غذاهای گریل شده رژیمی

علاقمندان به غذاهای سالم و رژیمی، امروز برایتان پیشنهادی ویژه داریم. مرغ گریل شده یک انتخاب فوق­ العاده برای افرادی است که قصد کاهش وزن دارند. ما در کنار این غذا طرز تهیه یک نوع دیپ (سس) خاص و متفاوت را نیز برایتان آماده نموده ­ایم که به دلخواه می­توانید به همراه این غذا میل نمایید.  گریل کردن مرغ، روشی سالم برای پخت مرغ می­باشد. از آنجائیکه در این روش، حرارت از بالا به مرغ ها منتقل شده و باعث سوختن چربی آن می شود، نتیجه یک مرغ سالم با چربی کم و طعم لذیذ بوده و به دلیل کالری پایین آن طرفداران زیادی را پیدا کرده است. پیشنهاد می­کنیم پس از تمرینات ورزشی روزانه، این غذای مقوی و سرشار از پروتئین را برای خودتان به همراه سبزیجات تازه و معطر تهیه نموده و از طعم آن لذت ببرید.

طرز تهیه |طرفداران
مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ ۵۰۰گرم
آویشن یک قاشق چایخوری
ریحان خشک یک قاشق چایخوری
پاپریکا نصف قاشق چایخوری
پودر سیر نصف قاشق چایخوری
پودرپیاز نصف قاشق چایخوری
سماق نصف قاشق چایخوری
سس خردل دو قاشق غذاخوری
روغن زیتون چهار قاشق غذاخوری
آبلیمو سه قاشق غذاخوری
ماست نصف پیمانه
سیر دو حبه
نمک، فلفل به مقدار لازم
سس مایونز به مقدار لازم
سبزی معطر (جعفری یا ریحان و یا گشنیز) به مقدار لازم

مرحله اول

برای تهیه ابتدا می­بایست ۵۰۰ گرم مرغ را در ظرفی ریخته و سپس به آن پودر آویشن و ریحان خشک را بیافزایید. مقداری پاپریکا را به همراه سس خردل و روغن زیتون روی مرغ ریخته و آن را طعم دار نمایید.

مرحله دوم

سه قاشق غذاخوری آبلیمو را به همراه پودر سیر و پیاز و سماق به مواد افزوده و خوب با یکدیگر ترکیب کنید تا عطر و طعم ادویه­ها به خورد مرغ برود. در نهایت مواد را به درون یک ظرف درب دار منتقل نموده و آن را به مدت یک الی دو ساعت در یخچال قراردهید تا استراحت کند.

مرحله سوم

برای تهیه سس دیپ، نصف پیمانه ماست را در ظرفی ریخته و به آن مقداری سس مایونز اضافه نمایید. سپس دو حبه سیر را به خوبی شسته و روی مواد رنده کنید. روغن زیتون را به همراه سبزی معطر دلخواه به سس افزوده و خوب هم بزنید.

مرحله چهارم

در نهایت آبلیمو، نمک و فلفل را روی سس پاشیده و مجددا تمامی مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید تا مزه ها به خورد هم بروند. سس را چند ساعتی در یخچال قرار دهید. پس از مدت زمان تعیین­ شده مرغ های طعم دار شده را از یخچال بیرون آورده و به سیخ بکشید.

مرحله پنجم

همچنین می­توانید آن را درون تابه گریل یا فر کباب نمایید. سس دیپ را در نهایت در ظرفی کنار مرغ ها قرار داده و آن را همراه با لیموترش تازه و سبزی­های معطر سرو نمایید. مرغ گریل شده رژیمی شما آماده است، می­توانید آن را به همراه خانواده میل کنید.

مطالب پیشنهادی یک نوع از صدها نوع پخت مرغ است. گوشت مرغ از آن دسته پروتئین هایی است که می توان بنا به ذائقه و سلیقه خود در انواع متفاوتی طبخ نمود. مرغ آبپز، سرخ کرده، سوخاری، کبابی، بروستد و صدها نوع دیگر روش های آماده سازی مرغ هستند. ولیکن مرغ گریل شده یکی دیگر از انواع آن است که بسیار خوش طعم و لذیذ می باشد. مرغ گریل هم در فر و هم در تابه آماده می شود. امروز در طرز تهیه مرغ گریل شده در تابه و در فر به صورت رژیمی با سس مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

کاراجا (karaca)

یک برند معتبر ترکیه ای که در ایران هم نمایندگی رسمی دارد و میتوانید از گریل کاراجا بدون واسطه از نماینده آن خریداری کنید و این محصولات از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند.

جهت خرید و آگاهی از آخرین قیمت های محصولات کاراجا در ایران می توانید بدون واسطه با وارد کنندگان این برند مرغوب با شماره تماس 09144852329 در ارتباط باشید.

مواد لازم برای تهیه مرغ گریل شده در تابه

  • سینه مرغ 2 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • فلفل دلمه‌ای 1 عدد
  • سیر 2 حبه
  • لیمو ترش تازه 1 عدد
  • سبزیجات معطر (گشنیز، ریحان، نعنا، ترخون) 1 ق غذا خوری
  • سس فرانسوی 1 ق غذا خوری
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل سیاه و فلفل قرمز به میزان لازم
  • پودر آویشن و پاپریکا به میزان لازم

همچنین بخوانید:

طرز تهیه مرغ گریل شده در تابه خوشمزه و آبدار با سس مخصوص

طرز تهیه |طرفداران

مرحله اول: آماده سازی سینه مرغ

برای تهیه مرغ گریل شده در تابه ابتدا سینه مرغ را بشویید. سپس آبکشی نمایید و اجازه دهید آب اضافه آن خارج شده و خشک گردد. سپس سینه مرغ را به صورت نازک و لایه ای برش دهید. می توانید با استیک کوب سینه مرغ را بکوبید تا به صورت لایه نازک درآید.

مرحله دوم: آغشته کردن مرغ به ادویه و آب لیمو

سپس نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر آویشن و پاپریکا را در یک ظرف بریزید. آب لیمو ترش را بگیرید و به ادویه اضافه نمایید. اکنون برش های مرغ را به آن اضافه نمایید. به طوری که تمام قسمت های مرغ به لیمو و ادویه آغشته شود.

مرحله سوم: مزه دار کردن سینه مرغ

پیاز را بشویید و پوست بگیرید. مجددا پیاز را بشویید و خرد نمایید. سیر را نیز بشویید و پوست بگیرید. مجددا سیر را بشویید و رنده کنید. سیر رنده شده، پیاز خرد شده را به ظرف حاوی مرغ و ادویه اضافه نمایید. فلفل دلمه ای را نیز بشویید و خرد کنید و به ظرف بیافزایید. سبزیجات خرد شده و سس فرانسوی را نیز به ظرف اضافه نمایید. اکنون مرغ ها را به تمام مواد موجود در ظرف آغشته نمایید. سپس روی ظرف را سلفون بکشید و برای مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: گریل کردن مرغ در تابه

پس از گذشت زمان استراحت و مزه دار شدن سینه مرغ، در تابه مقداری روغن زیتون بریزید. تابه را روی شعله قرار دهید. تکه های مرغ را از مواد جدا کنید و در تابه بگذارید. شعله را ملایم کنید. اجازه دهید سینه مرغ با حرارت پایین کاملا مغز پخت شود. پس از طلایی شدن یک طرف مرغ آن طرف مرغ ها را نیز سرخ کنید. به این ترتیب مرغ گریل شده در تابه آماده است می توانید آن را با سس قارچ یا هر نوع سس دلخواه خود سرو نمایید. نوش جان.

همچنین بخوانید:

 

طرز تهیه مرغ گریل شده در فر با سس مخصوص ساده و لذیذ

مرحله اول: مزه دار کردن مرغ

برای تهیه مرغ گریل شده در فر تمام مراحل مزه دار کردن مرغ را طبق آنچه که در بالا ذکر شد. انجام دهید. سپس مرغ را برای مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی مزه دار و ترد شود. پس از مزه دار شدن سینه مرغ آنها را از مواد خارج کنید و اجازه دهید در فضای آزاد مقداری خشک شوند.

مرحله دوم: پریل کردن مرغ در فر

سپس فر را روشن کنید و روی درجه 60 درجه قرار دهید. صفحه سیمی گریل را آغشته به روغن نمایید. تکه های مرغ را روی صفحه سیمی بچینید. برای مدت 15 الی 20 دقیقه به آن زمان پخت دهید.

مرحله سوم: سرو مرغ گریل شده در فر

پس از گذشت زمان پخت فر را خاموش کنید. مرغ ها را از فر خارج نمایید و در ظرف سرو قرار دهید. مرغ گریل شده در فر را می توانید در کنار سبزیجات دلخواه خود و انواع سس سرو نمایید. نوش جان.

همچنین بخوانید

نکات کلیدی در تهیه مرغ گریل شده در تابه و در فر رژیمی

  1. افزودن یک قاشق زعفران دم کرده به مزه دار شدن بهتر مرغ گریل شده در تابه کمک می کند.
  2. پیش از گریل کردن، با کمک یک قلم موی آشپزی تکه های مرغ را به روغن زیتون آغشته نمایید.
  3. گریل کردن مرغ در تابه بایستی با حرارت بسیار ملایم صورت گیرد.
  4. حتما سینه مرغ را به صورت باریک درآورید تا قسمت داخلی آن خام نباشد.

دیدن محصولات بیشتر در amazon

دکمه بازگشت به بالا