ورزش

بازیکنی که اهل کار است نه دوربین!

ستاره تیم ملی فرانسه در اولین بازی خروس‌ها در یورو ۲۰۲۴ بازیکنی بود که در مرکز زمین تلاش زیادی داشت.

به گزارش رویداد برتر، البته که کیلیان ام‌باپه ستاره اصلی تیم ملی فرانسه است و در دوسلدورف برابر اتریش بار دیگر با سرعت بالای بازی و تکنیکش تاثیر زیادی در خط حمله داشت. گران‌ترین بازیکن اروپا (۱۸۰ میلیون یورو) در این دیدار گل نزد اما در چند صحنه هنر فوق‌العاده و منحصربه‌فرد فوتبالی‌اش را نشان داد اما این برای انتخابش به عنوان بهترین بازیکن میدان کافی نبود.

به گزارش اسپورت‌بازر، انگولو کانته در پایان این دیدار به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. او یک سال پیش با انتقالی آزاد از چلسی به الاتحاد عربستان رفت. معمولا این انتقال‌ها به خاطر پول بیشتر انجام می‌شود اما قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ در دوسلدورف آره‌نا نشان داد همان بازیکن خوب قبل است.

کانته در پاریس از پدر و مادر مالیایی به دنیا آمد. او استعداد فوق‌العاده‌ای داشت اما در آکادمی Clairefontaine چندان موفق نبود چون قدش ۱.۶۸ متر بود. او به دسته سه و سپس دسته دو رفت و در سال ۲۰۱۵ با مبلغ شش میلیون یورو به لسترسیتی پیوست و با این تیم به طرز هیجان‌انگیزی قهرمان شد. چلسی ۳۴ میلیون یورو برای این بازیکن پرداخت کرد و در چلسی توانست به افتخارات زیادی برسد (لیگ قهرمانان، سوپرجام یوفا، لیگ برتر و جام جهانی باشگاه‌ها) و جوایز فردی (بهترین بازیکن فصل لیگ برتر) را به خود اختصاص داد.

بازیکنی به دور از حاشیه

کانته بازیکنی نیست که با بازی نمایشی و تکنیکی به دنبال جذب دوربین‌های تلویزیونی باشد. او بازیکنی سختکوش است و مثل یک کارگر در خدمت تیم است. کانته خادم تیم محسوب می‌شود. او در دوران اوجش در چلسی بهترین توپ‌ربا و بهترین هافبک دفاعی جهان به حساب می‌آمد. موقعیت‌شناسی، انرژی و پویایی او و توانایی‌اش در خواندن بازی حریف، کانته را به بازیکنی برجسته‌ای تبدیل کرد. او یک بار گفت: بازپس‌گیری توپ و محافظت از تیمم برابر حمله حریف برای من رضایتبخش است.

او می‌خواهد بار دیگر توانایی‌اش را در یورو ثابت کند. احتمالاً این آخرین تورنمنت بزرگ کانته باشد. او تمایل زیادی دارد این جام را با قهرمانی به پایان ببرد.

انتهای پیام

گروه تحریریه مقالات ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا