رایزنی های ایران برای توقف جنگ و حراست از امنیت منطقه ادامه دارد

رایزنی‌های ایران برای توقف جنگ و حراست از امنیت منطقه ادامه دارد

به گزارش خبرنگار رویداد برتر اسماعیل بقایی هامانه سخنگوی وزارت امور خارجه کشور در نشستی خبری به تشریح فعالیت های دیپلماتیک ایران در دو هفته گذشته در پی تشدید تنش ها در منطقه غرب آسیا پرداخت و اظهار داشت: در این مدت دستگاه دیپلماسی کشور رایزنی ها و فعالیت های گسترده و فشرده ای را برای توقف جنگ افروزی و کشتار در غزه و لبنان و همچنین حراست از امنیت و ثبات منطقه در برابر شرارت های رژیم اشغالگر در دستور کار داشته و این روند را اجرایی کرده است.

بقایی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به بیروت و دمشق گفت: این رایزنی ها در قالب سفر منطقه ای به کشورهای عربستان قطر عراق عمان اردن مصر و ترکیه ادامه یافت و ما قطعاً به این رایزنی ها ادامه خواهیم داد.

 وی همچنین به سفر رئیس جمهور محترم به دوحه و حضور در اجلاس مجمع گفت وگوی همکاری آسیا (ای سیری) اشاره کرد و افزود: در این سفر نیز از فرصت به دست آمده برای رایزنی درباره تحولات منطقه استفاده شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه به جلسه مهم مشترک وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و گفت: علاوه بر رایزنی های دیپلماتیک در این دو هفته تماس های تلفنی متعددی نیز با مقامات مختلف کشورها از جمله دبیرکل سازمان ملل متحد و وزرای امور خارجه مصر و فرانسه در مورد تحولات منطقه و تلاش برای توقف درگیری و جلوگیری از تشدید تنش برقرار شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه تشریح اقدامات اخیر دیپلماتیک کشور بر نکات کلیدی سفرهای وزیر امور خارجه به کشورهای همسایه تأکید کرد.

وی اظهار داشت: پیام و نکته اصلی در این سفرها مشخص بود و سیاست بهبود و گسترش روابط با همسایگان حتی در شرایط چالش و تنش های منطقه ای ادامه یافت.

وی با اشاره به مسئولیت پذیری جمهوری اسلامی ایران در قبال صلح و امنیت منطقه افزود: اولویت شناسی و زمان شناسی کشورمان در این سفرها مشهود بود و ایران تلاش کرد که سوء تفاهمات و اختلافات دوجانبه را در موضوع اصلی یعنی تلاش مشترک برای حفظ صلح و امنیت منطقه ای دخالت ندهد.

بقایی همچنین بر دغدغه جدی جمهوری اسلامی ایران در خصوص توقف نسل کشی و جنایات در غزه و لبنان و مقابله با شرارت های رژیم اشغالگر تأکید کرد.

وی گفت: این اقدامات به عنوان یک وظیفه اخلاقی انسانی اسلامی و قانونی بر اساس مقررات حقوق بین الملل از سوی جمهوری اسلامی ایران پیگیری می شود.

ادامه دارد…

دکمه بازگشت به بالا