خارجی

هشدار آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره حمله نظامی به لبنان

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا هشدار داد که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به لبنان جنگی گسترده با حزب‌الله لبنان را به دنبال خواهد داشت و ارتش آمریکا قادر به کمک موثر به این رژیم در دفاع از خود نخواهد بود.

به گزارش رویداد برتر، در پی شدت گرفتن درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی این رژیم، یک مقام ارشد ارتش آمریکا، شامگاه یکشنبه(دیروز) هشدار داد که حمله نظامی ارتش رژیم اشغالگر به لبنان پاسخی از سوی ایران در دفاع از حزب‌الله را به دنبال داشته و موجب در گرفتن جنگی گسترده‌تر خواهد شد که نیروهای آمریکایی در منطقه را به خطر می‌اندازد.

حزب‌الله لبنان در پاسخ به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نوار غزه که تا کنون به کشته شدن بیش از ۳۷ نفر از آن‌ها منجر شده و جمعیت این منطقه را بر اثر محاصره انسانی، حملات کورکورانه و کند شدن روند تحویل کمک‌های انسانی به شهر غزه در معرض قحطی و گرسنگی گسترده قرار داده است، حملات موشکی گسترده‌ای را علیه نقاطی در اراضی اشغالی انجام داده است.

بالا رفتن تنش‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی نگرانی حامیان این رژیم از گشوده شدن جبهه‌های جدید برای ارتش اشغالگر را افرایش داده است.

مقامات ایران با دفاع از آرمان آزادی‌بخش نیروهای مقاومت منطقه و رد کردن ادعای غرب و رژیم صهیونیستی مبنی بر حمایت نظامی و تسلیحاتی از این نیروها و گفتن این که ارتباط ایران با آن‌ها به شکل نوعی اتحاد است و ایران هیچ‌گونه نیروی نیابتی در منطقه ندارد، بارها از زمان در گرفتن جنگ غزه نسبت به گسترش دامنه جنگ در منطقه هشدار داده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد: ژنرال چارلز براون، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفت که ایران در این صورت، تمایل بیشتری برای حمایت از حزب‌الله خواهد داشت.

او با ادعای حمایت ایران از حماس، یکی از گروه‌های جنبش مقاومت فلسطین که در جنگ با رژیم صهیونیستی در غزه است، گفت که ایران حمایتی بیش از آنچه به حماس ارائه می‌دهد، از حزب‌الله به عمل خواهد آورد، به‌ویژه، اگر احساس کنند که تهدیدی جدی متوجه حزب‌الله است.

براون که کشورش به حمایت تمام‌عیار نظامی و مالی از ارتش اشغالگر در جنگ غزه پرداخته  و همین موضوع تا کنون، پاسخ تلافی‌جویانه نیروهای مقاومت منطقه علیه نیروهای آمریکایی را به همراه داشته است، گفت که آمریکا، احتمالا، قادر به کمک به رژیم صهیونیستی در دفاع از خود در قبال جنگی گسترده‌تر با حزب‌الله به همان شکل کمک به آن در دفاع از خود در قبال حمله موشکی گسترده ایران به اراضی اشغالی طی عملیات “وعده صادق” نخواهد بود.

ایران در ۲۵ فروردین در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق که به شهادت شماری از فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کارکنان کنسولگری منجر شد، عملیات وعده صادق را علیه رژیم صهیونیستی انجام داد.

طبق گزارش رسانه‌ها و اذعان متحدان رژیم صهیونیستی، از جمله آمریکا که حمایت اطلاعاتی و نظامی گسترده‌ای به این رژیم در قبال پاسخ ایران ارائه کردند، رژیم صهیونیستی، به تنهایی و بدون کمک آن‌ها قادر به دفاع از خود نبود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا