ورزش

دکتر طهرانچی: دانشگاه بدون بهره‌گیری از فضای فرهنگی نمی‌تواند رسالت خود را به درستی انجام دهد

دکتر طهرانچی: دانشگاه بدون بهره‌گیری از فضای فرهنگی نمی‌تواند رسالت خود را به درستی انجام دهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه به عنوان مکان تعلیم و تربیت بدون بهره‌گیری از فضای فرهنگی نمی‌تواند رسالت و ماموریت خود را به درستی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  اجلاسیه پایانی سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به منظور گرامی‌داشت ۷۲ تن از شهدای والامقام دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد. همچنین رونمایی از تمبر شهدا در این مراسم انجام می‌شود. بهره‌برداری‌ها و افتتاح با نام و یاد شهدا در این دانشگاه از صبح امروز آغاز شده است.

دکتر محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی که امروز ۲۴ خردادماه در دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: واقعیت این است که شهدا معلمان اصلی جامعه هستند‌. اینکه قرآن می‌فرمایند شهید زنده است یعنی  شهادت یک موضوع تاریخی نیست.

وی افزود: دانشگاه به عنوان مکان تعلیم و تربیت بدون بهره‌گیری از فضای فرهنگی نمی‌تواند رسالت و ماموریت خود را به درستی انجام دهد.

دکتر طهرانچی ادامه داد: دانشجویان در دانشگاه باید با فرهنگ شهادت، زندگی نامه شهدا، سیرت آنان آشنا شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مردمی افتخار می‌کند که دانش‌آموختگان جز شهدای مدافع حرم امنیت و سلامت هستند؛ لذا این شهدا الگوهای فرهنگی سایر دانشجویان هستند.

دکتر طهرانچی با اشاره به درس دفاع مقدس، ادامه داد: این درس به عنوان یک درس اسلامی و اصلی از سال‌های گذشته در دانشگاه آزاداسلامی تدریس می‌شده است، در حالی که این درس در سایر دانشگاه‌ها به تازگی تدریس می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ما تلاش می‌کنیم دانشجویان ورودی جدید در سال اول این درس را پاس کنند.

وی ابراز کرد: درس دفاع مقدس فرصت مناسبی برای آشنايی دانشجویان با زندگی شهدا و مفاهیم ایثار شهادت است،علاوه‌بر آن برگزاری کنگره های شهدا نیز باعث افزایش آشنایی می‌شود.

دکتر طهرانچی اضافه کرد: حضور خانواده شهدا در کنار دانشجویان برکت است، علاوه بر این مطالب برگزاری اردوهای راهیان نور فرصت مناسبی برای آشنایی دانشجویان با موضوع جهاد است.

دکتر طهرانچی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی برای دانش آموزان مدارس سما نیز برنامه هایی برای آشنایی آن‌ها با شهدا دارند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی طیف گسترده‌ای از تفکرات دانشجویان را دارد بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها دانشجویان با هر طرز تفکری نسبت به شهدا سر تعظیم فرود می‌آورند.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه دانشجویان با هر نگاه سیاسی و اجتماعی برای شهدا ارزش قائل هستند، ابراز کرد: این موضوع یک سرمایه جدی برای دانشگاه آزاداسلامی است.

گروه تحریریه مقالات ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا