خبرهای کلیکسب و کار برتر

دگرگونی صنعت ساختمان با پودرسنگ جوشقان – کشفیات جدید

پودر سنگ جوشقان چیست و چه کاربردی دارد ؟

 پودرسنگ جوشقان از سنگ سفید و شبیه به مرمری تولید می شود که از معادن موجود در منطقه جوشقان واقع در استان اصفهان قابل استخراج است. این سنگ ها را در کارخانه های تولید پودر سنگ می کوبند، خرد می کنند و در بسته بندی های مختلف به بازار ارئه می کنند. پودر سنگ جوشقان به دلیل کیفیت بالا، استحکام زیاد و رنگ سفید آن که یک دست و بدون هیچ رگه ای از رنگ های دیگر است محبوبیت بسیاری دارد. خرید پودر سنگ جوشقان برای تهیه ملات سفید رنگ به همراه سیمان سفید و برای درزگیری کاشی ها و سرامیک ها استفاده می شود.

برای نمای بعضی از ساختمان ها به خصوص ساختمان های مناطق مرطوب و شرجی مثل شمال و جنوب کشور به جای سیمان سفید از پودر سنگ جوشقان استفاده می شود. زیرا هم  به دلیل رنگ سفید آن زیبایی بسیاری دارد و هم به دلیل کیفیت بالای آن رطوبت را به خود جذب نمی کند. از مصارف دیگر پودر سنگ جوشقان می توان در تهیه بتن، در دام داری ها و مرغداری ها، پودر پاشی روی قیر گونی، دوغاب دهی برای سنگ و کاشی و سرامیک استفاده می شود.

استفاده از پودر سنگ در مجسمه سازی؟

اصولا هنرمندان و مجسمه سازان برای خلق آثار هنری خود به دنبال مواد اولیه با کیفیتی می گردند چون که می خواهند اثر هنری شان ماندگاری، زیبایی و کیفیت بالایی داشته باشد. یکی از مواد اولیه در صنعت مجسمه سازی، پودر سنگ جوشقان می باشد. دلیل محبوبیت این نوع پودر سنگ، قابلیت شکل پذیری بالا و استحکام فوق العاده ای است و پس از خشک شدن ترک بر نمی دارد.

مجسمه سازان بعد از خرید پودر سنگ از شرکت های تولیدکننده پودرسنگ جوشقان معتبری مثل آروشاپودر برای یک دست شدن و نرم شدن آن ابتدا آن را الک می کنند، و برای ساخت یک خمیر با کیفیت مواد دیگری را متناسب با نیاز خود با آن ترکیب می کنند. از این مواد می توان به پودر بتونه، پودر سینکا، چسب چوب اشاره کرد. و نسبت هر کدام از این ها بسیار مهم می باشد و باید با دقت اضافه شود. این مواد استحکام و قوام بیشتری به خمیر به دست آمده و محصول نهایی می دهد.

از دیگر چیز هایی که ممکن است به خمیر به دست آمده اضافه کنند، رنگ است البته از انواع رنگی پودر سنگ هم استفاده می کنند. همچنین ممکن است رنگ آمیزی را بعد از ساخت مجسمه و بر روص سطح کار انجام دهند.

بعد از اینکه خمیر مورد نظرشان را با شکل و قوامی که می خواهند به دست آوردند آن را در قالب های مختلفی با طرح دلخواه شان می ریزند و بعد از خشک شدن خمیر آن را از قالب در می آورند و ریزه کاری ها و شکل دادن های نهایی را روی آن انجام می دهند و اینگونه یک اثر هنری زیبای خلق می شود. این کار می تواند به عنوان یک کسب و کار خانگی در نظر گرفته شود و با توجه به نیاز های بازار محصولات هنری بی نظیری تولید شود.

تنها آروشاپودر است که تولید پودر سنگ با کیفیت انجام می دهد

خوشبختانه در کشور ما کارخانه پودرسنگ جوشقان زیادی مشغول به تولید پودر سنگ هستند و پودر سنگ های متنوع و مرغوبی تولید می کنند. تولید این ماده با ارزش، هم نیازهای داخلی را برطرف کرده و برای مصارف داخلی به بازار ارائه می شود و هم برای صادرات به کشور های دیگر فرستاده می شود.

پودر سنگ در بسته بندی ها و وزن های مختلف و هم به شکل فله ای آماده فروش می باشد. شما با توجه به میزان نیاز خود می توانید مدل های مختلف آن را تهیه کنید. اگر در صنایع بزرگ مثل ساختمان سازی نیاز به خرید پودر سنگ دارید طبیعتا خرید فله ای آن توجیه اقتصادی بیشتری دارد.

با توجه به فراوانی و تنوع زیادی که در انواع پودر سنگ وجود دارد برای پیدا کردن نوع مرغوب و با کیفیت آن به شما پیشنهاد می شود به شرکت های با تجربه ای که کیفیت بالا ارائه می دهند و در ارسال محصولات سریع و متعهد هستند مراجعه کنید. یکی از این شرکت های با سابقه طولانی و درخشان شرکت آروشاپودر می باشد. با مراجعه به سایت آروشاپودر  می توانید در مورد انواع مختلف پودر سنگی که در مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد اطلاعات کسب نمایید.

توصیه های برای بهداشت مشاغلی که با این محصول ارتباط دارند

  • خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن در محل کار با این محصول ممنوع است.
  • کارگران باید قبل از خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن دست و صورت خودشان را بشویند.
  • قبل از ورود به غذاخوری، لباسهای آلوده و ابزارهای حفاظتی را در بیاورند.

نکات مورد توجه در انبارسازی

  • روال خاصی برای ذخیره سازی مورد نیاز نمی باشد.
  • از تشکیل و تجمع غبار پودر سنگ اجتناب کنید.
  • کارگران را از سیلوهای بزرگ حاوی پودر سنگ دور نگاه دارید تا سطح غبار پودر سنگ و خطر غرق شدن در آن کاهش یابد.
  • بدون رعایت تمامی احتیاطات ایمنی وارد سیلو یا سایر فضاهای بسته ای که مقادیر زیادی از این محصول وجود دارد نشود. چراکه خطر غرق شدن یا خفگی وجود دارد.
  • سنگدانه ها ممکن است سطحی ایجاد کنند که به نظر محکم برسد ولی نتواند وزن انسان را تحمل کند. بنابراین، بدون استفاده از ابزار ایمنی مناسب مانند طناب ایمنی و …روی سنگدانه ها نایستید.

مواد ناسازگار با پودر سنگ جوشقان

این محصول در شرایط استفاده عادی پایدار و غیر واکنشی است. اما با اسیدها واکنش شدید نشان داده و تولید CO2 می نماید. وقتی با فلورین تماس پیدا کند مشتعل می شود. از تماس این محصول با اکسید کننده های قوی مانند فلورین، کلرین تری فلوراید، تری اکسید منگنز، اکسیژن دی فلوراید، نمکهای آلومینیوم، آلومینیوم، هیدروژن، منیزیوم یا اسیدها بدلیل ناسازگاری باید اجتناب شود.

سرطان زایی سنگ جوشقان و پودر سنگ جوشقان

سنگ جوشقان به خودی خود سرطان زا شناخته نمی شوند، اما پودر سنگ جوشقان حاوی مقادیر قابل استنشاق سیلیکای بلورین به شکل کوارتز یا کریستوباریت با منشاء شغلی باشد که به عنوان عامل سرطان زای ریوی شناخته می شود. مواجهه طولانی مدت با سیلیکای بلورین به عنوان عاملی برای سیلیکوز است که می تواند ناتوان کننده باشد.

دفع زباله

تا حدی که ممکن است باید از تولید زباله اجتناب نمود یا اینکه میزان تولید آن را به حداقل رساند. اجازه ندهید که ذرات ریز به آب یا فاضلاب تخیه شود. تالابها، آبراهه ها و نهرها را با پودر سنگ آلوده نکنید. بسته بندی زباله ها باید دوباره بازیابی شود. زباله سوزی یا دفع زباله های وقتی باید انجام شود که بازیابی امکان پذیر نباشد. پودر سنگ و مخزن آن باید به روش ایمن معدوم شود. کار کردن با مخزن خالی که تمیز یا شسته نشده، باید با احتیاط صورت گیرد. مخازن خالی یا آسترهای آن ممکن است بقایای محصول را در خود نگاه دارند. از پراکندگی پودر سنگ ریخته شده و روان شدن آن و تماس آن با خاک، آبراهه ها، زهکشیها و فاضلاب ممانعت به عمل آورید.

دکمه بازگشت به بالا