استان ها

حضور مردم در انتخابات تجلی کننده مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است

 به گزارش خبرگزاری رویداد برتر از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جوکار در خطبه‌های پیش از نماز عبادی و سیاسی جمعه، شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی و قانونی برشمرد و اظهار داشت: رأی دادن و نقش داشتن در آینده کشور حق مردم است و جمهوری اسلامی این حق را به مردم داده که همین رای مردم اثر محکمی برای آینده کشور از نظر تحولات و پیشرفت‌ها دارد.

 وی با بیان اینکه رأی دادن مصداق عمل صالح است، افزود: رای دادن هم حق است و هم تکلیف، رأی دادن به تنهایی کافی نیست بلکه تواصی به رای دادن با بیان ضرورت‌های آن و حضور حداکثری در انتخابات را که مایه اقتدار نظام اسلامی و تکلیف الهی است بسیار مهم است.

 امام جمعه پاکدشت با اشاره به اینکه رسانه بر تقویت مشارکت در انتخابات و ایجاد فضای سالم رقابتی تأثیرگذار است افزود: اثر بخشی رسانه بر رفتارهای انتخاباتی، تقویت مشارکت و ایجاد فضای سالم رقابتی بیشترین تاثیر را خواهد داشت، از این رو باید با تشویق در مشارکت حداکثری تداوم خون شهید جمهور را رقم بزنیم.

حجت‌الاسلام جوکار با بیان اینکه چه کسی را به عنوان فرد اصلح انتخاب کنیم تصریح کرد: همان اندازه که شرکت در انتخابات الویت و اهمیت دارد، انتخابِ اصلح نیز مهم است، باید با آگاهی کامل کسی رو انتخاب کنیم که کارآمد، خستگی ناپذیر و دارای همت جهادی باشد و به مبانی و ارزش‌های اسلام انقلاب و اهداف ملت نیز پایبند باشد و در یک کلام کسی را انتخاب کنیم که تداوم بخش راه عزت، خدمت و روحیه جهادی و انقلابی و مردمی شهید جمهورمان باشد.

او با تاکید بر حضور آگاهانه در انتخابات، بیان کرد: انتخابات هم افتخار ملی است و هم ابتلای ملی، در کنار اینکه مشارکت و رای بالای مردم در انتخابات افتخار و عزت ملی را رقم می‌زند عرصه امتحان و آزمون است و بسیار مهم است که در این عرصه تبیین کنیم نه تخريب که متاسفانه امروز فضای مجازی در این حوزه عملکرد قابل قبولی نداشته و باید بیشتر مراقب مسائل فضای مجازی باشیم و فرصت به دشمن ندهیم.

 وی خطاب به کاندیدهای انتخابات خاطرنشان شد: به نامزدهای انتخاباتی توصیه می‌کنیم نگذارید دولت عبرت شکل بگیرد و آن دولت غرب گرایی که ده سال کشور را به عقب گرد اقتصادی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور ایجاد شد شکل بگیرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا