برای زیبایی پوست چیکار کنیم؟

از آنجایی که پوست صورت یکی از اعضای بدن است که همیشه در معرض هوای سرد و گرم یا نور خورشید قرار دارد و بسیار ظریف و آسیب پذیر است، توجه به سلامت و بهداشت آن بسیار مهم است.

پاک کننده |پوست خشک

10 باید و نباید برای زیبایی پوست

1. قانون طلایی:

مهم: مطمئن شوید که همیشه قبل از رفتن به رختخواب آرایش خود را پاک کنید. پوست نیاز به تنفس دارد و از مسدود شدن منافذ آرایشی جلوگیری می کند. برای پاک کردن آرایش و آلودگی، روغن زیتون را به یک پد پنبه ای اضافه کنید و روغن را روی صورت خود ماساژ دهید.

انجام ندهید: لایه برداری را فراموش کنید. حداقل یک یا دو بار در هفته پوست خود را لایه برداری کنید تا لایه های پوست مرده از بین برود. اطمینان حاصل کنید که پوست شما سالم تر و روشن تر می شود، همچنین می توانید از پودر گردو و ماسک ماست برای شفافیت پوست استفاده کنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب یک راه عالی برای زیباتر جلوه دادن پوست است

2. نور خورشید و پوست:

شما باید: از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 15 استفاده کنید که هم اشعه های UVA و هم UVB را مسدود می کند زیرا نور خورشید می تواند باعث ایجاد چین و چروک، لک و سایر مشکلات پوستی شود، باید از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. اطمینان حاصل کنید که روی کرم برچسب “غیر کومدون زا” یا “غیر آکنه زا” زده شده است زیرا منافذ را مسدود نمی کنند.

نباید: در هر شرایطی، چه در هوای بارانی یا سرد (بدون بهانه) از ضد آفتاب استفاده کنید. اگر به ساحل یا اطراف سطوح بازتابنده مانند برف یا یخ می روید، پوست خود را با یک کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 گرم بپوشانید.

غذا و تاثیر آن بر زیبایی پوست صورت

3. آنچه می خورید:

شما باید: مطمئن شوید که میوه‌های تازه، سبزیجات، پروتئین و ویتامین‌های کافی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. به سلول ها اجازه می دهد تعادل سالم خود را حفظ کنند.

آنچه باید بدانید: غذاهای تند و تخمیری، نمک، مرکبات، غذاهای سرخ شده مصرف کنید و غذاهایی مانند برنج، بلغور جو دوسر و سیب زمینی را جایگزین آنها کنید.

4. ترینگ!

شما باید: به طور منظم ورزش کنید، بدوید و یوگا انجام دهید، این کار به بدن شما گردش خون لازم را می دهد و همچنین روند پاکسازی بدن را تسریع می کند، بعد از ورزش متوجه شادابی پوست خود خواهید شد.

فرصت را از دست ندهید: مراقبت از پوست را قبل از خروج از خانه از دست ندهید، از تونر برای کاهش تولید چربی استفاده کنید.

تاثیر خواب بر زیبایی پوست صورت

5. Moe:

شما باید: سعی کنید هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید. اگر استراحت کافی نداشته باشید، پوست شما نیز خسته می شود – و طراوت خود را از دست می دهد، بنابراین خطری وجود ندارد که دو یا سه بار در هفته از عسل برای تمیز کردن پوست و درمان طبیعی روی صورت خود استفاده کنید.

دکتر راهول نگر، متخصص پوست، توصیه می کند: «قبل از خواب صورت خود را بشویید. از پاک کننده های ملایم و بدون الکل برای پوست های خشک استفاده کنید. از آب مرطوب و گرم فراوان استفاده کنید. ” زیادی

برای زیبایی صورت آب درمانی کنید

6. آب درمانی:

باید: هیدراته بمانید، هر روز مقدار زیادی آب بنوشید، حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید و میوه ها و سبزیجات آبدار مانند هندوانه، خیار، پرتقال، توت فرنگی، گریپ فروت و طالبی بخورید. \”

نوشیدن گلاب را فراموش نکنید. به رفع پف چشم در صبح کمک می کند و PH بدن را متعادل می کند.

چند روش عالی برای تمیز کردن و زیبایی پوست صورت

7. خداحافظی با آکنه:

شما باید: روزی سه بار صورت خود را با آب گرم بشویید و به آرامی صورت را با حرکات دایره ای ماساژ دهید، اطمینان حاصل کنید که پاک کننده حاوی آلفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید باشد، خشک کنید و از کرم حاوی بنزوئیل پراکسید که دارای خاصیت آنتی باکتریال است استفاده کنید. اثر

نبایدها: به تزئینات دست نزنید، ممکن است باعث تورم، قرمزی و حتی زخم شود. گل رز را با آب تمیز کنید و یک کیسه چای سبز سرد را به مدت 10 دقیقه روی آن قرار دهید. همچنین، اگر از عینک آفتابی یا عینک طبی استفاده می کنید، به طور مرتب آنها را تمیز کنید تا روغن در منافذ شما گیر نکند.

8. لایه بردارهای دوستدار پوست:

توصیه می شود: از اسکراب های آیورودا برای بهبود عطر پوست استفاده کنید. خوشبختانه من 2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی، 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه، کافور و چوب صندل در انبار دارم. آب بطری شده؛ بله، راز زیبایی در آیورودای باستان نهفته است.

انجام ندهید: نکات زیر را نادیده بگیرید، برای زیبایی خود از روش سودارشان کریا استفاده کنید، این روش ساده است، فقط تنفس صحیح می تواند لکه ها و جوش ها را از بین ببرد، روش تنفس با بازی های ذهنی و احساسات جسمانی سازگار است. این روش به کاهش استرس کمک می کند و تجربه آن برای هر فردی متفاوت است.”

زیبایی پوست صورت با اسپا روزانه

9. اسپا روزانه:

شما باید یک برنامه منظم مراقبت از پوست داشته باشید “برای پوست خشک، از ماسک گیلاس تازه استفاده کنید، آن را قبل از رفتن به رختخواب روی صورت خود بمالید و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید.”

انجام ندهید: ماساژ پوست صورت را فراموش نکنید. ماساژ ملایم روغن صورت می تواند احساس شگفت انگیزی داشته باشد. بسته به نوع پوست خود، روغن خردل، نارگیل، بادام یا کومکادی را انتخاب کنید زیرا مواد مغذی خوبی هستند که به درخشندگی پوست کمک می کنند.

صورت زیبا با عادات پوستی خوب داشته باشید

10. عادات سالم:

شما باید: وقت بگذارید و سعی کنید تا حد امکان استرس خود را از بین ببرید. آیا متوجه شده اید که تمایل دارید خانه را بیشتر ترک کنید؟ پوست را تشویق می کند تا چربی بیشتری تولید کند. تکنیک های مدیریت، مانند استرس؛ تمرینات تنفسی، یوگا و مدیتیشن.

نادیده گرفتن: عضلات صورت خود را نادیده بگیرید، فقط به مدت 5 دقیقه در روز ورزش های صورت را انجام دهید. از تمرینات در یوگا استفاده کنید این عضلات پوست را قوی می کنند شما بهترین لباس های خود را می پوشید، اما برای تکمیل ظاهر خود به چیزی نیاز دارید.

دکمه بازگشت به بالا