خبرهای کلی

اجرای برنامه‌های تشویقی ازدواج در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

فاطمه ستاری نوید در گفتگو با خبرنگار آنلاین، در حاشیه بازدید سرزده از بیمارستان فاطمیه همدان و نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و دهه ولایت و امامت اظهار کرد: حوزه امور بانوان و خانواده استانداری همدان در راستای جوانی جمعیت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در برنامه‌های مختلفی را داشته و این برنامه‌ها ادامه دارد.

وی جوانی جمعیت را یکی از مهمترین تأکیدات مقام معظم رهبری و لزوم تحقق آن را رفع موانع، ایجاد انگیزه و فرهنگ سازی میان خانواده‌ها دانست و گفت: اجرای برنامه‌های تشویقی ازدواج به منظور اجرای قانون جوانی جمعیت باید در اولویت حوزه فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی از برگزاری دوره تربیت مبلغ جوانی جمعیت طرح ناشط خبر داد و افزود: این دوره با هدف تربیت کنشگر ترویج و تبلیغ افزایش جمعیت برگزار شد.

ستاری نوید همچنین به برگزاری طرح مشاوره محله یار با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: طرح توانمندسازی بانوان با اعطای تسهیلات اشتغال زایی با هدف کارآفرینی و ایجاد کسب و کار پایدار برای بانوان استان از دیگر برنامه‌های انجام شده در حوزه بانوان بوده است.

ستاری نوید همچنین به برگزاری دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان با محوریت بانو مرضیه حدیدچی (دباغ) با هدف معرفی الگوی سوم زن مسلمان اشاره کرد و گفت: نشست با فعالان مردمی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، جمعیت، اقتصادی، زیست عفیفانه با هدف مردمی سازی اقدامات دولت مردمی ایران قوی از برنامه‌های دیگر حوزه بانوان و خانواده استانداری همدان است.

وی با تاکید بر اینکه دختران امروز مادران فردای جامعه بوده و نیازمند توجه و برنامه‌های ویژه هستند تصریح کرد: در این راستا ایجاد کافه دخترانه با هدف افزایش نشاط اجتماعی دختران از برنامه‌های ما بوده که با استقبال خوبی نیز همراه است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری همدان بازدید از بیمارستان فاطمیه با هدف کنترل و نظارت از ماده قانونی‌های مرتبط با تحت پوشش قرار گرفتن ۹۰ درصدی بیمه درمان ناباروری، کرامت مادری و … را نیز از دیگر برنامه‌های حوزه بانوان و خانواده در استان و در مسیر چله خدمت برشمرد.

اجرای برنامه‌های تشویقی ازدواج در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد

اجرای برنامه‌های تشویقی ازدواج در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد

دکمه بازگشت به بالا