دستگاه قطعه شویی موتور ماشین

دستگاه قطعه شوی چیست ؟

در گذشته فرآیند خودرو به خصوص قطعاتی مانند سیلندر که شستشوی آن دشوار است به وسیله تعمیرکاران و با استفاده از موادی از جمله بنزین و نفت صورت می گرفت اما امروزه با پیشرفت در تولید تجهیزات تعمیرگاهی این فرایند می تواند به صورت اتوماتیک و به وسیله قطعه شورها انجام شود .

آبگرم |صنعتی

فرایند صنعتی شامل تمیزکردن ، چربی زدایی، شستشو و خشک کردن قطعات توسط دستگاه قطعه شور انجام می شود همچنین این دستگاه قطعه شویی استیل وسیله ای موثر برای حذف آلاینده ها از روی قطعات مختلف است ، این آلاینده ها شامل کربن، روغن، گریس، خاکستر و خاک می باشد.

روغن ها، مواد شیمیایی، الیاف ، براده ها و سایر مواد باقی مانده روی قطعات بعد از فرآیند تعمیر یا تولید ، به خوبی باید ازسطح قطعات پاک شده تا در عملکرد آنها خدشه ای وارد نشود .

قطعه شور با نام های دیگری نظیر ، ، ، ، دستگاه و … نیزدر بازار شناخته می شود.

انواع دستگاه قطعه شویی موتور ماشین

دستگاه به دو دسته سواری برای ماشین های سبک و سواری و دستگاه سنگین برای ماشین‌های سنگین در سه مدل برقی ، گازی و برقی – گازی تقسیم نمود. همچنین برخی از شرکت ها در صورت سفارش و نیاز دستگاه را مناسب با ابعاد و مصرف مورد نیاز شما تولید می کنند .

با سبد چرخان :

با قراردادن دستی قطعات در سبد شستشو و چرخش سبد توسط موتور- گیربکس یا پمپ و فشار آب انجام می شود . این قطعه شور مجهز به نازل های جداگانه برای پاشش آب و مواد شوینده می باشد . تامین میزان گرمایش مورد نیاز شستشو توسط گرمکن های برقی یا گازی صورت می گیرد .

روش کار دستگاه :

روش کار با دستگاه نسبت به نوع دستگاه و اینکه برای چه گروه از خودروهایی از جمله خودروهای سواری یا سنگین ساخته شده باشد ، متفاوت خواهد بود. البته روش کار در بیشتر آنها مشابه بوده و تفاوت بین سواری و قطعه شور خودرو سنگین در بارگیری قطعات در دستگاه خواهد بود.

روش کار دستگاه با سبد چرخان :

ها معمولا دارای یک حوضچه آبگرم در قسمت پایینی دستگاه می باشند که با توجه به نیاز می توانید مواد شوینده را در داخل این حوضچه بریزید .

بر روی حوضچه آبگرم و در قسمت میانی دستگاه صفحه گردان توری قرار گرفته است که قطعات موتور خودرو جهت شستشو بر روی آن قرار می گیرد و پس از بسته شدن درب دستگاه و اطمینان از اینکه قسمتهای فوقانی قطعات با قسمتهایی از درب دستگاه درگیر نیست شستشو را شروع نمایید.
قبل از شروع بکار دستگاه ، می توانید مدت زمان شستشو و میزان درجه حرارت آب را تنظیم کنید. پس از اتمام کار و در هنگام باز نمودن درب دستگاه دقت لازم را داشته باشد تا بخار آب باعث ایجاد صدمه ای نشود.

مزیت استفاده از دستگاه قطعه شویی موتور ماشین

– عدم رساندن صدمه به اجزا و قطعات مکانیکی خودرو

– امکان شستشوی سریع قطعات

– عدم نیاز و درگیر کردن نیروی کار در تعمیرگاه

– امکان تنظیم دمای آب برای شستشو

دکمه بازگشت به بالا