خبرهای کلیکسب و کار برتر

کاربرد، انواع و خصوصیات مستربچ سفید

مستربچ سفید یکی از انواع مستربچ های رنگی است. مستربچ رنگ سفید در واقع یک رنگدانه غلیظ است که برای رنگ آمیزی محصولات پلاستیکی استفاده می‌شود. به طوری که با افزودن مستربچ سفید رنگ به پلیمرها، رنگ و خاصیت محصول نهایی تغییر می‌کند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به طور جامع مستربچ سفید و مصارف آن را شرح دهیم.

مستربچ سفید |مهاجرت

مستربچ سفید یکی از انواع مستربچ های رنگی است. مستربچ رنگ سفید در واقع یک رنگدانه غلیظ است که برای رنگ آمیزی محصولات پلاستیکی استفاده می‌شود. به طوری که با افزودن مستربچ سفید رنگ به پلیمرها، رنگ و خاصیت محصول نهایی تغییر می‌کند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به طور جامع مستربچ سفید و مصارف آن را شرح دهیم.

مستربچ سفید چیست؟

مستربچ سفید یکی از مستربچ های رنگی است که ترکیبی از دی اکسید تیتانیوم است. با افزودن این مواد افزودنی به پلیمرها، رنگ و خاصیت محصول تغییر می کند. مقدار دی اکسید تیتانیوم در مستربچ می تواند بین ۱۵ تا ۸۰ درصد باشد. ترکیبی از دی اکسید تیتانیوم حامل پلیمری و سایر افزودنی ها مستربچ سفید رنگ با کیفیت را می سازد. در صنایع مختلفی که پلاستیک، ماده پایه جهت تولید انواع محصولات است، از مستربچ رنگ سفید با کیفیت بالا به دلیل ویژگی های خوبی که دارد استفاده می شود. از مستربچ های پر کاربرد در صنایع می توان مستربچ رنگ سفید را نام برد. ترکیب این مستربچ با پلیمر موجب تغییر رنگ و تغییر خاصیت می شود.

طرز تهیه مستربچ سفید چگونه است؟

طرز تهیه مستربچ سفید به ساده ترین شکل این گونه است که تیتانیوم دی اکسید ترکیب شود و مستربچ رنگ سفید را به وجود بیاورد. در حقیقت پس از ترکیب شدن، تیتانیوم سفید در شرایط خاصی کپسوله می شود و با قرار گرفتن در فشار و حرارت بالا پس از حرارت دیدن رنگدانه ها سرد شده و برش خورده می شوند. دی اکسید تیتانیومی جهت بسته بندی و پوشش سطح گزینه عالی و مناسبی است، چون رنگ زمینه خاصی دارد. اندازه ذرات آن متوسط است. رنگ زمینه آن خاص است. بازتابش نور بالایی دارد. برای تولید کالاهایی که ظاهر براق و درخشان در سطح پلاستیک آنها مهم است، در کنار پیگمنت صدف نیز به کار می رود. دلیل استفاده از مستربچ صدفی این است که مستربچ صدفی قابلیت جذب اشعه ماورا بنفش را دارد. در نتیجه جذب این اشعه موجب افزایش نور جسم و براق تر شدن سطح جسم می شود.

انواع مستربچ سفید رنگ

چندین نوع مختلف از مستربچ سفید رنگ در بازار موجود است که هر کدام دارای خواص و ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. با توجه به میزان تیتان مصرفی می توان تنوع بسیار خوبی در مستربچ رنگی سفید مشاهده نمود. طیف رنگ سفید از شفاف تا کدر متغیر بوده و برای کاربردهای گوناگون مناسب می باشد. دو نوع مستربچ رنگی سفید وجود دارد که در بین تولیدکنندگان بیشتر از موارد دیگر محبوب می باشد. با استفاده از این تنوع در بین مستربچ های سفید می توانید تولیدات بسیار جذابی را به وجود بیاورید. دو نوع مستربچ سفید که بسیار پرمصرف می باشند شامل موارد زیر هستند:

  • مستربچ سفید یخچالی

مستربچ سفید یخچالی مانند مستربچ های سفید است با این تفاوت که ته رنگ آبی دارد.در فرمول تولید مستربچ بار نگ سفید یخچالی کمی پیگمنت آبی می زنیم تا این ماده شبیه به رنگ یخچال شود.

  • مستربچ صدفی

موارد کاربرد مستربچ‌های سفید صدفی می‌توان به تولید محصولات لوکس و درخشان اشاره کرد. این مستربچ بر پایه های مختلف مانند پلی اتیلن یا پلی استایرن تولید می‌شود.

کاربردهای مستربچ رنگ سفید

مستربچ سفید |مهاجرت

مستربچ سفید سی وان پلیمر رنگ دارای ویژگی های رنگ روشن و چشم نواز، قدرت رنگی بالا، پراکندگی خوب، غلظت بالا، سفیدی خوب، قدرت پوشش قوی، مقاومت خوب در برابر مهاجرت و مقاومت در برابر حرارت است. ستربچ سفید در عمل به عنوان یک سپر محافظت شده در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار مهم است. این ماده برای کاربردهای لایه نازک و همچنین گونی‌های بافته شده مناسب است. در ادامه کاربردهای مستربچ سفید را برای شما بیان خواهیم کرد:

کاربردهای مستربچ رنگ سفید در بخش کشاورزی

در حوزه کشاورزی، این محصول برای تولید طیف وسیعی از محصولات، از جمله فیلم‌های گلخانه‌ای، فیلم‌های مالچ، منسوجات، فیلم‌های سیلو، کیسه‌های آفت‌کش‌ها و کودها، شبکه‌های سایه و توری، شبکه‌های عدل و ریسمان، برزنت و… استفاده می‌شود.

کاربرد مستربچ‌های سفید در صنعت بسته بندی

این محصول برای بسته‌بندی مواد غذایی در یخچال، مواد غذایی در قفسه، غذاهای آماده، غذای حیوانات خانگی، درپوش‌ها و درب‌ها و بسیاری موارد دیگر عالی است.

کاربرد مستربچ سفید رنگ در صنعت لوازم خانگی

با کمک مستربچ پلاستیک، لوازم خانگی متعددی از جمله سبد، سطل، لیوان، فنجان، بطری، کاور و غیره در حال تولید هستند.

کاربرد مستربچ‌های سفید در بخش ساخت و ساز ساختمان

با در نظر گرفتن خواص ذاتی مختلف محصول، برای اهداف ساختمانی، لوله ها و اتصالات، فیلم­های ساختمانی، ورق­های جامد، فوم پلی اتیلن و غیره مناسب است.

مزایای استفاده از مستربچ سفید

از مزایای استفاده از مستربچ رنگ سفید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توانایی حفظ پایداری شیمیایی رنگدانه ها را دارد.
  • کار با آنها آسان است.
  • این رنگدانه برای محیط زیست مضر نیست.
  • آنها می توانند به راحتی ادغام شوند و پراکندگی مناسبی داشته باشند.
  • برای مواد غذایی با توجه به کیفیتی که دارند مناسب نیز می باشند از طرفی می توان از آنها برای قالب گیری بادی و تزریق نیز استفاده کرد.
  • محصولات نهایی با کیفیتی از آنها تولید می شود.
  • رنگ عالی تولید شده توسط مستربچ سفید هر چه تمام تر موجب براقی و درخشندگی محصولات پلاستیکی می شود.

عوامل موثر در قیمت مستربچ سفید

مستربچ سفید |مهاجرت

عوامل متعددی بر تعیین قیمت نهایی مستربچ سفید رنگ، تاثیرگذارند. اولین و مهم‌ترین پارامتر کلیدی، نوسانات قیمت مواد تشکیل دهنده مستربچ‌های سفید است. به عبارت ساده‌تر اینکه، گرانول مستربچ رنگ سفید به همراه تیتان مواد تشکیل دهنده اولیه هر کدام با قیمت متفاوتی عرضه می‌شوند. حال بسته به اینکه قیمت روز آنها چقدر است و به چه میزان مورد استفاده قرار می‌گیرند، قیمت نهایی محصول متفاوت خواهد بود. هزینه‌های حمل و نقل و همچنین سرمایه گذاری‌های کارخانه برای خرید دستگاه‌های تولید نیز از دیگر عواملی هستند که قیمت این محصول را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در هنگام خرید این محصول، توصیه می‌شود آن را فقط از یک تولید کننده با سابقه تولید و پردازش مستربچ سفید رنگ با غلظت بالا خریداری کنید. برای مشاوره رایگان و تخصصی، با متخصصان شرکت سی وان پلیمر ارتباط حاصل فرمایید تا علاوه بر اطلاع از قیمت مستربچ سفید، بهترین و با کیفیت‌ترین انتخاب را داشته باشید.

جمع بندی

مستربچ سفید رنگ امروزه در بسیاری از صنایع تولیدی مورد توجه قرار گرفته است. همانطور که اشاره شد، مستربچ سفید برای رنگ آمیزی محصولات مختلف پلاستیکی مورد استفاده است. مستربچ رنگ سفید به عنوان افزودنی به پلیمرها اضافه شده و رنگ و خاصیت آنها را تغییر می‌دهند. در این مقاله از شرکت سی وان پلیمر به بررسی کامل مصارف مستربچ سفید پرداختیم. جهت خرید مستربچ سفید می‌توانید از سایت سی وان پلیمر و با تماس با کارشناسان اقدام کنید.

دکمه بازگشت به بالا