سلامت و دانشکسب و کار برتر

روش ويتامينه كردن مو در منزل

با ویتامینه کردن و هیدروتین مو در منزل می‌توانید سلامت بیشتری را برای موهای خود فراهم کنید و از ایجاد موخوره و خشکی موها جلوگیری کرده باشید. موهای سر در اثر رنگ کردن و یا استفاده از دستگاه‌های حالت دهنده مو دچار آسیب می‌شوند یکی از راههای درمان و احیای موهای آسیب دیده آموزش ویتامینه کردن مو در منزل است که به راحتی به شما کمک می‌کند تا موهای آسیب دیده خود را با استفاده از وسایل موجود در خانه احیا کنید.

آرایشگاه |آشپزخانه

ویتامینه کردن مو

یکی از روش‌های بهبود موهای آسیب‌دیده ویتامینه کردن آن است که این روش بیشتر با استفاده از کرم های تقویت کننده مو و ماسک‌های مغذی انجام می‌شود. ویتامینه کردن مو به طور تخصصی نیازمند یک آرایشگر ماهر جهت استفاده از مواد ویتامینه است؛ اما استفاده از ماسک موهای خانگی به راحتی شرایط ویتامینه کردن مو در خانه را هم فراهم می‌کند. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که ویتامینه کردن مو با سایر روش‌ها مانند بوتاکس یا کراتین تفاوت دارد.

فواید ویتامینه مو

اولین و مهمترین فواید ویتامینه مو این است که مواد مورد نیاز را به ریشه مو رسانده و همچنین باعث ترمیم و احیای ساقه موهای آسیب دیده می‌شود. در بیشتر مواقع استفاده از مواد شیمیایی برای رنگ کردن مو باعث به وجود آمدن حالت کدر می‌شود که استفاده از روش ویتامینه مو باعث بیشتر شدن شفافیت و درخشندگی موها می‌شود. در روش ویتامینه مو، انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز جهت سلامت مو به ساقه آن اضافه می‌شود و از ریزش و کم حجمی مو جلوگیری می‌کند.

هزینه ویتامینه کردن مو

مبلغی که آرایشگاه برای ویتامینه کردن موی شما در نظر می‌گیرد به عوامل مختلفی مانند حجم یا قد مو بستگی دارد. همچنین در نظر داشته باشید که مواد مورد استفاده برای ویتامینه کردن مو نسبت به برندهای مختلف قیمت‌های متفاوتی دارند.

چند روش ساده و کاربردی برای ویتامینه کردن مو در منزل

ویتامینه کردن مو یکی از راه‌های تخصصی رسیدگی به مو است که هم در سالن و هم در خانه برای رسیدن هرچه بهتر ویتامین و رطوبت به موهای آسیب دیده می‌توانید انجام دهید. بسیاری از خانم‌ها به علت عوامل طبیعی و محیطی و یا به دلیل استفاده از رنگ و دکلره دچار مشکلاتی همچون خشکی و شکنندگی در موهایشان هستند که برای از بین بردن این مشکلات و همچنین بازگشت شادابی و رطوبت به موها، رساندن ویتامین‌های کافی به مو از مهمترین کارهایی است که باید انجام داد.

ویتامینه کردن مو باعث تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده شده و همچنین بسته به مواد مصرفی، باعث جلوگیری از ریزش و رفع کم حجمی مو نیز می‌شود. با این کار ویتامین‌ها و مواد مغذی از طریق ساقه مو جذب شده و باعث درخشندگی و حالت‌گیری بهتر موها می‌شود.

ویتامینه مو را می‌توان هم از طریق مصرف ویتامین‌های لازم به صورت خوراکی و هم با استفاده از ماسک و کرم‌های تقویتی مو همچون هیدروتین مکس سیلور آغاز کرد. در روش دوم حالت تخصصی‌تر آن را در سالن‌های زیبایی انجام می‌دهند اما در خانه هم می‌توان با ساخت ماسک مو طبیعی، ویتامین‌های کافی مو را به آن رساند.

ویتامینه مو با خوراکی

برای ویتامینه مو با خوراکی ابتدا باید ویتامین‌های مفید برای مو را بشناسیم و سپس به مواد غذایی که شامل این ویتامین‌ها هستند اشاره کنیم:

ویتامین A:

این ویتامین را باید مهمترین ماده در رشد و تقویت مو بدانیم. ویتامین A همچنین باعث می‌شود رطوبت مو حفظ شود و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. زرده تخم مرغ، اسفناج و زرد آلو خشک سرشار از ویتامین A هستند.

ویتامین C:

در مرکبات، توت فرنگی و کیوی به شدت یافت می‌شود. استفاده از این ویتامین برای جلوگیری از خشکی، سفیدی زودرس مو و همچنین رشد مناسب مو الزامی است.

ویتامین E:

پوست سر را مرطوب نگه می‌دارد و در گردش خون کف سر نیز موثر است و در نتیجه باعث می‌شود تا از خشکی و زبری مو جلوگیری شود. این ویتامین در ماهی، شیر، بادام زمینی، اسفناج پخته شده و سیب زمینی وجود دارد.

ویتامین B7:

را باید در تخم مرغ، مخمر، گل کلم، گردو، بادام و موز جستجو کرد. استفاده از ویتامین B7، هم به پرپشت شدن موها کمک می‌کند و هم جلوی پیشروی موهای آسیب دیده و شکننده را می‌گیرد.

ویتامین B12:

از مهمترین ویتامین‌ها برای جلوگیری از ریزش مو است. این ویتامین در تخم مرغ، انواع ماهی‌ها، پنیر، شیر و ماست به شدت یافت می‌شود. ویتامینه مو با خوراکی از طریق مصرف مواد غذایی ذکر شده به مرور زمان انجام می‌شود. اما همان طور که عنوان شد می‌توانید به ویتامینه مو با ماسک طبیعی نیز فکر کنید.

پیش از معرفی چند ماسک مو برای ویتامینه باید مراحل استفاده از آن را بیان کنیم:

  • موهایتان را به خوبی با شامپو بشویید.
  • پس از استحمام موها را با سشوار کاملاً خشک کنید.
  • موهایتان را با توجه به حجمش به چند قسمت جهت ویتامینه کردن تقسیم کنید.
  • ماسک مو را به موهایتان بزنید.
  • حدود سی دقیقه تا یک ساعت صبر کنید.
  • موها را آبکشی و خشک نمایید.

آموزش ویتامینه کردن مو

در این قسمت طرز ویتامینه کردن مو در خانه را به شما آموزش می دهیم:

  1. 1. قبل از ویتامینه کردن، مواد لازم برای ویتامینه مو را از قبل تهیه کنید. سپس موهایتان را با دقت بشویید و تمیز کنید. موها باید از وجود هرگونه آلودگی و مواد شیمیایی پاک شود.
  2. 2. بعد از اینکه موهایتان را شستید آن ها را خشک کنید. البته نیازی به خشک کردن صد در صد نیست و اگر 80 تا 90 درصد رطوبت هم گرفته شود کافیست.
  3. 3. اکنون با استفاده از گیره های مخصوص موها را دسته بندی کنید.
  4. 4. در این مرحله مقداری کرم ویتامینه مو qod را با دست برداشته و به ساقه موها بمالید. توجه داشته باشید که در این مرحله کرم به ریشه مو نرسد.
  5. 5. لایه های مو را بین فویل پیچیده و اجازه دهید 30 تا 60 دقیقه در فویل بماند. برای اینکه در این مدت زمان کرم ویتامینه نریزد، از کلاه رنگ استفاده کنید.
  6. 6. در مرحله آخر بعد از گذشت زمان مذکور موها را آبکشی کرده و به خوبی بخشکانید.

روش ویتامینه کردن مو در منزل

ویتامینه کردن مو را در خانه و با استفاده از مواد طبیعی هم می توان انجام داد برای این کار کافیست سری به آشپزخانه تان بزنید و با مواد ویتامینه مو در منزل که در ادامه به شما معرفی می کنیم، موهایتان را احیا کنید و جان تازه به آن ببخشید.

نکته قابل توجه در مورد ویتامینه کردن مو با مواد طبیعی این است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید در استفاده مداوم از آن ها صبر و پشتکار داشته باشید. اما روش ویتامینه مو در منزل به چه صورت است؟

ویتامینه کردن موهای رنگ شده با شیرنارگیل

یکی از بهترین روش های ویتامینه مو در خانه استفاده از شیر نارگیل است. شیر نارگیل دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی است که به تقویت فولیکول و افزایش رشد موها کمک زیادی کرده و باعث ترمیم خشکی مو می شود. اگر موهای شما هم به دلیل استفاده از رنگ و دکلره آسیب دیده می توانید از این ماسک مو خانگی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد سایر روش های راحت و کم هزینه برای مراقبت از موهای دکلره شده مقاله دیگر ما را بخوانید.

برای آنکه بتوانید به وسیله شیر نارگیل موهای خود را ویتامینه کنید باید ابتدا شیرنارگیل را با روغن زیتون به خوبی مخلوط کنید. از ریشه مو تا انتهای ساقه مو را به این ماسک آغشته کنید و به آرامی موهایتان را ماساژ دهید. موهای خود را با استفاده از یک نایلون یا کلاه رنگ بپوشانید و بعد از بیست دقیقه با یک شامپو ملایم و آب گرم آن را بشویید. این روش را یک روز در میان تکرار کنید و شاهد تاثیرات شگفت انگیز آن باشید.

علاوه بر شیرنارگیل که خواص فراوانی برای مو دارد، این ماسک دارای روغن زیتون است که رشد موها را تحریک کرده و به آن سرعت می بخشد. همچنین روغن زیتون باعث کنترل ریزش مو و درمان شوره سر می شود.

ویتامینه مو خانگی با جعفری و روغن زیتون

در صورت کمبود برخی از مواد مغذی مهم، موها ضعیف شده یا دچار ریزش می شوند. جعفری حاوی این مواد مغذی مهم است و به همین دلیل موها را تقویت کرده و از ریزش آن جلوگیری می کند. خواص جعفری برای مو به همین یک مورد ختم نمی شود و این گیاه خواص دیگری چون افزایش رشد مو، کمک به درمان شوره سر و کمک به حفظ رنگ موی طبیعی را دارد.

برای ویتامینه کردن مو خانگی با کمک جعفری ابتدا حدود یک استکان آب جعفری تازه را با روغن زیتون به خوبی مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده برای تقویت موهای شما بسیار مفید است. آن را به ریشه و ساقه مو مالیده و به آرامی ماساژ دهید. سپس موها را به وسیله یک حوله گرم بپوشانید و در حدود یک ساعت صبر کنید، پس از گذشت یک ساعت موها را شسته و آبکشی کنید.

دکمه بازگشت به بالا