از کارگاه چرمشیر تا خبرهایی از پروانه نمایش غیر سینمایی
گزارشی از حضور محمد چرمشیر در سنگلج، جلسه ای درباره تئاتر در کانون پرورش، خبرهایی از برخی اجراهای تئاتری، آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش غیر سینمایی از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.
مدیر آموزش مکتبخانه سنگلج روش آموزش نمایشنامه نویسی توسط محمد چرمشیر را ابداعی و مختص خود ایشان دانسته و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر شاهد تدوین، تالیف و نشر این شیوه باشد.
به گزارش رویداد برتر به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، داوود فتحعلی بیگی مدیر آموزش مکتبخانه سنگلج که در کارگاه آموزشی محمد چرمشیر حضور داشت درباره شرکت در این کلاس گفت: نشستن پای درس کلاس نمایشنامه نویسی استاد محمد چرمشیر از چند زاویه قابل بررسی است. یک اینکه متوجه می شویم این استاد بزرگوار چرا عنوان استادی؛ به مفهوم درست کلمه، پیدا کرده است. نکته دیگر رویارویی با روش ابداعی ایشان در اموزش نمایشنامه نویسی و برگزاری کارگاه عملی نمایشنامه نویسی بود.
وی درباره چرمشیر گفت: عنوان استادی برای ایشان به دلیل اشراف زیاد در اثر مطالعه نسبت به ادبیات کهن ایرانی، ادبیات معاصر ایرانی ، همینگونه نمایشنامه نویسی معاصر ایران و آثار نمایشنامه نویسان غربی از جمله شکسپیر و درنمات است.
و ادامه داد: وقتی ایشان سر کلاس حرف میزند نکتههایی را یادآوری میکند که متوجه میشویم آقای چرمشیر آن آثار را فقط نخوانده که خوانده باشد، وقتی خوانده که دانسته باشد، آموخته باشد، در نهایت نکته سنجی آنها را خوانده است. به همین علت وقتی سر کلاس می خواهد شاهد مثال بیاورد با اشراف کامل و با روشمندی آنها را مطرح می کند.
فتحعلی بیگی درباره شیوه آموزشی این کارگاه نیز توضیح داد: روشی که امروز دیدم و ایشان برای برگزاری کارگاه در پیش گرفت روشی است که خودشان تجربه کرده و اطلاعات جامعی هم نسبت به روش ابداعی خودشان دارند. به نحوی که من با توجه به تجربهای که در حوزه نمایشنامه نویسی دارم اما لازم دیدم از ایشان خواهش کنم این روش آموزش نمایشنامه نویسی بر اساس یک عکس که مطمئنا ابداعی خودشان است را تدوین و تالیف کرده و به عنوان یک کتاب قابل توجه و حائذ اهمیت نمایشنامه نویسی منتشر کنند.
وی با تاکید بر لزوم تدوین و تالیف این شیوه ادامه داد: این کتاب اثری خواهد بود که از ورای دانش و استعداد و تجربه یک درام نویس ایرانی بوجود می آید. امیدوارم که هر چه زودتر شاهد نشر این تجربه گرانقدر باشیم.
این درام نویس و کارگردان تئاتر درباره آنچه در کارگاه محمد چرمشیر مطرح شده نیز توضیح داد: آقای چرمشیر در این کلاس به صورت عملی بر اساس یک عکس شروع به کار کرد. حسن کارگاه عملی نسبت به کارگاهی که صرفا تئوری برگزار می شود این است که هر فرد شروع به تجربه کردن می کند. مثل حل کردن مسئله ریاضی. وقتی مسئله ریاضی را حل می کنی به آن فکر می کنی و اگر هم نتوانی آن را حل کنی، وقتی استاد در کلاس درس راه حل را می گوید، چون قبلا به آن فکر کرده ای بهتر یاد می گیری.
وی درباره کارگاه عملی افزود: در این تجربه صورت مسئله یکی است ولی جواب ها می تواند متفاوت باشد. همین متفاوت بودن بحثی را ایجاد می کند که انگار چند نفر تجربه هایشان را گفته اند. یا یک قصه به چند زبان روایت شده است. این خودش باعث توسعه تخیل می شود.
فتحعلی بیگی روش روایت بر اساس یک عکس و رسیدن به قصه که در این کارگاه استفاده شده است را چنین تشریح کرد: ایشان قدم به قدم و با مشارکت بچه ها، از مشاهده عکس به سمت این رفت که دلیل حضور آدم ها در عکس را بتواند در قالب یک قصه ارائه بدهد. به این معنا که از این طریق و روشی که ایشان در پیش گرفته بود گام به گام به سمت شکل دادن به یک قصه نزدیک می شدیم.
وی افزود: در انتها برخی بحث های کلی نیز مطرح شد. این که چه بگویم ، چگونه بگویم و اینکه باید در جواب سوال که چی جواب قانع کننده ای داشته باشیم. اینکه الزامات کار و آن رویداد را باید بدانیم. چقدر رویداد و حادثه در شکل گیری قصه می تواند موثر باشد. بعضی از کلید واژه ها می تواند تکراری باشد اما آنچه دیدم روش ابداعی و درستی بود که با آن کارگاه اداره شد تا قدم به قدم با عناصر درام آشنا شویم و آنها را وارد قصه کنیم تا بعد به مراحل بعدی برسیم.
چه خبر از تئاتر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؟
علی فروتن اقدامات کانون بهعنوان متولی کار فرهنگی کودک و نوجوان در حوزه تئاتر را مفید دانست و بر نیاز تئاتر برای حمایت بیشتر تأکید کرد.
به گزارش رویداد برتر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، حامد علامتی ۲۸ مردادماه در نشست با فعالین حوزه تئاتر از جمله علی فروتن حاضر شد.
علی فروتن، کارگردان نمایش دورهگردها است که بهتازگی این اثر را بر روی صحنه برده است. استقبال تماشاگران از این کار بهگونهای کمنظیر بود که پس از باز شدن صفحه فروش برخط، در کمتر از یک ساعت تمامی نوبتهای هفته خریداری میشد و این آمار در ۱۵ سال گذشته کانون کمسابقه بوده است.
این نمایش با محوریت آسیبها و مشکلات کودکان و نوجوان به سه مسئله اساسی اعتمادبهنفس، کنترل خشم و حسادت میپردازد و معرفی کتاب بهعنوان مهمترین ابزار کسب مهارتهای زندگی با حضور چهرههای آشنا با کیفیتی مطلوب به مخاطب عرضه میشد.
در این دیدار، مدیرعامل کانون با تأکید بر استفاده از تمام ظرفیتهای کانون برای تولید تئاتر بیان کرد: ظرفیت کانون برای نمایش تئاتر نباید صرفاً به مرکز تئاتر خلاصه شود؛ بلکه باید از سایر سالنهای کانون حتی سالن مجموعه حجاب نیز بهره برد.
حامد علامتی تماشای تئاتر خوب را حق همهی بچههای ایران دانست و گفت: تئاترها پس از اجرا در سالنهای کانون باید به شهرستانها اعزام شوند، این تجربه با تماشاخانههای سیار در حال انجام است؛ ولی با بهرهگیری از سالنهای تئاتر استانها میتوان علاوه بر اشاعه هنر به کسب درآمد در این حوزه نیز کمک کرد.
وی در پایان به نیاز ویژه و الزام تبلیغات در حوزه تولیدات تئاتر کانون اشاره کرد.
علی فروتن مجری، بازیگر و کارگردان در گفتوگو با مدیرعامل کانون ضمن تقدیر از فعالیتهای این مجموعه در عرصه تئاتر گفت: خوشبختانه ماههای اخیر در کانون اتفاقات خوبی برای حوزه تئاتر کودک در جریان بود که امیدوارم این روند استمرار یابد. باید توجه کرد که تئاتر کودک نیاز به حمایت دارد و کانون بهعنوان یک مجموعه پیشرو در حوزه کودک حمایتهای خوبی را ترتیب داده است ولی نیاز است این حمایتها بیشازپیش قوت یابد.
جوانی که برای تحول زندگی سراغ هوش مصنوعی میرود
نمایش «کسی برای یک گوریل غمگین کاری نمیکند» به کارگردانی مجید شکری با رویکرد مواجهه تماشاگر با خودش از ۳ شهریور ماه در مجموعه تئاترشهر به صحنه میرود.
نمایش«کسی برای یک گوریل غمگین کاری نمیکند» درباره جوانی است که سراغ موسسه تحول زندگی میرود تا بتواند با کمک هوش مصنوعی و چالشهایی که ایجاد میکند، به یک راه حل تضمینی برای این تغییر دست پیدا کند.
مجید شکری، مرتضی دلداده، سارا رضایی و بنیامین صیادینیا بازیگران این اثر نمایش هستند که ساعت ۱۸ روز جمعه ۳ شهریرماه و با مدت زمان ۷۵ دقیقه به صحنه میرود.
مجید شکری کارگردان این اثر نمایشی معتقد است: چالشی که در این کار چه در جایگاه نویسنده و چه در مقام کارگردان با آن مواجه بودم این بود که چگونه میشود حرفهایی را که جای بیانشان غالبا در گفتوگوهای روزمره نیست، بیان کرد و مخاطب پس نزند و اتفاقا برعکس خودش را درگیر و دخیل در موضوع بداند؟ و سخت تر اینکه چگونه میشود این گفتوگو را به گفتگویی دو سویه بین اثر و مخاطب تبدیل کرد(نه به شیوه به عنوان مثال تئاتر شورایی) بیانی در درون مخاطب؛ در آن خلوتی که هرکس با خودش دارد و هیچکس دیگر نیست؛ طوری که حتی بعد از پایان نمایش این گفت و گو با خودش و دنیای نمایش ادامه پیدا کند. در عین نزدیک کردن فلسفه به فضای زندگی روزمره بتوان به تنهایی آدمها نقب زد و در فضاسازیهایی ملموس(چه در بیان مفاهیم، چه در شیوه و فرم اجرا) با خود آدمها مواجه شد و خودشان را با خودشان مواجه کرد. هدفی سخت و سنگی بزرگ که امیدوارم اینجا به علامت نزدن نبوده باشد و تماشاگران هم این مسیر را با همین طعم با ما تجربه کنند.
آخرین مصوبات شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی
شورای صدور پروانه ساخت آثار غیر سینمایی با ساخت ۳ عنوان فیلم کوتاه داستانی و ۱ عنوان فیلم بلند داستانی و ۱ عنوان فیلم نیمه بلند داستانی غیرسینمایی موافقت کرد.
در جلسات اخیر شورای پروانه ساخت آثار غیر سینمایی، با ساخت فیلمهای کوتاه داستانی: «دایره تقسیم» به تهیهکنندگی، نویسندگی و کارگردانی حسین نعمتی، «بختک رها» به تهیهکنندگی، نویسندگی و کارگردانی میثم عباسی، «کش» به تهیهکنندگی، نویسندگی و کارگردانی محسن محمدی و فیلم بلند داستانی «جیحون» به تهیهکنندگی، کارگردانی و نویسندگی راضیه سلیمانی دینانی موافقت شد.
همچنین فیلم نیمه بلند داستانی «در مسیر خیابان» به تهیهکنندگی و کارگردانی و نویسندگی محمدرضا صابری خوجینی موفق به کسب پروانه ساخت غیر سینمایی شد.
جلسه هماندیشی مدیران جشنواره تئاتر فجر و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد
جلسه هماندیشی بین مدیران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دفتر مدیرکل هنرهای نمایشی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، جلسه هماندیشی بین مدیران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشیو رییس جشنواره)، مهدی حامدسقایان (دبیر چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر)، عبدالرضا سیفی (مدیرکل همکاریهای تنظیمگری صادرات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی)، هادی نکونود (رئیس اداره نمایشگاهها و جشنوارههای بینالمللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) و مژگان وکیلی (مدیر امور بینالملل اداره کل هنرهای نمایشی) در دفتر مدیرکل هنرهای نمایشی برگزار شد.
در این دیدار اهداف جشنواره و زمینههای همکاریهای لازم با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برگزاری شایسته و حضور گروههای شاخص بینالمللی در این رویداد مهم مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین مقرر شد بخش فرهنگی سفارتهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، مجدانه وارد گفتوگو و دعوت از گروههای نمایشی فعال و شناختهشده شوند و در معرفی این گروهها به دبیر خانه چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر فعالیت و همکاری مؤثر داشته باشند.
برگزاری ویدئو کنفرانس با رایزنهای کشورمان در خارج از کشور بهصورت زودهنگام با هدف تبیین اهداف و برنامههای این جشنواره بینالمللی از سایر برنامههای این جلسه بود.
نمایش آثار روز سینمای جهان در خانه هنرمندان ایران
«سینمای روز» عنوان تازهترین زیر مجموعه سینماتک خانه هنرمندان ایران است که به نمایش آثار برجسته سالهای اخیر سینمای جهان اختصاص دارد.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، اولین برنامه «سینمای روز» به نمایش فیلم سینمایی «در جبهه غرب خبری نیست» ساخته ادوارد برگر محصول سال ۲۰۲۲ اختصاص دارد.
این فیلم روز پنجشنبه دوم شهریور ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ در سالن استاد ناصری نمایش داده میشود و مدت زمان پخش آن ۱۴۷ دقیقه است.
«در جبهه غرب خبری نیست»، فیلمی حماسی و ضد جنگ است و بر اساس رمان سال ۱۹۲۹ اِریش ماریا رِمارک به همین نام ساخته شده است. این فیلم برنده چهار جایزه اسکار است.
دانیل برول، آلبرشت شوخ و سباستین هالک از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کردهاند.
افشین زمانی با”کابوس های شازده اجباری”به تئاتر شهرزاد میرود
افشین زمانی نمایش «کابوس های شازده اجباری» را در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه میبرد.
به گزارش روابط عمومی،این نمایش بعد از «هار یا مردی که به هنگامه تولد هر دو دستش پر از خون بود» که سال گذشته در تئاتر شهرزاد روی صحنه رفت، بخشی از یک سهگانه است.
این سهگانه بر مبنای کاراکترهای تاریخی ایران نگاشته شده است.
افشین زمانی پیش از این طراحی و کارگردانی آثاری نظیر «ننه دلاور»، «آندورا»، «خاطرات هنرپیشه نقش دوم»، «پایان بازی» و «شازده احتجاب» را به عهده داشته و شهریور ماه در تئاتر شهرزاد روی صحنه میرود.
به زودی فهرست طراحان و گروه بازیگری این نمایش معرفی میشوند.
پیش فروش اینترنتی بلیط های این نمایش از روز دوشنبه ساعت۱۲، در سایت تیوال آغاز می شود.
«هل پوک» دوباره تمدید شد
اجرای نمایش «هل پوک» به کارگردانی محمدرضا عطاییفر تا سوم شهریور تمدید شد.
نمایش «هل پوک» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عطاییفر از چهارشنبه ۲۸ تیر ماه تا ۲۰ مرداد ماه در تماشاخانه انتظامی روی صحنه رفت که پیش از این تا ۲۷ مرداد تمدید شده بود.
اجرای این نمایش به دلیل استقبال بالای مخاطبان برای دومین بار تمدید شد و تا سوم شهریور ماه هرشب ساعت ۱۹ در تماشاخانه استاد انتظامی روی صحنه میرود.
علی حیدری، مریم یوسف، شیما خوشاقبال، بهار ذوالقدر، النا مکاری، یاسمن گرکانی، زهره محمودی، ثنا پورکتابی، محمد مغانی، مهراد خورشیدی، شاهد بهوند، کیان مهربان، علی ایزدی، نادیا بخشایشی، سارا واحد نوعی، صبا حضوری، مریم سکوتی، هانیه رحیمی، فردین بیک زاده، زهرا نادری، هلیا حسنی، حسین پیروز، امیرحسین امیری، نیوشا جزینیا، علی زمانی، امین ترکمان، روزبه امرائی و محمد تهرانی بازیگران این اثر نمایشی هستند.
«هِل پوک» دارای سه اپیزود است که رخدادها و وقایع زیرپوست شهر را روایت میکند.
فیلم کوتاه «وقتکشی» آماده نمایش شد/ رونمایی از تصاویر
فیلم کوتاه «وقتکشی» به تهیهکنندگی و کارگردانی رضا سلیمانی آماده نمایش شد.
فیلم کوتاه «وقتکشی» به تهیهکنندگی و کارگردانی رضا سلیمانی و نویسندگی رضا سلیمانی و امین گودرزی پس از سه روز و یک شب فیلمبرداری در یکی از محلههای مشابه دهه ۶۰ (حصار کرج) به اتمام رسید و با سپری کردن مراحل فنی، آماده نمایش و حضور در جشنوارههای داخلی و خارجی شده است.
این فیلم روایتی واقعی از دهه ۶۰ و کودکی است که تمام آرزویش داشتن دوچرخه است و بالاخره پس از سالها حسرت….
کاظم کامور، ساناز جلالی، ابوالفضل مرزبان، علی مرزبان، هستی عبداللهی، امیرمهدی اکبری، امیرمحمد مولایی، محمدجواد مولایی، آدرین خسروی، امیر نقدی، ارشیا قنبری، مروا امینی، رضا رحیمی، فاطمه موسائی بازیگران فیلم کوتاه «وقتکشی» هستند.
آهنگسازی این فیلم را سینا پارسیان انجام داده است.
عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از:تهیهکننده و کارگردان: رضا سلیمانی، نویسنده: رضا سلیمانی و امین گودرزی، مدیر تولید و مجری طرح:جواد راهزانی، دستیار کارگردان و برنامهریز: محمد جوانمردی، مدیر فیلمبرداری: جواد نوریان، دستیاران فیلمبردار: میلاد محمودزاده، علیرضا علیاری، مدیر صدابرداری: سهیل متولی، دستیار صدابردار: وحید ایزدخواه، طراح صحنه: نیما ایمانی، دستیاران صحنه: فرشید راد، فرهاد حسینپور، طراح لباس: ساناز جلالی، دستیار لباس: فاطمه میرزایی، طراح گریم: میثم قرهگوزلو، مجری گریم: پریزاد بهمنی، منشی صحنه: سمانه جوشقانی، دستیار تولید و تدارکات: علی شرفی، همیار تدارکات: حسین هاشمی، امان مرادی، گرافیست: فائزه سلیمانی، تدوین، اصلاح رنگ و نور، صداگذاری و تیتراژ: الهام احمدی، آهنگساز: سینا پارسیان، عکاس:مصطفی داوودآبادی، فیلمبردار پشتصحنه: بهرام ذبیحیزاد، مشاور رسانهای: مریم قربانینیا.
اجرای عمومی آثار منتخب سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق در هفته دفاع مقدس
دبیر چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق بر الزام به پای بندی به تعهدات سال گذشته این رویداد فرهنگی هنری توسط دبیرخانه این جشنواره خبر داد.
سعید نجفیان دبیر چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق با بیان این موضوع گفت:سال گذشته و در جریان جشنواره سیزدهم، یکی از موارد مندرج در فراخوان برای گروه های منتخب جشنواره در دو بخش صحنه ای و خیابانی و محیطی اجرای عمومی آثار بود که خوشبختانه با پیگیری های مستمر دبیرخانه و رایزنی با مدیران تئاتر کشور شرایط برای اجرای عمومی آثار منتخب جشنواره سال گذشته در هفته دفاع مقدس سال جاری، فراهم گردیده است.
نجفیان افزود: خوشبختانه جشنواره تئاتر سودای عشق ،راه خود را پس از ۱۳ دوره برگزاری پیداکرده است و حضور گروه ها و چهره های سرشناس و اقبال عمومی هنرمندان و فعالان هنرهای نمایشی کشور موید این مدعاست و امیدواریم که در سال جاری نیز با حضور علاقمندان به تئاتر ،دوره چهاردهم را از لحاظ کمی و کیفی بهتر و باشکوه تر برگزار نمائیم.
گفتنی است سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق سال گذشته در بوشهر و در سه بخش صحنه ای،خیابانی و نمایش نامه نویسی برگزار شد.
چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور و با دبیری سعید نجفیان دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
نمایش قاصدک پذیرای ناشنوایان و کم شنوایان می شود
تئاتر فرم «قاصدک» که این روزها در سالن اصلی تالار محراب روی صحنه میرود، به صورت رایگان پذیرای افراد ناشنوا و کم شنوا است.
قاصدک به نویسندگی، کارگردانی و طراحی حرکت زهرا اسلامپناه دارای هفت صحنه است که هر صحنه تصویری از یک شعر است که با زبان بدن و حرکت روایت میشود. نمایش تلفیقی از اشعار شعرای معاصر است؛ شعر «آی آدمها» از نیما یوشیج ، شعر «گرگ و شعر درون آینهها» از فریدون مشیری، شعر «زمستان» از مهدی اخوانثالث، شعر «هیولا» از حسین منزوی و شعر «بعد از تو» از فروغ فرخزاد و … .
عوامل نمایش عبارتند از: نویسنده، کارگردان و طراح حرکت: زهرا اسلامپناه، مشاوران کارگردان: داریوش نصیری، علی یعقوبزاده، حمیرا اسماعیلی، بازیگران: هدی بختیاری، محدثه میرزاآقایی، آرمین امیرزاده، عسل خوران، عارفه نادری بلداجی، طه راهنما، نگین زینیوند، حسام صداقت نوریان، زهرا اسلامپناه، تهیه کننده: رحیم اسلامپناه، زهرا اسلامپناه، دستیاران کارگردان: محدثه میرزاآقایی، هدی بختیاری، طراح صحنه : زهرا اسلامپناه، طراح لباس: سارا ناقل آقچکندی، طراح نور، پوستر و بروشور: حسام صداقت نوریان، مدیر صحنه: امیررضا جهانی، سامان ایرانی، منشی صحنه: امیرحسین نصراللهیراد، مدیر روابط عمومی: مهدی نصیری، مدیر تبلیغات: سیمین سخایی، عکاس: محمدامین مطوری، موسیقی: انتخابی، میکس و مستر: احسان چراغی.
نمایش قاصدک تا ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۰ روی صحنه تالار اصلی محراب (سالن استاد جعفر والی) می رود و علاقه مندان ناشنوا و کم شنوا برای دیدن نمایش به می توانند به خانم بختیاری مسئول نمایش در سالن محراب مراجعه کنند.
«زاغ» در تماشاخانه ملک/ پایان خوش به این زودی اتفاق نخواهد افتاد…
نمایش «زاغ» به نویسندگی و کارگردانی میثم مظفری و تهیه کنندگی سجاد افشاریان در تماشاخانه ملک روی صحنه میرود، این نمایش دارای رگههای ابزورد و گروتسک است و چهارمین تجربه کارگردانی میثم مظفری در دنیای تئاتر محسوب میشود.
آرش رستم بیگی، امیر حسن بیک، عارف عباسی و غزاله نیر در این اثر به ایفای نقش میپردازند.
از دیگر عوامل نمایش «زاغ» میتوان به مجری طرح: سید عماد عامری؛ طراح نور: ایمان اسماعیلی؛ طراح صحنه: حامد رضا نژاد؛ طراح لباس: شیدا موحدی؛ دستیاران کارگردان: هانیه امیری، رضا عبدالملکی؛ طراح گریم و ساخت ماکت: صحرا صدری؛ روابط عمومی و تبلیغات: سیدمحمدصادق سیادت؛ طراح گرافیک: میثم مظفری اشاره کرد.
در خلاصه داستان نمایش «زاغ» آمده است: یک حقیقت تلخ وجود داره و اونم اینه که، پایان خوش به این زودی اتفاق نخواهد افتاد…
این اثر از ۳۰ مردادماه سال جاری هرشب ساعت ۱۹:۱۵ در تماشاخانه ملک روی صحنه خواهد رفت؛ علاقمندان جهت رزرو بلیط و تماشای این نمایش میتوانند به سایت تیوال و یا گیشه تماشاخانه ملک به آدرس خیابان شریعتی، بالاتر از بهار شیراز، خیابان ملک، نبش خیابان وزوایی مراجعه نمایند.
انتهای پیام