خبرهای کلیکسب و کار برتر

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی فیلیپس

یکی از مهمترین لوازم جانبی که بر کیفیت و عمر جاروبرقی تاثیر بسزایی دارد فیلتر جاروبرقی است. فیلترهای جاروبرقی به محافظت از هوای اطراف در برابر آلودگی و گرد و غبار کمک می کنند. امروزه برندهای معتبر محصولاتی مانند جاروبرقی صنعتی، جاروبرقی خانگی و جاروبرقی مرکزی را به بازار عرضه می کنند که خدمات پس از فروش بسیار خوبی دارند و برای جلب رضایت مصرف کنندگان از فیلترهای مرغوب در این محصولات استفاده می کنند.

اما هر فیلتری هر چقدر هم که خوب باشد پس از مدتی نیاز به تعویض دارد تا کیفیت جاروبرقی بهتر شود. در این مطلب رترو پارت به شما کاربران عزیز نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی را آموزش می دهیم.

جاروبرقی چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، بخش بسیار مهم جاروبرقی فیلیپس برای جذب تمام گرد و غبار، پاکت جاروبرقی فیلیپس است. در ادامه به بررسی کاربرد این وسیله مهم و پرکاربرد می پردازیم.

1. از بازگشت گرد و غبار به محیط خانه جلوگیری کنید

هدف اصلی استفاده از جاروبرقی نظافت و بهداشت محیط است. این دستگاه به شما کمک می کند تا با جمع آوری آسان کثیفی های کوچک، خانه خود را تمیز کنید. اما با توجه به اینکه برخی از ذرات کوچک هستند و توسط محفظه خلاء جذب نمی شوند، وسیله ای به نام فیلتر این ذرات را جذب کرده و از ورود مجدد آنها به خانه جلوگیری می کند. برای داشتن یک اتاق کاملا تمیز و بدون ذرات ریز و گرد و غبار، البته یک فیلتر قوی لازم است.

2. گرد و غبار را از موتور جارو دور نگه دارید

ذرات کوچکی که وارد جاروبرقی می شوند بسیار خطرناک هستند. زیرا این ذرات توسط موتور جذب شده و روی سطح آن می نشینند. با رشد این ذرات، موتور متوقف می شود. یکی دیگر از کاربردهای فیلتر جذب این نوع گرد و غبار و جلوگیری از ورود آن به داخل موتور است.

چرا تعویض فیلتر جاروبرقی مهم است؟

در واقع فیلترها نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت هوا و تضمین سلامت افراد دارند. اما پیشنهادی که در مقاله نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی برای شما کاربران عزیز داریم این است که هر زمان که احساس کردید قدرت مکش دستگاه شما کم شده است، اقدام به تعویض فیلتر جاروبرقی خود کنید. در غیر این صورت فشار ناشی از آلودگی و گرد و غبار آسیب جدی به جاروبرقی شما وارد می کند و می تواند برای شما گران تمام شود. برای جلوگیری از این مشکلات به طور مرتب کیسه و فیلتر دستگاه خود را چک کنید و از پر شدن آن جلوگیری کنید. اما تعویض به موقع فیلتر بسیار مهم است زیرا

همچنین نقش مهمی در تضمین سلامت انسان دارد.

از پخش شدن ذرات جلوگیری می کند و کیفیت هوای اطراف خانه شما را بهبود می بخشد.

از ورود گرد و غبار و ذرات ریز به دستگاه تنفسی جلوگیری می کند.

برای افراد مبتلا به بیماری های تنفسی از بروز آلرژی جلوگیری کنید.

فیلتر جاروبرقی در کدام قسمت قرار دارد؟

قبل از یادگیری نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی، ابتدا باید بدانید که این وسیله کاربردی در کدام قسمت جاروبرقی قرار دارد. در واقع هر جاروبرقی دو فیلتر دارد. فیلتر اول در داخل اتاق و پشت کیسه دستگاه قرار می گیرد و فیلتر دوم یا فیلتر هپا که وظیفه جذب ذرات را بر عهده دارد در پشت جارو قرار دارد. یک فیلتر جارو سطلی نیز به مخزن داخلی و درب آنها وصل شده است.
جاروبرقی
انواع فیلتر جاروبرقی

فیلترهای جاروبرقی از نظر جنس و ظاهر به دو نوع تقسیم می شوند. از نظر شکل ظاهری به جیبی، کیف، کارتریج و ستاره و بر اساس جنسیت به سلولزی و پلی استر تقسیم می شوند. در ادامه با این فیلترها بیشتر آشنا خواهیم شد.

فیلتر کیسه ای: این فیلتر دو طرفه بوده و یکی از ساده ترین فیلترهای موجود در بازار است که بیشتر برای جاروهای خانگی استفاده می شود. پوشش داخلی این نوع کیسه ها از ذرات پلی پروپیلن ساخته شده و دارای بار الکتریکی می باشد.

فیلترهای ستاره ای: این نوع فیلترها به شکل ستاره طراحی می شوند و به دلیل این طراحی کیفیت فیلتراسیون را افزایش می دهند. این نوع لوازم جانبی معمولاً در جاروبرقی های تجاری و نیمه صنعتی استفاده می شود.

فیلتر پاکتی: این نوع فیلتر به صورت موازی استفاده می شود. این شکل از فیلتر می تواند کمک زیادی به قدرت فیلتر کردن کند و مقاومت کمی در برابر هوای استنشاقی نشان دهد.

فیلتر کارتریج: این فیلتر در واقع برای جاروبرقی های صنعتی کاربرد دارد و به لطف سطح وسیعی که دارند، توانایی بیشتری در جذب ذرات ریز از خود نشان می دهند.

فیلتر هپا: همانطور که در مطالب قبلی اشاره کردیم، این فیلتر هپا نوعی فیلتر است که در کنار قسمت فیلتراسیون دستگاه نصب می شود و محیطی بهداشتی و بهداشتی را در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین زمان برای تعویض جاروبرقی

قبل از یادگیری نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی، باید بدانید که بهترین زمان برای تعویض این قطعه چه زمانی است. در واقع زمان تعویض فیلتر جاروبرقی با توجه به نوع برندی که دارند متفاوت است و این موضوع در دفترچه راهنمای آنها آمده است. اما به طور معمول، هر فیلتر جاروبرقی در صورت استفاده صحیح می تواند سه تا پنج سال دوام بیاورد. اما اگر در این دو یا سه سال بوی نامطبوعی احساس کردید، سعی کنید هر چه زودتر آن را تغییر دهید. بنابراین یکی از مواردی که در خرید جاروبرقی باید به آن توجه کرد این است که با توجه به مدل و برند جاروبرقی نوع فیلتر و نحوه عملکرد آن را بشناسید تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را تعویض کنید.

نحوه تغییر فیلتر جاروبرقی

در این قسمت نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی را در مراحل ساده به شما می گوییم تا بتوانید هر از گاهی این کار را انجام دهید و سلامت موتور وکیوم خود را تضمین کنید. قبل از تعویض فیلتر، حتماً یک پارچه یا روزنامه زیر جاروبرقی خود قرار دهید تا از پخش شدن گرد و غبار جلوگیری شود و فیلتر را بردارید و تعویض کنید. و ما هر مرحله را به شما خواهیم گفت.

1- جعبه فیلتر را باز کنید

در این فرآیند ابتدا لوله تمیز کننده را بردارید و درب اتاق مخصوص قرار دادن کیسه زباله را باز کنید.

2- فیلتر را بررسی کنید

اگر فیلتر جاروبرقی پر از گرد و غبار باشد بدیهی است که در این صورت زمان تعویض آن با فیلتر جدید فرا رسیده است.

3- تعویض فیلتر

در این مرحله فیلتر را از قاب خارج کرده و فیلتر جدید را جایگزین کنید. نحوه برداشتن فیلتر به مدل و برند جاروبرقی بستگی دارد. در برخی از دستگاه ها، فیلتر مانند کاغذ نازکی است که آن را در آنجا می کشید. گاهی اوقات می توان فیلتر را با فشار یک دکمه از قاب خود جدا کرد و آن را تعویض کرد.

دکمه بازگشت به بالا