رویدادها

موتور یک هواپیمای جت در فرودگاه آمستردام یک نفر را بلعید

آفتاب‌‌نیوز :

 به گزارش دویچه وله؛ وزیر زیرساخت‌های هلند گفتە کە شوکە شدە است. شماری از مسافران کە شاهد این صحنە مرگبار بودەاند تحت مراقبت هستند.

بر ا‌ساس گزارش رسانه‌های هلند، شرکت هواپیمایی کاال‌ام هلند، اعلام کردە کە این هواپیما در حال برخاستن بە مقصد بیلوند در دانمارک بودە کە این حادثه رخ دادە است.

این شرکت هواپیمایی هیچ اطلاعاتی در مورد فرد قربانی ارائە ندادە است و معلوم نیست کە فرد قربانی یک مسافر بودە یا کارمند فرودگاه.

پلیس مرزی هلند کە مسئولیت حراست از فرودگاه اسخیپول آمستردام را بر عهده دارد، می‌گوید کە مسافران از این هواپیما خارج شدەاند، ولی هنوز جزئیات این حادثە در دست بررسی است.

بسیاری از مسافران شاهد وقوع این صحنە دلخراش و مرگبار بودەاند، بە این دلیل توسط اورژانس اجتماعی تحت مراقبت هستند.

مارک هاربرز، وزیر زیرساخت‌های هلند نیز بە این حادثه واکنش نشان دادە است و گفتە کە از شنیدن این حادثە شوکە شدە است. او در پستی در شبکه اکس نوشتە است: «به بستگان قربانی و شاهدان حادثه تسلیت می‌گویم».

رسانه‌های محلی گزارش دادەاند کە این هواپیما از تولیدات شرکت هواپیمایی Embraer است و مالکیت ایرلاین KLM Cityhopper بودە است. این هواپیمای کوتاه برد قادر بە حمل ٨٨ تا ١٣٢ مسافر است.

هنوز مشخص نیست کە چند نفر در این هواپیما حضور داشتەاند یا شاید این صحنە مرگبار بودەاند. تلویزیون هلند تصاویری منتشر کردە کە حضور ماشین‌های آتش‌نشانی و آمبولانس‌ها در کنار هواپیما را نشان می‌دهد.

تیم تحریریه مقالات حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا