دامنه اثرگذاری نشریات دانشجویی رشد کرده است
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد:
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: امروزه به دلیل گستردگی فعالیتهای دانشجویی در کشور دامنه اثرگذاری دانشگاهها افزایش پیدا کرده و به همین منظور کسانی که در حوزه دانشجویی و دانشگاهی فعالیت میکنند نیز آگاهتر میشوند.
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرشاد مهدی پور معاونت مطبوعات وزارت ارشاد در نشست مدیران مسئول و کارشناسان نشریات دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور خاطر نشان کرد: تعداد نشریات دانشجویی به طور چشمگیری نسبت به قبل بیشتر شده است که یکی از دلایل آن توسعه ارتباطات فضای مجازی است.
معاون مطبوعات وزارت ارشاد گفت: امروزه به دلیل گستردگی فعالیتهای دانشجویی در کشور دامنه اثرگذاری دانشگاهها افزایش پیدا کرده است به همین منظور کسانی که در حوزه دانشجویی و دانشگاهی فعالیت میکنند نیز آگاهتر میشوند.
وی ادامه داد: بر خلاف تصور در دوران کرونا بعضی از رسانهها و علی الخصوص رسانههای دانشجویی دیدهتر شوند به طور مثال سایتها و فضای مجازی بازدیدهای بسیار بالایی داشتند که نشان از افزایش دنبال کنندگان نشریات در دوران کروناست.
مهدی پور تصریح کرد: ما با یک جنگ ترکیبی وسیع رو به هستیم که راه حل آن تببین کردن است و برای این امر تلاش را باید چند برابری کنیم. اقدامات دشمنان در این زمینه بسیار گسترده است.
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با تاکید به نقش رسانهها گفت: هر فردی میتواند انسان-رسانه باشد. آشفته بازاری اطلاع رسانی خبر از دو طریق ایجاد نظام پاسخ گو و سواد رسانهای قابل حل خواهد بود. از این رو رسانهها برای تاثیر در جامعه پیش بینی و آینده نگری را باید در دستور کار خود قرار دهند که لازمه آن ارتقای آگاهی بخشی و شناخت است.
وی در پایان اشاره کرد: بیش از یک دهه است که معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی وزارت علوم در زمینه نشریات و نظارت همکاری نزدیک دارند. در تلاشیم تا این همکاری را بهتر رقم بزنیم و فضای مناسبی برای ارتقای نشریات دانشجویی ایجاد کنیم.