پیشرانه و گیربکس جیلی امگرند
امروز که مشغول خواندن این مطلب هستید، اتوبوس های برقی بی وای دی عضو مهمی از ناوگان حمل و نقل کشورهای اروپایی هستند، کمپانی تازه کار شیائومی با اختلاف فاحشی برندهای قدیمی نوکیا و موتورولا را پشت سر گذاشته و درون های dji تحولی عظیم در صنعت سرگرمی و عکاسی پدید آورده اند. با این حال نمی دانم چرا در چنین دنیای پر از تغییر و جهش های عجیب، همچنان برای بسیاری از مردم دشوار است که پیشرفت شگفت انگیز خودروسازان چینی را باور کنند!
”جیلی امگرند 7 خودروی خوبی بود که بدلیل شرایط بد عرضه نتوانست به جایگاهی که استحقاقش را داشت دست یابد. “حتی اگر آن خودروساز مثل جیلی موفق شده باشد و شرکت عظیم ولوو را به مالکیت خویش درآورد، باز هم انگ چینی بودن بر پیشانی دارد. البته نباید تمامی تقصیرات را به گردن مردم انداخت؛ چرا که خود چینی ها در یک دوره نسبتاً طولانی، آن قدر محصول بنجل و بی کیفیت تولید کردند، که عبارت «جنس چینی مزخرف است» به نوعی ملکه ذهن ها شد و حال تغییر این کلیشه به زمان زیادی نیاز دارد.
در همان دوران تاریک، یعنی زمانی که محصولات چینی در اوج بدنامی به سر می بردند، ظهور چند خودرو خوش ساخت و باکیفیت باعث شد، اعتبار برندهای این کشور در نزد مردم ما اندکی بهبود یابد. یکی از این خودروها جیلی امگرند 7 نام داشت. محصولی که در سال 2012 یعنی در زمان بی اعتمادی کامل به خودروهای چینی توسط شرکت جیلران قدم به سرزمینمان گذاشت و توانست در کنار معدود محصولات خوش نام دیگر نظیر ام جی 550 و 6، دیدگاه مردم را نسبت به تولیدات چین اندکی تغییر دهد.
آنچه در ادامه میخوانید حاصل بررسی کوتاه نسخه سدان دنده ای این خودروست؛ سدانی که روی پلتفرم نسل قدیمی تویوتا کرولا توسعه یافته و با طراحی شیک، کیفیت فنی قابل قبول، ایمنی بالا و آپشن های کافی، این پتانسیل را داشت تا بخش بزرگی از بازار کشور را به تسخیر خود درآورد اما صد حیف که به دلیل سیاست های اشتباه در عرضه و خداحافظی زودهنگام نتوانست رویاهایش را عملی سازد و اکنون نسخه های دومش به دلیل محدودیت شبکه خدماتی و کمبود قطعات یدکی به سختی معامله می شوند.
لطفاً «» همراه باشید تا در کنار هم نگاهی دقیق تر به این سدان چینی داشته باشیم تا ببینیم آیا لوازم جیلی هنوز هم بعد از گذشت این همه سال ارزش خرید دارد یا خیر.
بررسی طراحی ظاهری جیلی امگرند 7
ایراد گرفتن از ظاهر امگرند کار دشواری است؛ نه این که زیباترین گزینه این رده باشد، اما به لطف تناسب اندام و بهره مندی از خطوط هدفمند، به فرم زیبا و عامه پسندی دست یافته که با سلیقه عموم مردم جور در می آید. شاید تنها مشکل طراحی در بحث عدم هماهنگی میان دماغه و قسمت انتهایی خلاصه شود. نسخه سدان امگرند با این چراغ های عصبی و جلوپنجره مشکی، از روبرو حالتی خشن و تهاجمی دارد، اما با گذر از این قسمت و رسیدن به بخش انتهایی با ظاهری متین و باوقار روبرو می شویم که با اقتباس از روی مرسدس بنز S کلاس قدیمی طراحی شده است.
به غیر از این تناقض، در سایر قسمت ها چیزی جز زیبایی و هماهنگی به چشم نمی آید. به خصوص که کیفیت مونتاژ بالا در کنار دقت به ریزه کاری هایی نظیر نوارهای کرومی روی صندوق و جلوپنجره به بهبود ظاهر خودرو یاری رسانده اند. خط شانه کناری هم برخلاف امثال با دقت ترسیم شده و با عبور از دستگیره درها به چراغ های عقب رسیده است. از دیگر جذابیت های ظاهری جیلی امگرند می توان به مواردی نظیر چراغ های LED عقب، رینگ های 16 اینچی آلومینیومی و سپرهای نسبتاً حجیم خودرو اشاره نمود که در مجموع ظاهری پخته و شیک را پدید آورده اند.
البته قبول دارم که تم کلی طراحی جیلی امگرند 7 برای این روزها دیگر قدیمی و دموده محسوب می شود، اما با در نظر گرفتن سال تولید و رقبای هم دوره می توان به ظاهر نماینده جیلی نمره مناسبی اعطا کرد.
ضمناً همانطور که میدانید این خودرو در نیز به بازارمان وارد شده که تفاوت های ظاهری بسیاری حتی در قسمت دماغه با نمونه صندوقدار دارد. همین نکته (یعنی تفاوت در فرم دماغه) نشان از دقت طراحان به اصول هارمونی داشته چراکه برخلاف بسیاری از خودروسازان جهان، جیلی برای ساخت مدل های هاچ بک و صندوقدار، به حذف و اضافه صندوق بسنده نکرده و قسمت جلویی خودرو را هم بسته به کلاس بدنه دست خوش اصلاحات نموده است.
بررسی کابین جیلی امگرند 7
با ورود به داخل کابین با فضایی ساده روبرو می شویم که شاید در زمان خودش زیبا و شیک جلوه می کرد، اما در قیاس با رقبای امروزی، دیگر حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. البته خطوط منطقی داشبورد در کنار رنگ بندی متناسب و حضور آپشن هایی نظیر نمایشگر مرکزی، تهویه اتوماتیک و سانروف، جذابیت هایی را چاشنی کار نموده اند، اما با این حال همچنان نمی توان اتاق امگرند را روح انگیز و دلربا توصیف کرد.
از نظر کیفیت هم باید از دو دیدگاه به قضیه نگاه کنیم. از طرفی ادوات و آپشن های جیلی از کیفیت قابل قبولی برخوردارند و پس از گذشت سال ها همچنان به خوبی روزهای اولیه از پس انجام وظایف خود برمی آیند، اما از طرف دیگر در بخش هایی مثل چرم صندلی ها یا رنگ روی کلیدها، بعضاً شاهد افت کیفیت بوده ایم؛ هرچند خودروی مورد تست به دلیل دقت و حساسیت بالای مالک در امر نگهداری، تا حد زیادی از این مشکلات مصون مانده است.
ضمناً در برخی از نمونه های اولیه، تنظیمات نمایشگر خودرو به صورت خودکار به زبان چینی تغییر وضعیت می دادند، که گویا این مشکل در سری های بعدی رفع شده است.
در خصوص ارگونومی هم می توان گفت که جیلی امگرند 7 از نظر دسترسی و راحتی کار با ادوات شرایط خوبی دارد و همزمان جای پا و سر کافی را در اختیار تمامی سرنشینان قرار می دهد، هرچند ارگونومی صندلی های عقبی می توانست کمی بهتر و در سطح قسمت جلویی باشد. همچنین جیلی از صندوق عقب جاداری بهره می برد که برای استفاده های خانوادگی کارآمد است.
بررسی امکانات رفاهی و ایمنی جیلی امگرند 7
بررسی مشخصات فنی جیلی امگرند 7
با گشودن در کاپوتجیلی امگرند 7 با یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ 1.8 لیتری مواجه می شویم که در بهترین حالت قادر است 138 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور تولید نماید؛ این اعداد و ارقام با توجه به سال تولید و حجم پیشرانه، قابل قبول به نظر می رسند، اما با توجه به وزن حدود 1.3 تن خودرو و ضرایب خاص گیربکس، نباید انتظار شتاب اولیه اعجاب انگیزی از امگرند داشته باشیم.
در نمونه اتوماتیک برای انتقال قدرت از یک جعبه دنده CVT با قابلیت شبیه سازی 6 دنده استفاده شده که در این نسخه به زحمت می توان به شتابی بهتر از 12.5 ثانیه دست یافت، اما در مدل 5 سرعته دستی اوضاع مقداری بهتر است و دسترسی به شتاب اعلامی حدود 12 ثانیه، اصلاً دور از ذهن نیست. نکته مثبت این است که جیلی امگرند 7 با افزایش سرعت و مواجهه با سربالایی ها، دچار افت عملکرد شدیدی نمی شود و به لطف شتاب ثانویه کافی و کشش قابل قبول، می تواند در مسافرت های جاده ای کارآمد ظاهر شود.
از دیگر نکات مثبت پیشرانه جیلی امگرند 7 می توان به دوام بالای قطعات موتور اشاره نمود. البته در حال حاضر بالا رفتن سن و سال مدل های موجود در کشور در کنار کمبود قطعات یدکی باعث بروز نگرانی در میان مالکین شده است، اما حداقل این امید وجود دارد که در صورت استفاده از قطعات استاندارد، خودروی شما به این زودی دچار خرابی نشود.
تجربه رانندگی با جیلی امگرند 7
درست است که جیلی امگرند 7 از کابین ساده و بی آلایشی بهره می برد، اما به دلیل موقعیت مناسب قرارگیری راننده در پشت فرمان و همچنین کیفیت قابل قبول متریال مورد استفاده، این سادگی چندان آزاردهنده به نظر نمی رسد.
در آغاز حرکت واکنش ها به پدال گاز و عملکرد گیربکس مناسب ارزیابی شد، به خصوص که نمونه مورد تست از نوع دنده ای است و به نسبت مدل اتوماتیک رفتار بهتری در آغاز حرکت از خود نشان می دهد. البته از قبل می دانستیم که نباید از جیلی امگرند 7 توقع شتابی در حد امثال هیوندای اوانته داشته باشیم، اما به طور کلی می توان از روند افزایش سرعت خودرو ابراز رضایت نمود؛ تنها مشکل این است که به دلیل عایق بندی ضعیف کابین، صدای پیشرانه و حتی در سرعت های بالاتر صدای باد، بیش از حد مورد انتظار به داخل اتاق نفوذ می کند. ستون های ضخیم خودرو هم در برخی زوایا مقداری دید را محدود کرده اند، اما با توجه به بهبود ضریب ایمنی کابین، از این مورد شکایتی نداریم.
فرمان خودرو به نرمی زیر دست می چرخد و با کمترین اشاره و فشار، خودرو را به مسیر مورد نظر شما راهنمایی می کند؛ این نکته در سرعت های پایین و مسیرهای پرترافیک شهری حس بسیار خوبی به راننده می دهد، اما همین مزیت در سرعت های بالاتر تبدیل به یک نقطه ضعف می شود چرا که متاسفانه فرمان جیلی اطلاعات خوبی از مسیر به دستان شما منتقل نخواهد کرد و در نتیجه در سرعت های بالاتر فرمان سبک امگرند 7 رفتاری گنگ و گیج از خود نشان می دهد. البته پس از مدتی رانندگی تا حدودی به این موضوع عادت خواهید کرد، اما در مواجهه اول ممکن است حس ناپایداری خودرو مقدرای توی ذوقتان بزند. به خصوص که اینجا از سیستم های کمکی پایداری هم خبری نیست تا اشتباهات شما را جبران نمایند.
سیستم تعلیق در مسیرهای عادی و به خصوص سرعت های پایین تر، رفتاری منطقی از خود نشان می دهد، اما در مواجهه با دست اندازهای تند و تیز و خشک، کوبش هایی (به خصوص در قسمت عقبی) به داخل کابین منتقل می شود که گاه می تواند آزاردهنده باشد. البته برخی از مالکین با تعویض کمک ها با نمونه مشابه در تویوتا کرولا این مشکل را تا حد زیادی برطرف ساخته اند، اما در هر صورت نمی شود از جیلی امگرند به عنوان خودرویی با کیفیت سواری ایده آل یاد نمود. ترمزها نیز واکنش های قابل قبولی دارند و با توجه به توانایی های حرکتی متوسط خودرو نمره قبولی را دریافت می کنند.
راند نهایی با جیلی امگرند 7
جیلی امگرند در طول این سال ها افت قیمت بیشتری نسب به رقبایش تجربه کرده (یا بهتر است بگوئیم رشد قیمت کمتری داشته!)، در نتیجه ممکن است این تصور بوجود آید که ضعف های فنی و کیفی باعث شکست اش شده اند؛ اما واقعیت این است که جیلی امگرند 7 بیش از آن که به دلیل ضعف های فنی مورد بی مهری خریداران قرار گرفته باشد، اسیر شرایط جبری نظیر توقف زودهنگام عرضه و ضعف خدمات پس از فروش شده است. در واقع درست است که امگرند در بحث کیفیت سواری، دقت فرمان و عایق بندی ضعف هایی دارد اما با مزیت های پرشمار نظیر: ایربگ های جانبی و پرده ای، 4 ستاره ایمنی اروپایی، طراحی خوب ظاهری و فضای جادار کابین می تواند روی تمامی مشکلاتش سرپوش بگذارد. به خصوص که این خودرو از نظر استهلاک هم خودروی کم آزار و اذیتی است و در صورت استفاده صحیح به این راحتی ها خراب نخواهد شد.
همچنین اگر نگاهی به رقبای قیمتی امگرند 7 نظیر جک J5 و زوتی Z300 بیاندازیم متوجه می شویم که نماینده جیلی از بسیاری جهات نسبت به رقبایش برتری دارد. پس می توان گفت که امگرند خودروی خوبی بود که به دلیل شرایط بد عرضه نتوانست به جایگاهی که استحقاقش را داشت دست یابد. قطعاً اگر در تیراژ بالاتر، زمان طولانی تر و با گستردگی نمایندگی های خدماتی بیشتر، در کشورمان حضور می یافت می توانست از بسیاری از خودروهای موفق بازار به فروش بیشتری دست یابد، اما صد افسوس که این اتفاق نیفتاد و حال کمبود قطعات یدکی و محدودیت شبکه خدماتی باعث شده که بسیاری از دوست داران این خودرو، ریسک خریدش را نپذیرند.
عکاس: عرفان اسلام پناهدر این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی جیلی امگرند 7 و مزایا و معایب آن می پردازیم. جیلی امگرند 7 محصول شرکت چینی جیلی است و این خودروساز یکی از برندهای مطرح کشور چین محسوب می شود که پیش تر محصولات دیگری را نیز به بازار ایران عرضه کرده است. نام اصلی این خودرو جیلی امگرند EC7 است که به اختصار با نام جیلی امگرند 7 نیز نامیده می شود. این محصول چینی علاوه بر کشور چین در برخی کشورهای دیگر از جمله عراق و انگلستان نیز مونتاژ می شود.
از آنجاییکه جیلی خودروسازی خوش نام و با کیفیت محسوب می گردد، شرکت جیلران موتور تصمیم گرفت که این خودرو را در بازار ایران عرضه کند و نمایندگی فروش آن را برعهده بگیرد.
نقد و بررسی جیلی امگرند 7 (EC7)
معرفی و بررسی جیلی امگرند 7
در ایران شرکت جیلیران خودروهای جیلی را وارد می کند. این شرکت از سال 90 فعالیت خود را شروع کرد و ابتدای کارش با وارد کردن دو خودروی EC7 و EC7 RV کلید خورد. سدان EC7 که در ایران موجود است نسخه نسل اول این خودروست که در سال های 2009- 2013 تولید می شد.
این خودرو در دو مدل دنده ای و اتوماتیک توسط شرکت جیلیران عرضه می شد. اکنون به دلیل تحریم ها واردات این خودرو به حالت تعلیق در آمده است. در ادامه بررسی جیلی امگرند EC7 را از نظر طراحی و فنی انجام داده ایم. در ادامه این مطلب ما را همراهی بفرمایید.
فیلم تست و بررسی جیلی امگرند 7 اتوماتیک
بررسی مشخصات فنی جیلی امگرند 7
خودرو جیلی امگرند EC7 به لحاظ عملکرد و شتاب خیلی قوی و چابک نیست که البته با توجه به سن و سال و قدمت این خودرو چیز عجیبی به نظر نمی رسد. نکته مثبتی که در مورد موتور این خودرو وجود دارد این است که قطعات آن بادوام هستند؛
هر چند که با توجه به تحریم ها و شرایط داخلی کشور دسترسی به قطعات آن سخت تر از گذشته شده است. ولی اگر قطعه اصل خریدید، می توانید مطمئن باشید که تا مدت ها به خوبی برایتان کار می کند. برای خودروبازان ویژگی های فنی خودرو بسیار جذاب است
مشخصات فنی موتور جیلی EC7
این سدان چینی از یک پیشرانه 4 سیلندر با حجم دقیق 1792 سی سی استفاده می کند. پیشرانه یاد شده قدرت 138 اسب بخاری و گشتاور 172 نیوتون متری تولید می کند. همکار این پیشرانه هم گیربکس 5 سرعته دستی یا CVT اتوماتیک با شش دنده مجازی است.
درباره تجربه سواری امگرند 7 باید گفت با سدانی نسبتاً سنگین وزن (1280 تا 1310 کیلوگرم) روبرو هستیم که همین موضوع باعث می شود امگرند 7 خودروی چابکی نباشد و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 12 ثانیه ای برای دنده دستی و 12.8 ثانیه ای برای نسخه CVT نیز موید این نکته خواهد بود.
البته نیروی پیشرانه برای ترددهای روزمره کاملاً کافی است و رضایت شما را جلب می کند. مصرف سوخت ترکیبی حدود 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر برای چنین خودرویی خوب بوده هرچند در شهر بالاتر خواهد بود.
جدول مشخصات فنی امگرند 7 اتوماتیک و دستی | ||
مدل خودرو | امگرند EC7 | |
شرکت سازنده اصلی | جیلی (چین) | |
شرکت واردکننده | جیلیران | |
مدل ها | دستی | اتوماتیک |
موتور | JLY- 4G18 | |
حجم موتور | 1792 سی سی | |
تعداد سوپاپ | 16 | |
حداکثر توان | 137 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه | 138 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 172 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه | |
حداکثر سرعت | 185 کیلومتر در ساعت | |
شتاب 0-100 | 12 ثانیه | 12.5 ثانیه |
گیربکس | 5 دنده دستی | 6 دنده اتوماتیک |
نوع سوخت | بنزین | |
ظرفیت باک | 50 لیتر | |
مصرف سوخت ترکیبی | 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر | |
سیستم تعلیق | جلو: مک فرسون | |
ترمزها | جلو: دیسکی خنک شونده
عقب: دیسکی خنک شونده |
|
ابعاد خودرو | طول: 4635 میلیمتر
عرض: 1789 میلیمتر ارتفاع: 1470 میلیمتر |
|
وزن ناخالص خودرو | 1280 کیلوگرم | 1310 کیلوگرم |
حجم صندوق عقب | 680 لیتر |
در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.
معرفی امکانات و آپشن های رفاهی جیلی امگرند 7
اما با این حال همچنان جای خالی مواردی نظیر کروزکنترل و ESP در خودرو محسوس است؛ به خصوص که جیلی امگرند 7 در بحث هندلینگ شرایط ایده آلی ندارد و وجود سیستم کنترل پایداری الکترونیکی می توانست این مشکل را تا حد زیادی کمرنگ نماید.
بررسی طراحی ظاهری جک جیلی EC7
اگر بخواهیم به طور خلاصه طراحی این سدان چینی را توصیف کنیم باید واژه های ساده و شیک را بکار ببریم. ظاهر امگرند 7 هیچ هیجانی را منتقل نمی کند اما درعین حال با چهره ای ساده و موقر روبرو می شوید که برخلاف اکثر خودروهای چینی اغراق آمیز نبوده و با گذشت چند سال نیز گرد کهنگی بر چهره اش ننشسته است. طراحان برای کاستن از سادگی ظاهر خودرو خطوط ظریفی را روی کاپوت و بدنه در نظر گرفته اند و گلگیرها نیز کمی حجم گرفته اند.
بررسی طراحی بیرونی جیلی امگرند 7
خطوط ظریف روی کاپوت و بدنه علاوه بر این که ظاهر خودرو را عضلانی و کمی حجیم تر کرده اند، نمای خودرو را از سادگی بیرون آورده اند. چراغ های جلو، چراغ های مه شکن، جلو پنجره نه چندان بزرگ و سپر طراحی خوبی دارند و در هماهنگی با یکدیگر هستند. استفاده از نوارهای کرومی روی درب صندوق عقب و در قسمت جلوپنجره ظاهر شیکی به این بخش ها داده اند. آینه های جانبی و دستگیره ها نیز همرنگ بدنه هستند. در ضمن رینگ های آلومینیومی 16 اینچی نیز در تناسب با اندازه خودروست.
طراحی داخل کابین جیلی EC7
طراحی کابین جیلی امگرند 7 هم خوب است اما نه به خوبی طراحی بدنه. داشبورد طراحی نسبتا ساده ای دارد و یک نمایشگر در مرکز آن دیده می شود. پوشش انتخاب شده در کابین جیلی امگرند برای صندلی ها و متریال به کار رفته در کابین از کیفیت مطلوبی برخوردارند و می توان گفت سواری نسبتا نرمی دارد. فضای سرنشینان عقب در حد متوسطی جادار است اما برای استفاده در مسیرهای طولانی گزینه خوبی به شمار می رود.
مزایا و معایب جیلی امگرند 7
ما به صورت مفصل این سدان را خدمت شما عزیزان معرفی کردیم. از جمله مزایای امگرند 7 می توان به ایمنی خوب، طراحی بی حاشیه و ساده، کیفیت خوب قوای محرکه و ادوات داخلی در مقایسه با رقبای داخلی و سایر خودروهای چینی، صندوق عقب جادار و… اشاره کرد.
البته امگرند 7 هم خودروی بی نقصی نیست و از جمله معایب آن می توان به سواری نسبتاً خشک، کمبود قطعات یدکی و قیمت بالای آن ها، بازار فروش دست دوم بد در مقایسه با رقبای شناخته شده داخلی و… اشاره داشت.
چرا جیلی ec7 بخریم؟مزایا
- ایمنی خوب
- طراحی شیک و ساده
- کیفیت ساخت خوب
- صندوق عقب جادار
معایب جیلی امگرند 7
- سواری نسبتا خشک
- کمبود قطعات یدکی و گرانی آن ها
- بازار دست دوم بد در مقایسه با رقبا
- صندلی نه چندان راحت، عدم عایق بندی مناسب، تنظیمات کم
ماشینت روشن نمیشه؟ از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188200200 تماس بگیرید!
وضعیت ایمنی جیلی امگرند 7
بررسی رقبای جیلی EC7
پژو 207، برلیانس H320 و MVM 315 هاچ بک رقبایی هستند که جیلی EC7-RV برای قرار گرفتن در سبد خرید مشتریان ایرانی باید با آن ها رقابت کند. هرچند که تمامی این گزینه ها از لحاظ کیفیت و ایمنی پایین تر از جیلی EC7-RV قرار می گیرند، اما در حال حاضر عرضه تمامی این خودروها توسط شرکت های سازنده ادامه دارد، بنابراین خریداران آن ها برخلاف جیلی EC7-RV با مشکل تامین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش مواجه نیستند.
در پایان، اگر به دنبال خرید یک هاچبک اقتصادی شهری با مزایایی مانند مصرف بهینه سوخت، آپشن های مناسب، بازار دست دوم پررونق و دسترسی آسان به قطعات یدکی هستید، خرید پژو 207 انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.
ارزش خرید جیلی امگرند 7
جیلی امگرند 7 را می توان خودرویی دانست که دید مصرف کننده ایرانی به خودروهای چینی را تا حد زیادی تغییر داد. این خودروساز چینی کاملاً در مسیر جهانی شدن گام برداشته است و امگرند 7 تلاش های اولیه جیلی برای تحقق این هدف را نشان می دهد.
امگرند 7 خودرویی خوب با ایمنی و تجهیزات مناسب است که در زمان صفرکیلومتر بودن طرفداران زیادی را به خود جلب کرد اما حالا با مشکل نبود خدمات و کمبود قطعات یدکی دست وپنجه نرم می کند و از نظر بازار دست دوم نیز تعریف چندانی ندارد.
در واقع این ها مشکلاتی هستند که اکثر خودروهای چینی در کشور به آن مبتلا شده اند و مالکان نیز باید با این واقعیت ها کنار بیایند. به همین خاطر توصیه می کنیم در هنگام خرید این خودرو دقت کنید و اگر به دنبال گزینه ای هستید که سریعاً به فروش برود بهتر است گزینه های داخلی را مدنظر قرار دهید.
شما مشتریان عزیز میتوانید لوازم یدکی هیوندای اصل را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از فروشگاه کرمان موتور یدک خریداری کنید