چرا پکیج خوب گرم نمیکند؟

یکی از مشکلاتی که در فصل سرما از آن شکایت دارند گرمایش است. اما چرا بخاری گرم نمی شود؟ آیا خرابی بخاری به دلیل خرابی پکیج است؟ این سوالات زمانی در ذهن افراد ایجاد می شود که بخاری گرم نمی کند. اگر این بخاری پس از روشن شدن رادیاتور گرمایش باز هم گرم نمی شود، به احتمال زیاد رادیاتور و پکیج دچار مشکل شده اند. در ادامه این مقاله از تهران سرویس کاران به بررسی دلایل گرم نشدن بخاری می پردازیم.
1- پک فشار کم; یکی از دلایل این است که بخاری گرم نمی شود

“چرا پکیج خانه را گرم نمی کند؟” اولین پاسخ به این سوال فشار آب است. در واقع فشار کم روی پکیج عامل گرما است و در نهایت خانه گرم نمی شود. به خصوص اگر تهویه رادیاتور به درستی انجام نشود. به طور معمول، فشار بسته در بهترین حالت روی 1.5 بار تنظیم می شود. اگر فشار پک کمتر از این مقدار باشد، بخاری بیش از حد گرم نمی شود و به درستی کار نمی کند.

در برخی موارد به دلیل فشار کم پکیج گرمایشی تنها یک بخاری قابل گرم شدن نیست و سیستم گرمایشی دیگر به درستی کار می کند. بنابراین اگر مشکلی برای هواگیری رادیاتورها وجود ندارد، از تنظیم فشار پکیج مطمئن شوید.

2- چرا پکیج گرمایشی گرم نمی شود؟ بسته آتش مناسب نیست

شعله یکی از عناصر مهم در ایجاد گرما است. بنابراین اگر بخاری داغ نیست حتما شعله را چک کنید. گاهی نبود شعله باعث سرد ماندن بخاری می شود. علاوه بر این، دمای پایین یکی دیگر از دلایل گرم نشدن پک گرمایشی است. برای رفع این مشکل باید شعله پکیج مشعل را افزایش دهید تا خروجی حرارت به طور موقت افزایش یابد.

تمام بسته بندی ها به دمای مشعل مناسب نیاز دارند. با این حال، سیستم های گرمایش با قدرت بالاتر به شعله بیشتری نیاز دارند. بنابراین اگر بخاری با پکیج ارتینگ قوی گرم نمی شود، حتماً کفایت شعله را بررسی کنید. همچنین تعمیر و نگهداری مشعل را به یک متخصص بسپارید تا دمای مناسب را بدست آورد. زیرا گاهی اوقات دلیل اینکه مشعل به درستی گرم نمی شود، گرفتگی آن در اثر تجمع گرد و غبار و عدم نگهداری آن است.

3- تشکیل رسوبات در لوله ها و پکیج های گرمایشی. دلیل گرم نشدن بخاری

پاسخ دوم به سوال “چرا پک بخاری گرم نمی شود؟” رسوب گذاری آلودگی هایی که در لوله های گرمایش و بسته بندی ها جمع می شود از گرم شدن این قسمت از سیستم گرمایش جلوگیری می کند. گرفتگی لوله های گرمایش مانع از رسیدن آب گرم به این دستگاه می شود. بنابراین، دما افزایش نمی یابد.

قطر داخلی لوله با تشکیل رسوبات معدنی و نمک های آب کاهش می یابد. در نتیجه به دلیل افت فشار آب در لوله ها، رادیاتور به خوبی گرم نمی شود.

کیفیت اصلی محصول علاوه بر تمیز کردن لوله های بسته بندی، به طور موثری از تشکیل رسوب جلوگیری می کند. پرداخت یک بسته با کیفیت باعث صرفه جویی در هزینه های اضافی برای تعمیرات و نگهداری مداوم می شود. برخی از بسته بندی های ایرانی کیفیتی مشابه بسته بندی های خارجی دارند. برعکس، قیمت آنها کمتر است. مثلا پکیج ایرانی رادیاتور قیمت کمتری نسبت به پکیج جو یا فریولی ایتالیا دارد.

برای تعمیرات پکیج تهران با ما تماس بگیرید.

4- آسیب به شیر رادیاتور; دلیل گرم نشدن اجاق گاز

“چرا بسته داغ نیست؟” خرابی درپوش رادیاتور یکی از دلایل گرم نشدن بخاری است. وقتی متوجه شدید که بخاری گرم نمی شود، حتما خرابی شیر را همراه با مراحل دیگر بررسی کنید. زیرا در صورت خرابی شیر رادیاتور، آب به راحتی جریان نمی یابد و در نتیجه آب گرم نمی شود.

هنگام تعویض شیر شکسته رادیاتور، حتماً اقدامات احتیاطی مناسب را برای جلوگیری از آسیب بیشتر رعایت کنید. توصیه می شود برای تعویض شیر رادیاتور پکیج های ایساتیس، جو، ایران رادیاتور و لورچ از مکانیک خبره کمک بگیرید.

5- “چرا پکیج بخاری را گرم نمی کند؟” به دلیل اختلال در تهویه رادیاتورها

تهویه ضعیف رادیاتورها یکی از دلایلی است که بخاری را تحت تأثیر قرار می دهد. وقتی متوجه شدید که بخاری گرم نمی شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که رادیاتورها را تهویه کنید. فقط می توانید رادیاتورها را تهویه کنید. برای تهویه رادیاتور برخی از بخاری ها از آچار مخصوص استفاده می کنند اما برخی دیگر را می توان با پیچ گوشتی باز کرد.

تهویه رادیاتور و پکیج یکی از مهمترین عملیات نگهداری و تعمیرات سیستم های گرمایشی و بخاری می باشد. این مشکل در بسیاری از انواع پکیج ها و حتی بهترین مدل پکیج های Lurch و سایر برندهای خارجی پیش می آید. اگر در تهویه رادیاتور مهارت کافی ندارید، بهتر است این کار را به یک تعمیرکار مجرب بسپارید.

6- فشار کم آب در ساختمان ها; دلیل گرمایش گرم نشدن است

قبل از اقدام به تعمیر پکیج ایرانی و خارجی در مدل های مختلف مانند بخاری کف، فشار آب ساختمان را بررسی کنید. یکی دیگر از دلایل گرم نشدن بخاری فشار کم آب در ساختمان است. وقتی متوجه شدید «چرا پکیج رادیاتور را گرم نمی کند» فقط باید کمی صبر کنید تا فشار آب در ساختمان دوباره افزایش یابد.

به خاطر داشته باشید که راه حل پیشنهادی تنها زمانی موثر است که فشار آب ساختمان برای مدت کوتاهی کم باشد. اگر فشار آب ساختمان به دلیل خرابی پمپ باشد، باید تعمیر پمپ آب را در اولویت قرار دهید.

دکمه بازگشت به بالا