه نویی دست یابد.

تعیین قهرمان ۱۲ فصل در هفته پایانی لیگ برتر/ دومین دوئل سرخابی‌ها

خداحافظی باشکوه دایی با قهرمانی سایپا

در فصل ششم رقابت‌های لیگ برتر، ۴ تیم سایپا، استقلال اهواز، پرسپولیس و استقلال تهران در هفته پایانی شانس قهرمانی داشتند که با توجه به یک امتیاز بیشتر سایپا و استقلال اهواز نسبت به سایر تیم‌ها حساسیت قهرمانی در بین این دو تیم وجود داشت که در هفته پایانی سایپا با نتیجه دو بر صفر مس کرمان را شکست داد و همراه با علی دایی عنوان قهرمانی را به دست آورد.

سایپا در آن فصل کار خود را با «لورانت» آلمانی آغاز کرد اما او در میانه‌های مسابقات از سایپا جدا شد و با تصمیم مدیران این باشگاه، علی دایی به عنوان بازیکن – مربی هدایت بازیکنان را تا پایان فصل عهده دار بود.

قهرمانی دراماتیک پرسپولیس در فصل هفتم لیگ برتر

در فصل هفتم لیگ برتر دو تیم پرسپولیس و سپاهان رقابت تنگاتنگی برای کسب عنوان قهرمانی داشتند. در آن فصل پرسپولیس به خاطر جریمه انضباطی فیفا با کسر ۶ امتیاز مواجه شده بود و سپاهان نیز به خاطر رفتار تماشاگران خود ۳ امتیاز جریمه شد تا در هفته ماقبل پایانی سپاهان با ۵۸ امتیاز در رده اول و پرسپولیس با ۵۶ امتیاز در جایگاه دوم جای گیرد.

در هفته پایانی این دو تیم در ورزشگاه آزادی رو در روی هم قرار گرفتند و در حالی که تا دقیقه ۹۶ حساب کار با نتیجه تساوی یک بر یک همراه بود، پرسپولیس موفق شد با گل ثانیه‌های پایانی سپهر حیدری قهرمانی را از چنگ سپاهان در بیاورد و به دومین قهرمانی خود در لیگ برتر دست یابد.

کورس قهرمانی در فصل هشتم به سود استقلال تمام شد

در فصل هشتم رقابت‌های لیگ برتر، در هفته ماقبل پایانی لیگ هشتم ذوب آهن با ۶۶ امتیاز و تفاضل گل ۱۹+ در صدر جدول قرار داشت و استقلال با ۶۳ امتیاز و تفاضل گل ۳۵+ دوم بود. قهرمانی استقلال تنها در شرایطی میسر بود که در هفته آخر به پیروزی رسیده و ذوب‌آهن نیز مغلوب شود تا استقلال با تفاضل گل قهرمان لیگ شود. ذوب‌آهن در اهواز با ۴ گل مغلوب فولاد خوزستان با مربیگری مجید جلالی شد و استقلال در مشهد پیام این شهر را با تک گل «فابیو جانواریو» شکست داد تا قهرمان لیگ شود.

تعیین قهرمان ۱۲ فصل در هفته پایانی لیگ برتر/ دومین دوئل سرخابی‌ها

فصل یازدهم و سومین قهرمانی متوالی سپاهان

در یازدهمین فصل از رقابت‌های لیگ برتر، تیم‌های سپاهان و تراکتور در کورس قهرمانی قرار داشتند. در هفته ما قبل پایانی سپاهان با ۶۶ امتیاز صدرنشین بود و تراکتور هم با ۶۳ امتیاز در تعقیب این تیم قرار داشت و تنها در صورتی که سپاهان بازی خود را واگذار می‌کرد و تراکتور با اختلاف خوبی پیروز از زمین خارج می‌شد، سرخ‌پوشان تبریزی می‌توانستند در سکوی نخست قرار گیرند که این اتفاق رخ نداد و سپاهان با تساوی برابر مس سرچشمه قهرمانی در فصل یازدهم را به نام خود ثبت کرد.

فصل سیزدهم و قهرمانی فولاد خوزستان

در فصل سیزدهم هم تکلیف قهرمان لیگ برتر به هفته پایانی کشیده شد. ۵ تیم فولاد خوزستان، نفت تهران، سپاهان، پرسپولیس و استقلال تهران شانس قهرمانی داشتند که شانس نفت و فولاد برای قهرمانی بیشتر از سایر تیم‌ها بود و در بازی پایانی، فولاد برابر گسترش فولاد به پیروزی رسید و نفت هم مقابل سپاهان با دو گل شکست خورد تا فولاد برای دومین فصل بتواند عنوان قهرمانی را به دست آورد.

فصل چهاردهم و قهرمانی جنجالی سپاهان در اصفهان

در فصل چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر جنجالی‌ترین قهرمانی یک تیم رقم خود. در این فصل ۳ تیم تراکتور، سپاهان و نفت تهران شانس قهرمانی داشتند دو تیم تراکتور و نفت ۵۷ امتیازی بودند و سپاهان با ۵۶ امتیاز در رده سوم قرار داشت. در هفته سی‌ام دو تیم نفت و تراکتور باید در تبریز با هم روبه‌رو می‌شدند و تیم پیروز برای اولین بار در تاریخ جشن قهرمانی می‌گرفت ولی در صورت تساوی این فرصت برای سپاهان ایجاد می‌شد تا با پیروزی برابر سایپا قهرمان شود. تراکتورسازی و نفت در یک جدال پرهیجان به تساوی ۳ بر ۳ رسیدند و سپاهان با پیروزی ۲ بر صفر برابر سایپا فاتح مسابقات شد.

در پایان بازی تبریز در ورزشگاه یادگار امام این شایعه پخش شد که دیدار اصفهان با نتیجه تساوی به پایان رسیده و تراکتورسازی به خاطر تفاضل گل بهتر قهرمان شده ولی پس از تکذیب این شایعه جنجال بزرگی در استادیوم برپا شد.

تعیین قهرمان ۱۲ فصل در هفته پایانی لیگ برتر/ دومین دوئل سرخابی‌ها

فصل پانزدهم و قهرمانی استقلال خوزستان در رقابت با پرسپولیس

فصل پانزدهم تلخ‌ترین نایب قهرمانی پرسپولیس در ادوار مسابقات لیگ برتر رقم خورد. سرخ‌ها کار خود را با هدایت برانکو ایوانکوویچ آغاز کردند که در ابتدا نتایج خوبی برای این تیم به دست نیامد اما با گذشت هفته‌ها پرسپولیس تبدیل به یک تیم مدعی شد و در رقابت با استقلال خوزستان برای کسب عنوان قهرمانی قرار گرفت. در هفته پایانی لیگ پرسپولیس رو در روی راه آهن قرار گرفت و استقلال خوزستان به مصاف ذوب آهن رفت که هر دو تیم موفق به شکست دادن حریفان خود شدند اما استقلال خوزستان به دلیل تفاضل گل بهتر قهرمانی در لیگ برتر را جشن گرفت.

فصل بیست و دوم و قهرمانی پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس در سال‌های اخیر همیشه یک پای تیم‌های بالای جدولی بوده است. در فصل گذشته تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و استقلال تهران در کورس قهرمانی قرار داشتند که با توجه به نتایج هفته‌های پایانی استقلال از دو تیم دیگر عقب ماند و کار قهرمانی به هفته پایانی بین پرسپولیس و سپاهان کشیده شد که شاگردان یحیی گل محمدی موفق شدند با برتری ۴ بر صفر برابر نساجی به این عنوان دست یابند و سپاهان هم علی رغم اینکه مس کرمان را شکست داد اما از کسب عنوان قهرمانی باز ماند.

فصل بیست و سوم و یادآورد فصل اول لیگ برتر

رقابت‌های لیگ برتر در فصل جاری هم به گونه‌ای پیش رفت که دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران برای کسب عنوان قهرمانی در هفته پایانی باید رقابت کنند. پرسپولیس با ۶۵ و استقلال با ۶۴ امتیاز به ترتیب در رده‌های اول و دوم جدول قرار دارند و هر دو تیم امیدوار به کسب عنوان قهرمانی هستند. در فصل اول لیگ برتر هم رقابت قهرمانی بین دو تیم سرخابی پایتخت بود که سرخ‌ها توانستند به قهرمانی برسند و باید دید امسال چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر روز شنبه ۱۲ خرداد برگزار می‌شود و باید دید کدام تیم قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران خواهد شد.

گروه تحریریه مقالات ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا