پرسپولیس به دنبال انفجار بمب بعدی در نقل و انتقالات 

بیانیه مهم باشگاه پرسپولیس در مورد نقل و انتقالات

باشگاه پرسپولیس در بیانیه ای در خصوص ادامه نقل و انتقالات توضیحاتی را ارائه داد.

آماده باش |استقلال و پرسپولیس

سایت رسمی باشگاه پرسپولیس با اعلام بیانیه ای نوشت: با توجه به روند مذاکرات با بازیکنان مدنظر به اطلاع می‌رساند، برخلاف اخبار و شایعات انتشار یافته، مذاکرات با این بازیکنان ادامه دارد و این موضوع نه از سوی باشگاه پرسپولیس و نه از سوی بازیکن و باشگاه‌های شان متوقف یا منتفی نشده است.

دلیل پافشاری باشگاه روی این بازیکنان با وجود طولانی شدن روند کار نیز این بود که آنها اولویت پرسپولیس بودند و به محض نهایی شدن، رسما از سوی باشگاه اعلام خواهد شد.

خرید جدید پرسپولیس، شروع لیگ را از دست داد!

یحیی عطیه الله مدافع چپ جدید پرسپولیس به بازی با ذوب آهن نخواهد رسید. پرسپولیس بعد از مدت‌ها کش و قوس موفق شد جانشین عبدالکریم حسن را پیدا کند و با یحیی عطیه الله ستاره مراکشی باشگاه سوچی به توافق برسد. با وجود توافق نهایی با یحیی هنوز این موضوع به صورت رسمی از سوی باشگاه پرسپولیس اعلام نشده است.

با توجه به اینکه پرسپولیسی‌ها جمعه از اردوی ترکیه باز خواهند گشت، خرید جدید قرمزها راهی اردوی ترکیه نخواهد شد و مستقیما بعد از اعلام رسمی و طی شدن مراحل نهایی برای صدور ویزا به تهران خواهد آمد. همچنین این بازیکن با توجه به دیر اضافه شدن و دور بودن از تمرینات نمی‌تواند پرسپولیس را در دیدار اول مقابل ذوب آهن همراهی کند و از دیدارهای بعدی به ترکیب تیمش اضافه خواهد شد.

نمره منفی پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات/ فضا مسموم است

اعضای تیم فوتبال پرسپولیس در اردوی ترکیه حضور دارند و بازیکنان این تیم زیر نظر «خوان کارلوس گاریدو» خود را آماده حضور در رقابت‌های لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا می‌کنند. هنوز ترکیب پرسپولیس برای فصل آینده تکمیل نشده و مدیران این باشگاه به دنبال جذب بازیکن در پست‌های مختلف از جمله دروازه بان و دفاع چپ هستند.

قاسم دهنوی پیشکسوت پرسپولیس در خصوص فعالیت‌های نقل و انتقالاتی این باشگاه اظهار داشت: پرسپولیس بازیکنان بسیار خوبی را از دست داده و مسلماً باید بازیکنان در سطح نفرات جدا شده و یا حتی بالاتر از آنها به خدمت بگیرد. بازیکنانی باید به پرسپولیس بیایند که بتوانند به این تیم کمک کنند نه اینکه صرفاً یک مبلغ کلانی را دریافت و بدون هیچ آورده ای باشگاه را ترک کنند.

نابسامانی در بازار نقل و انتقالاتی

او ادامه داد: فضای نقل و انتقالاتی بسیار مسموم است و دلال‌ها جولان می‌دهند. بازیکنی که تیمش در رده‌های انتهای جدولی بوده و برای بقا در لیگ برتر تلاش می کرده اکنون مدعی ۳ برابر شدن دستمزد فصل گذشته اش است در صورتی که آن بازیکن اصلاً از کیفیت فنی بالایی برخوردار نیست.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس تاکنون در نقل و انتقالات موفق عمل کرده یا خیر، گفت: به نظرم خیر، پرسپولیس تا این لحظه در جذب بازیکن موفق ظاهر نشده است. سرمربی اسم و رسم داری به تیم اضافه شده که می‌تواند به پرسپولیس کمک کند اما زمانی که او می‌گوید فعالیت‌های نقل و انتقالاتی به عهده باشگاه است آیا مدیران یک بازیکن جذب می کنند که کارایی لازم را برای پرسپولیس نداشته باشد و در مسابقات نتواند انتظارات را برآورده کند. این مساله برای شخص سرمربی دردسر ساز نخواهد شد؟ امیدوارم «گاریدو» بتواند در پرسپولیس نتایج لازم را بگیرد.

پرسپولیس نشان داده متکی به بازیکن نیست

دهنوی تصریح کرد: پرسپولیس تیم بزرگی است و شکی در آن نیست، این تیم نشان داده که با داشتن فقط ۱۳، ۱۴ بازیکن هم موفق ظاهر می‌شود و همه شاهد کسب نتایج خوب دوران حضور «برانکو ایوانکوویچ» در این تیم بودند. پرسپولیس هیچ وقت متکی به بازیکن نبوده و اگر حاشیه در تیم به وجود نیاید و هواداران که مُهره اصلی موفقیت یک باشگاه هستند پشت بازیکنان و اعضای کادرفنی باشند، پرسپولیس باز هم با هر بازیکنی که در اختیار داشته باشد نتایج خوبی را کسب خواهد کرد.

کار سخت علیپور در پرسپولیس

او افزود: «عبدالکریم حسن»، دانیال اسماعیلی فر و علیرضا بیرانوند نقش پررنگی در ترکیب فصل گذشته پرسپولیس داشتند که اکنون در این تیم حضور ندارند و هر فردی که به جای این نفرات در تیم ظاهر می‌شود انتظارات زیادی از او می‌رود. جو پرسپولیس به واسطه هواداران زیادی که دارد حتی از تیم ملی هم بیشتر است و بازیکنان مانند علی علیپور که در سال‌های اخیر در تعداد بازی‌های اندک به میدان رفته اند کار سختی خواهند داشت.

دهنوی خاطر نشان کرد: به نظرم فرشاد احمدزاده نسبت به علیپور وضعیت بهتری دارد. این بازیکن فصل گذشته در اکثر بازی‌های سپاهان به میدان رفت و جزو ترکیب اصلی بود و اگر آمادگی فصل گذشته را داشته باشد می‌تواند به کمک پرسپولیس بیاید.

این پیشکسوت در خصوص جذب احتمالی «الکسیس گندوز» و جایگزینی این دروازه بان به جای عیلرضا بیرانوند گفت: حضور بیرانوند در یک تیم، ۵۰ درصد موفقیت یک تیم را تضمین می‌کند. هر فردی که جانشین پرسپولیس می‌شود باید بتواند از لحاظ روحی و روانی بسیار آماده باشد. هواداران هم در این زمینه نقش پررنگی دارند و باید از بازیکنان و کادرفنی حمایت کنند تا به موفقیت برسند.

تاکید دوباره درویش؛ هیچ کدام از سهمیه‌های خارجی پرسپولیس نسوخته است

مدیر عامل پرسپولیس مدعی است که این تیم 1+5 سهمیه برای جذب بازیکنان خارجی دارد. امسال در فصل نقل و انتقالات، قیمت بازیکن‌های داخلی به شدت افزایش پیدا کرده است و این مساله کار باشگاه‌ها را برای فعالیت در این بازار سخت کرده است. کار به جایی رسیده است که باشگاه‌ها به سراغ بازیکنان خارجی رفته‌اند. چرا که به نظر می‌رسید بازیکنان خارجی ارزان‌تر از بازیکنان داخلی هستند.

البته در این مورد محدودیت‌هایی هم وجود دارد. مثلا این که هر تیمی می‌تواند 6 بازیکن خارجی جذب کند که حداقل یکی از آنها باید آسیایی باشد. این سهمیه البته نسبت به سال گذشته یکی بیشتر شده است. سال قبل هر تیم می‌توانست فقط 5 بازیکن (حداقل یک آسیایی) خارجی جذب کند.

سال قبل یک قانون دیگر هم وجود داشت که برای امسال تغییر کرده است. سال قبل اگر یک بازیکن خارجی در کمتر از 60 درصد دقایق بازی‌های تیمش به زمین می‌رفت سهمیه‌اش برای فصل از بین می‌رفت اما امسال این قانون به 60 درصد مسابقات تغییر پیدا کرده است.

حالا یک مورد در باشگاه پرسپولیس به وجود آمده است که باعث اعتراض بقیه باشگاه‌ها به خصوص استقلال شده است. استقلالی‌ها معتقدند پرسپولیس در فصل گذشته به اندازه کافی از وحدت هنانوف و نبیل باهویی استفاده نکرده است و به همین دلیل هم دو سهمیه این تیم سوخته است. باهویی در نیم فصل از پرسپولیس رفت و هنانوف در پایان فصل راهی سپاهان شد.

پرسپولیس قبل از این، گئورگی گولسیانی و اوستون اورونوف را به عنوان بازیکن خارجی در اختیار داشت. امسال هم تا اینجا ایوب العملود و الکسیس گندوز به این تیم پیوسته‌اند. از نظر استقلالی‌ها سهمیه پرسپولیس با همین بازیکنان تکمیل شده است و آنها دیگر اجازه ندارند بازیکن خارجی جذب کنند.

از طرفی پرسپولیس مدت زیادی است در حال مذاکره با یحیی عطیه‌الله مدافع چپ مراکشی است تا این بازیکن را هم به لیستش اضافه کند. اما این پروسه خیلی طول کشیده و حالا برخی رسانه‌ها معتقدند باشگاه پرسپولیس در حال استعلام از سازمان لیگ است تا بداند آیا می‌تواند عطیه الله را جذب کند یا دیگر اجازه جذب بازیکن خارجی را ندارد.

امروز رضا درویش مدیر عامل پرسپولیس پس از حضور در جلسه استانداردسازی ورزشگاه‌های میزبان استقلال و پرسپولیس مقابل خبرنگاران ایونا قرار گرفت و در این باره توضیحاتی داد. او تردید پرسپولیس درباره پر شدن یا نشدن سهمیه خارجی‌اش را تکذیب کرد.

درویش گفت: «یک مورد که اصلا سهمیه خارجی شامل حالش نمی‌شود. هنانوف قرارداد سه‌ساله داشته است و این قانون سال قبل تصویب شده است. یک نفر دیگر می‌ماند (نبیل باهویی) که اسناد پزشکی آن را هم ارائه دادیم. یک بازیکن دیگر هم در لیگ بود که کلاً یک نیم‌فصل مصدوم بود و حضور نداشت، ما هم اسناد پزشکی را فرستادیم و گفتند که باید کارگروه آن را بررسی کند.»

دکمه بازگشت به بالا