خبرهای کلیکسب و کار برتر

چگونه پیچ سفت را باز کنیم؟

گاهی اوقات هنگام باز کردن پیچ ها و مهره ها مشکلاتی مانند قفل شدن پیچ و مهره ها یا زنگ زدگی یا تجمع رسوبات و زباله ها در پیچ و مهره ها ایجاد می شود که در باز کردن پیچ ها مشکلاتی ایجاد می کند. بنابراین باز کردن پیچ با وسایل و روش های معمولی غیرممکن است.

در این آموزش تمامی روش های موجود برای بازکردن پیچ های قفل شده و زنگ زده بررسی شده است. پس از خواندن این آموزش در این مقاله از پیچ و مهره آرتا، هیچ پیچ و مهره ای نمی تواند شما را متوقف کند.

ابتدا از حرارت، روغن و ضربه زدن استفاده کنید

این اثر زنگ زدگی و رسوبات اطراف پیچ ها و مهره ها را از بین می برد و باعث چرخش پیچ ها در شیارها می شود. ضربه وقتی با گرمای پیچ ترکیب می شود که باعث انبساط پیچ می شود و همچنین روغن کاری پیچ و سطوح متصل به پیچ باعث صاف شدن و تسهیل حرکت پیچ می شود.

از یک آچار قابل تنظیم استفاده کنید

این ابزار برای پیچ های درپوش کاربرد ندارد، اما برای پیچ های چند سر بسیار مفید است. مراقب باشید که دقیقاً با سر کلید هماهنگ شوید تا شل نشود و تقریباً قفل نشود. هرچه دسته آچار بلندتر باشد، اهرم بیشتری خواهید داشت و باز کردن پیچ آسانتر خواهد بود.

از آچار جعبه ای استفاده کنید.

آچارهای سوکت نیز ابزاری مناسب برای باز کردن پیچ های قفل شده هستند. با این حال، این ابزار برای همه در دسترس نیست. نکته مهم در استفاده از آچار قابل تنظیم و آچار جعبه ای این است که اگر پیچ مقاومت زیادی به این ابزار نشان دهد و باز نشود. به شدت روی کلید فشار ندهید. فشار خیلی زیاد.

اگر پیچ و مهره استیل از نوع گرد است و شیار سر پیچ زنگ زده است و نمی توان پیچ گوشتی را وارد کرد، می توانید دو طرف پیچ را به صورت موازی صاف کنید و سپس با آچار قابل تنظیم پیچ را باز کنید. ثابت کردن دو طرف پیچ را می توان با اره برقی یا با ضربه زدن با چکش و پیچ گوشتی انجام داد.

یک شکاف در خمیر ایجاد کنید

این روش معمولا برای پیچ هایی با سوراخ های دوتایی یا مربعی استفاده می شود. اگر سوراخ‌های پیچ خورده شده و پیچ گوشتی قابل چرخش نیست، یا پیچ آنقدر نازک است که نمی‌تواند پیچ ​​را باز کند، می‌توانید از اره برای عمیق‌تر کردن ترک‌های پیچ یا حتی ایجاد ترک‌های جدید استفاده کنید. یک پیچ گوشتی به گونه ای طراحی شده است که به پیچ گوشتی اجازه می دهد تا به عمق پیچ برود یا توانایی استفاده از پیچ گوشتی عمیق تر را داشته باشد.

با استفاده از انبردست قفل

اگر پیچ ها پیچ خورده اند و نمی توان از یک پیچ استفاده کرد، از یک ضامن دار برای سفت کردن پیچ استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که فقط دو یا سه فرصت برای استفاده از مهره های قفلی دارید زیرا این روش سر پیچ را از دست می دهد. پس با دقت و احتیاط از قفل ها استفاده کنید و این روش برای گرم شدن پیچ و نفوذ در روغن ها بهتر است.

با استفاده از پیچ گوشتی و آچار

اگر پیچ مرده است و شکاف پیچ نیز آسیب دیده است، ابتدا سر یک پیچ گوشتی بزرگ را داخل شیار پیچ قرار دهید و با چکش آن را فشار دهید تا سر پیچ گوشتی کاملاً داخل شیار پیچ شود. ، و سپس با یک آچار قابل تنظیم به عنوان یک اهرم استفاده می شود تا امکان چرخش پیچ را فراهم کند.

از مته استفاده کنید

اگر هیچ یک از موارد بالا مشکل را حل نکرد، از مته برای جدا کردن پیچ ها از بدنه استفاده کنید. اگرچه این روش تا حدودی مخرب است، اما ممکن است کل پیچ را از بین ببرد.

دکمه را با یک دکمه فشار دهید و دکمه را فشار دهید

سر پیچ گوشتی را داخل سوراخ پیچ قرار دهید و با چکش به پشت پیچ گوشتی محکم ضربه بزنید. این باعث می شود که شیارهای پیچ حرکت کنند و قفل پیچ باز شود. همچنین می توانید پیچ ​​را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و همچنین ضربه بزنید! ممکن است در اینجا تعجب کنید که این باعث سفت شدن پیچ می شود. بله، این عمل باعث می شود که پیچ از شیارهای قفلی خود خارج شود و این باعث شل شدن و باز شدن پیچ می شود.

توجه داشته باشید که این روش مستلزم استفاده از یک پیچ گوشتی قوی و بادوام است، زیرا ضربه زدن به پیچ گوشتی باعث شکستگی پیچ گوشتی می شود.

استفاده از سوخت، سرکه و روغن

در آخرین گزینه، اولین گزینه ای که باید استفاده شود را توصیه می کنیم! بله، درست است، قبل از امتحان همه موارد ذکر شده، این روش را امتحان کنید. این روش بسیار ساده و بسیار موثر است.

بنزین: در این روش مقدار کمی بنزین دور پیچ و اطراف پیچ بریزید، به دلیل حمل و نقل و روغن پیچ، در صاف شدن طناب و خروج از حالت قفل شدن بسیار مفید است.

سرکه: سرکه نوشدارویی برای پیچ های بدون روکش است که خورده، زنگ زده یا با رسوبات مسدود شده اند. مقداری سرکه روی پیچ و اطراف آن بریزید و بعد از چند دقیقه آن را تست کنید. این روش برای پیچ دستگاه هایی که مدت زیادی است باز نشده اند بسیار مناسب است. سرکه با قابلیت از بین بردن رسوب و زنگ زدگی و همچنین نفوذ زیاد، بسیاری از پیچ های قفل شده را آزاد می کند. توصیه می کنیم قبل از تمام موارد ذکر شده از سرکه استفاده کنید.

روغن: روغن کاری پیچ در داخل و اطراف آن نیز کمک زیادی به نرم شدن پیچ از حالت قفل شده دارد. اطمینان حاصل کنید که از روغنی با نفوذپذیری خوب استفاده می کنید تا این کار آسان تر شود.

دکمه بازگشت به بالا