خبرهای کلیکسب و کار برتر

موارد نظافت ساختمان

نگهداری و نظافت ساختمان یکی از کارهای ضروری و ضروری است که هر چند وقت یکبار باید انجام شود. قوانین کلی برای نظافت در ساختمان های مسکونی وجود ندارد، اما عرف حکم می کند که مدیر ساختمان باید هر هفته حداقل یک نفر و اگر ساختمان بزرگ است دو نفر را استخدام کند. این موضوع در برج ها و ساختمان های مسکونی متفاوت است و مدیران از افرادی در برج استفاده می کنند که هر روز یا هر دو روز یک بار از ابزارهای بسیار قوی و پیشرفته برای نظافت استفاده می کنند. از آنجایی که موضوع نظافت ساختمان امری بسیار تخصصی است، انتخاب فردی برای این امر می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، اما امروزه با توجه به گسترش خدمات اینترنتی در ایران، وجود پیمانکاران متخصص که قادر به نظافت ساختمان ما هستند بسیار شده است. . ساده. مدیران می توانند از طریق برنامه های مختلف از بهترین کارمندان برای این امر استفاده کنند.

نکاتی که باید در مورد نظافت ساختمان بدانیم

یکی از ساده ترین راه ها برای تمیز نگه داشتن ساختمان و مراقبت از آن کمک گرفتن از یک شرکت خدماتی است که شما را در تمامی مسائل نظافت ساختمان یاری می دهد و در صورت تمایل می توانید با شرکت خدماتی به توافق برسید که کار با. نظافتچی ویژه و بخش خدمات و کار دائمی با او.

اما اگر قصد ندارید برای این کار از شخصی کمک بگیرید، می توانید مراحل نظافت ساختمان را انجام دهید، اما به یاد داشته باشید که سلامت محیط نقش مهمی در سلامت افراد دارد، بنابراین باید این کار را در موارد مختلف انجام دهید. بار. . و به طور منظم در روند نظافت ساختمان. . زیرا نظافت ساختمان های مسکونی و تجاری می تواند سطح بهداشت عمومی را بهبود بخشد و رفاه خانواده ها را تضمین کند. اما آنچه باید بدانید این است که فرآیند نظافت ساختمان به نظافت قسمت های داخلی ساختمان محدود نمی شود. بله، نظافت پله ها و فضاهای مشترک باید جدی گرفته شود. اولین جایی که با ورود به ساختمان می بینید. قسمت های مشترک و پله ها تمیز نبودن راه پله ها و اتاق های مشترک نشانه عدم نظم و آرامش در بنا و ساختمان هاست پس باید به این قسمت ها توجه ویژه ای داشت که در ادامه به تفصیل به آن می پردازیم.

نکاتی در مورد نظافت پله ها و مکان های مشترک در خانه

اگر از خدمات نظافتی برای فضاهایی مانند پله ها و فضاهای مشترک استفاده می کنید، باید دقت داشته باشید که سرویسی را از یک شرکت معتبر و دارای چهار سابقه خوب انتخاب کنید تا بتوانند همه کارها را به درستی انجام دهند. در واقع شرکت های خدماتی از متخصصان و کارگران خبره استفاده می کنند و می توانند طبق نیاز شما کارگران زن یا مرد را در محل ارائه دهند، نظافت راه پله یکی از بهترین قسمت های سختی نظافت منزل است، اما کار با آن آسان است. اما مشکلاتی هم دارد برای نظافت پله ها و فضاهای مشترک خود به وسایلی مانند سطل، جارو، دستگیره تی، حوله، گردگیر، شیشه پاک کن، روزنامه و غیره نیاز دارید.

مراحل نظافت راه پله و قسمت های مشترک نیز به گونه ای است که معمولاً با جاروکردن پله ها از طبقه بالا به سطح پایین شروع می شود. پس از آن، پارکینگ و حیاط جارو می شود. نظافت پله ها و نرده های ساختمان از سطوح بالا شروع و تا سطح پایین ادامه می یابد. برای شستن پله ها بهتر است از سطل و پارچه خیس استفاده شود و مستقیم آب نریزد زیرا اثر آن روی دیواره های پایین پله باقی می ماند و در نهایت باید تمام راه پله خشک شود تا اثری از آب نباشد. ماندن. می ماند.

تمامی نرده های پله ها باید از هر جهت کاملا تمیز شوند. سطلی که باید حاوی آب باشد و از آن برای تمیز کردن نرده پله استفاده می کنید باید همیشه تمیز باشد. در صورت استفاده از سطل کثیف، آب پس از خشک شدن در داخل و خارج ساختمان در صورت امکان، لکه هایی را روی نرده پله ها باقی می گذارد. البته از لبه های پنجره هم نباید غافل شد، این قسمت را از نظافت پله ها در نظر می گیریم. به همین دلیل باید مراقب نظافت بود.

برای نظافت پله ها و فضاهای مشترک ساختمان، قبل از هر گونه مداخله، مواد نظافتی مناسب تهیه کنید. در انتخاب مواد شوینده باید به مواد مورد استفاده در ساخت و ساز توجه کرد و بر این اساس باید از شوینده ای استفاده کرد که به مصالح ساختمانی استفاده شده با جوهرهای اسیدی و نمکی آسیبی وارد نکند، زیرا این نوع شوینده ها اسیدی هستند و به شدت باعث خوردگی ساختمان می شوند. سنگ ها. و رنگ و سنگ جلا و سرامیک را از بین ببرید که ناخودآگاه هزینه زیادی برای کف سازی ساختمان خواهید پرداخت.

نکاتی برای نظافت پارکینگ ساختمان

معمولا همه از شلنگ آب برای شستن اماکن عمومی و پارکینگ ها استفاده می کنند. گاهی لکه های چربی روی زمین باقی می ماند. بنابراین در صورت لزوم می توانید از مواد شوینده و سفید کننده برای پاک کردن لکه های روغن از پارکینگ استفاده کنید. برای از بین بردن بهتر لکه می توانید از برس استفاده کنید و در نهایت با محلول آب پارکینگ را تمیز کنید. محوطه روبروی ورودی خیابان و گاراژ پارکینگ نیز باید تمیز و شسته شود. شستشوی پارکینگ هنگام نظافت راه پله ها: ابتدا باید پارکینگ را جارو کنید و کل محوطه را با جارو پاک کن خیس کنید. یا یک سطل پر از آب در پارکینگ را به داخل چاه بکشید.

برای نظافت ساختمان با شرکت نظافتی تیک شهر تماس بگیرید.

نکته: در پارکینگ هایی که قسمت هایی از پارکینگ به دلیل روغن کاری روغن کاری می شود. قبل از خیس کردن پارکینگ، لازم است محلول غلیظی از آب و جزر و مد تهیه کرده و با استفاده از T چندین بار آن را به محل روغن بمالید تا لکه از بین برود. البته در این فرآیند لکه به طور کامل از بین نمی رود، اما نقش مهمی در پاکسازی آن دارد.

نکاتی برای نظافت تجهیزات الکتریکی در ساختمان

در مورد درب های گاراژ و پاک کننده های پاسیو که با کنترل از راه دور کار می کنند و بخشی از تجهیزات الکتریکی ساختمان هستند، باید تمام اقدامات احتیاطی را رعایت کرد. زیرا اگر آب به آنها برسد می تواند خطرناک باشد. بنابراین برای تمیز کردن این نواحی باید از یک پارچه مرطوب با سطل آب و ابزار استفاده کنید. البته هنگام تمیز کردن دوربین و باز کردن درب اپتیکال مراقب باشید. به یاد داشته باشید که هرگز درب گاراژ یا درب حیاط را شلنگ نکنید زیرا قطعات الکتریکی درها یا کناره های آنها هرگز نباید خیس شوند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، این فرآیند علاوه بر خطرناک بودن و ایجاد فرصت برای برق گرفتگی باعث از کار افتادن این دستگاه ها می شود.

در مجتمع های دارای آسانسور، درب آسانسور باید تمیز و بدون لکه باشد. درهای آسانسور، داخل و آینه ها را به همراه کف آسانسور کاملا تمیز کنید. هرگونه لکه روی آسانسور و آینه به وضوح قابل مشاهده است و جلوه ای نامناسب در محوطه و قسمت های مشترک ایجاد می کند. بنابراین هنگام تمیز کردن این قطعات باید بسیار مراقب باشید.

دستورالعمل نظافت سقف ساختمان

برای تمیز کردن سقف ابتدا تمام قسمت سقف را جارو کنید و سپس با شلنگ آب تمام قسمت را تمیز کنید. توجه: هنگام نظافت سقف دقت کنید که نیازی به استفاده از تاید و وایتکس یا سایر مواد شوینده نباشد، زیرا این کار باعث آسیب رساندن به ایزوگام سقف می شود. شما حتی می توانید یک چک لیست برای تمیز کردن ساختمان خود ایجاد کنید تا بتوانید روندی واضح داشته باشید و آن را دنبال کنید، همانطور که در زیر این چک لیست را برای شما ایجاد کرده ایم:

1. تمیز کردن پله ها از درب پشت بام تا درب پارکینگ

2. شستشوی درب ورودی ساختمان و درب پارکینگ

3. پارکینگ و حیاط را تمیز کنید

4. نظافت و ضدعفونی نرده ها

5. کلید و سوکت داخل صفحه پا را تمیز کنید

6. تمام درها را در پله ها تمیز کنید

7. تمیز کردن داخل کابین آسانسور (در صورت وجود آسانسور)

8. نظافت پنجره ها و طاقچه ها

دکمه بازگشت به بالا