نحوه استفاده از ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی
ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی جایگزین ابزارهای سنتی تحقیق کلمات کلیدی نمی شود. و درست مانند ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی خود نباید بدون فکر به آنها تکیه کنید.
در عوض، در این پست به شما نشان خواهم داد که چگونه ChatGPT می تواند یکی از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی باشد که باید به جعبه ابزار SEO خود اضافه کنید. صرفه جویی در ساعت های بی شماری در از بین رفتن وقت برای وب سایت های رقیب، کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل موضوع مربوط به آن کاری است که چت جی پی تی در اینجا به کمک ما می آید همه ی ما میدانیم که سرقت و دزدی کار بدی است . ولی من به شما پیشنهاد میکنم که مؤثرترین راهکارهای من را برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی حتما از این مقاله بدزدید – و حتما آنها را امتحان کنید و به انتهای مقاله برسید، ما در تیم بکلینو موارد استفاده پیشرفته دیگری را برای ChatGPT و تحقیق کلمات کلیدی در اختیار شما قرار خواهیم داد. بیایید مستقیماً به آنچه که بیشتر از همه به آن اهمیت می دهید بپردازیم:
بهترین درخواستهای تحقیق کلمات کلیدی ChatGPT
زیبایی پیامهای تحقیق کلمات کلیدی ChatGPT در این است که میتوان از آنها در هر جایگاهی استفاده کرد، حتی موضوعی که شما کاملاً در آن جدید هستید. با این حال، برای این کار ، اجازه دهید از موضوع “SEO” برای نشان دادن این اعلان ها استفاده کنیم.
ایجاد ایده های کلمه کلیدی بر اساس یک موضوع
محبوب ترین موضوعات فرعی {X} مربوط به {موضوع} چیست؟
اولین درخواست این است که به شما ایده ای از این کار به شما ارائه دهیم. همانطور که در بالا نشان داده شد، ChatGPT کار بسیار خوبی در درک و تقسیم سئو به سه ستون انجام داد: درون صفحه، خارج از صفحه و amp. فنی. کلید دستور زیر این است که یکی از موضوعاتی را که ChatGPT داده است بردارید و موضوعات فرعی را جستجو کنید.
محبوب ترین موضوعات فرعی {X} مربوط به {موضوع فرعی} چیست؟
برای این مثال، ابتدا باید بدانیم که : “محبوب ترین موضوعات فرعی مرتبط با تحقیق کلمات کلیدی چیست”. من از تیم بکلینو پس از انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای بیش از 10 سال، انتظار دارم که اطلاعات مربوط به معیارهای تحقیق کلمات کلیدی، انواع کلمات کلیدی و هدف را ارائه دهم. اجازه بدید ببینیم :
اما مجددا تکرار میکنم ، این راهنما در مورد تحقیق کلمات کلیدی ChatGPT به این منظور نیست که شما را مجبور به جایگزینی ابزارهای سنتی کند. این نشان می دهد که چگونه می توانید از ChatGPT استفاده کنید تا ایده هایی برای اتصال به آن ابزارها برای تأیید به شما ارائه دهد. ما همیشه به کارکنان خود در بکلینو میگوییم که تنبلی ممنوع . چون هرچقدر هم که هوش مصنوعی قوی عمل کند اما فعلا و در هنگام نگارش این مقاله در ابتدای راه هاست و حالا حالاها کار دارد
برای به دست آوردن کلمات کلیدی مورد نظر خود بدون نیاز به توضیح ChatGPT برای هر پاسخ، از دستور “فهرست بدون شرح” استفاده کنید.
در اینجا یک نمونه از آن را به شما نشان میدهیم .
لیست بدون شرح برترین {X} محبوب ترین کلمات کلیدی برای موضوع {X}
حتی میتوانید این کلیدواژهها را به دم بلندشان منشعب کنید. مثال:
فهرست بدون شرح برترین {X} محبوب ترین کلمات کلیدی دم بلند برای موضوع “{X}”
فهرست بدون شرح برترین کلیدواژهها و نهادهای مرتبط از نظر معنایی برای موضوع {X}
به راستی چه کسی به آن ابزارهای گران قیمت بهینه سازی محتوا نیاز دارد؟ حتی می توانید از ChatGPT بپرسید که کلمات کلیدی و موجودیت های مرتبط با هر موضوعی چه هستند!
نکته: روش پیاز برای تحریک ChatGPT
وقتی از یک سری دستورات راضی هستید، همه آنها را به یک فرمان اضافه کنید. به عنوان مثال، تا کنون در این مقاله، موارد زیر را از ChatGPT خواسته ایم:
- چهار موضوع فرعی محبوب مرتبط با سئو چیست؟
- چهار موضوع فرعی پرطرفدار مرتبط با تحقیق کلمات کلیدی چیست؟
- بدون شرح، پنج کلیدواژه پرطرفدار را برای «هدف کلمه کلیدی» فهرست کنید؟
- بدون شرح، پنج کلیدواژه دم بلند محبوب را برای موضوع «انواع هدف کلمه کلیدی» فهرست کنید؟
- بدون شرح، کلمات کلیدی و موجودیت های مرتبط از نظر معنایی برتر را برای موضوع «انواع هدف کلمه کلیدی در سئو» فهرست کنید.
هر پنج مورد را انتخاب کنید و با گفتن ChatGPT به انجام یک سری مراحل، آنها را در یک فرمان ترکیب کنید. مثال؛
مراحل زیر را به ترتیب متوالی مرحله 1، مرحله 2، مرحله 3، مرحله 4 و مرحله 5 انجام دهید.
مثال:
مراحل زیر را به ترتیب متوالی مرحله 1، مرحله 2، مرحله 3، مرحله 4 و مرحله 5 انجام دهید. مرحله 2 – 3 مورد از محبوب ترین موضوعات فرعی مربوط به هر پاسخ را ایجاد کنید. مرحله 3 – آن پاسخ ها را بگیرید و 3 کلیدواژه محبوب خود را بدون شرح فهرست کنید. مرحله 4 – برای پاسخ های داده شده در مورد محبوب ترین کلمات کلیدی، 3 کلیدواژه دم بلند ارائه دهید. مرحله 5 – برای هر کلمه کلیدی طولانی ارائه شده در پاسخ، یک لیست بدون شرح 3 از کلیدواژه ها و موجودیت های مرتبط با معنایی برتر آنها ارائه می شود.
ایجاد ایده های کلمه کلیدی بر اساس یک سوال
با اتخاذ رویکرد مراحل از بالا، میتوانیم ChatGPT را برای کمک به سادهسازی دریافت ایدههای کلیدواژه بر اساس یک سؤال دریافت کنیم. به عنوان مثال، بیایید بپرسیم “فروش بک لینک چیست ؟”
“مراحل زیر را به ترتیب متوالی مرحله 1، مرحله 2، مرحله 3، و مرحله 4 انجام دهید. مرحله 1 10 سوال در مورد “{سوال}” ایجاد کنید؟. مرحله 2 – 5 سوال دیگر در مورد “{Question}” ایجاد کنید که موارد بالا را تکرار نمی کند. مرحله 3 – 5 سوال دیگر در مورد “{Question}” ایجاد کنید که موارد بالا را تکرار نمی کند. مرحله 4 – بر اساس مراحل 1،2،3 فوق، فهرست نهایی سوالات را پیشنهاد می کند که از تکرار یا سوالات مشابه معنایی اجتناب می کند.
ایجاد ایده های کلیدواژه با استفاده از ChatGPT بر اساس روش سوپ الفبا
یکی از روشهای مورد علاقه من، به صورت دستی، بدون استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی، تولید ایدههای تحقیق کلمه کلیدی از تکمیل خودکار گوگل، از a به z است.
شما همچنین می توانید این کار را با استفاده از ChatGPT انجام دهید. مثال:
“کلمات کلیدی محبوبی را به من بدهید که شامل کلمه کلیدی “SEO” باشد و حرف بعدی کلمه با a شروع شود”
نکته: با استفاده از روش درخواست پیاز در بالا، میتوانیم همه اینها را در یک فرمان ترکیب کنیم.
“پنج کلمه کلیدی محبوب را به من بدهید که “SEO” در کلمه وجود دارد و حرف زیر با a شروع می شود. پس از پاسخ، به ارائه پنج کلمه کلیدی محبوب دیگر که شامل «SEO» برای هر حرف از الفبای b تا z است، بروید.
ایجاد ایده های کلمه کلیدی بر اساس شخصیت های کاربر
وقتی صحبت از تحقیق کلمات کلیدی به میان میآید، درک شخصیتهای کاربر برای درک مخاطبان هدف و تمرکز و هدفمند نگه داشتن تحقیقات کلیدواژه ضروری است. ChatGPT ممکن است به شما کمک کند تا درک اولیه ای از شخصیت های مشتری به دست آورید. مثال:
“برای موضوع “{موضوع}” هر کدام 10 کلمه کلیدی مثل خرید بک لینک را برای انواع مختلف شخصیت های کاربر فهرست کنید”
حتی میتوانید یک قدم فراتر بروید و بر اساس موضوعاتی که آن شخصیتهای کاربر خاص ممکن است در جستجوی آن باشند، سؤال کنید:
و همچنین کلمات کلیدی مورد نظر را بر اساس این سؤالات دریافت کنید:
“برای هر سوالی که در بالا برای هر شخصیت فهرست شده است، کلمات کلیدی و همچنین کلمات کلیدی دم بلند مانند خرید رپورتاژ آگهی را برای هدف قرار دهید، و آنها را در یک جدول قرار دهید.”
ایجاد ایده های کلیدواژه با استفاده از ChatGPT بر اساس هدف جستجوگر و شخصیت های کاربر
درک کلمات کلیدی که شخص مورد نظر شما ممکن است جستجو کند، اولین گام برای تحقیق موثر کلمات کلیدی است. گام بعدی درک هدف جستجو در پشت آن کلمات کلیدی و اینکه کدام قالب محتوا ممکن است بهترین کار را داشته باشد، است. به عنوان مثال، یک صاحب کسب و کار که تازه وارد سئو شده است یا به تازگی در مورد آن شنیده است، ممکن است در جستجوی عبارت «SEO چیست» باشد. با این حال، اگر در پایینتر از قیف و در مرحله ناوبری باشند، ممکن است «شرکتهای برتر SEO» را جستجو کنند. میتوانید ChatGPT را برای الهام بخشیدن به شما در اینجا بر اساس هر موضوعی و شخصیت کاربر هدف خود جستجو کنید. مثال سئو:
“برای موضوع “{موضوع}” هر کدام 10 کلمه کلیدی را برای انواع مختلف هدف جستجوگر که یک {شخصیت هدف} جستجو میکند فهرست کنید.
ChatGPT به عنوان دستیار تحقیق کلمات کلیدی شما
ممکن است برخی از شما هنوز در مورد استفاده از ChatGPT در گردش کار سئوی روزانه خود درگیر باشید. با این حال، صادقانه می توانم به شما بگویم که یکی از سه پنجره ای که روزانه برای انجام کارهای سئو باز می کنم، ChatGPT است. به ویژه برای تولید ایده – همانطور که در بالا نشان داده شد – اما همچنین برای کارهای صفحه گسترده وقت گیر.
استفاده از ChatGPT به عنوان ابزار دسته بندی کلمات کلیدی
یکی از این موارد استفاده برای دسته بندی کلمات کلیدی است. در گذشته، مجبور بودم برای دستهبندی کلمات کلیدی فرمولهای صفحهگسترده طراحی کنم یا حتی ساعتها را صرف فیلتر کردن و دستهبندی دستی کلمات کلیدی کنم. ChatGPT می تواند یک همراه عالی برای اجرای یک نسخه کوتاه از این برای شما باشد. فرض کنید در ابزار تحقیق کلمات کلیدی تحقیق کرده اید، لیستی از کلمات کلیدی دارید و می خواهید آنها را دسته بندی کنید. می توانید از دستور زیر استفاده کنید:
لیست کلمات کلیدی زیر را به دستهها، شخصیت هدف، هدف جستجوگر، حجم جستجو فیلتر کنید و اطلاعات را به یک جدول شش ستونی اضافه کنید: فهرست کلمات کلیدی – [LIST OF KEYWORDS]، حجم جستجوی کلمه کلیدی [حجم جستجو] و دشواری کلمات کلیدی [KEYWORD مشکلات].»
نکته: معیارهای کلیدواژه را از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی اضافه کنید، زیرا استفاده از حجم جستجویی که درخواست ChatGPT ممکن است به شما بدهد در بهترین حالت به شدت نادرست خواهد بود.
استفاده از Chat GPT برای خوشهبندی کلمات کلیدی
یکی دیگر از موارد استفاده ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی کمک به شما در خوشه بندی است. بسیاری از کلمات کلیدی هدف یکسانی دارند، و با گروه بندی کلمات کلیدی مرتبط، ممکن است اغلب متوجه شوید که یک قطعه محتوا می تواند چندین کلمه کلیدی را به طور همزمان هدف قرار دهد. یک مورد عالی برای این کار برای خوشهبندی سؤالات مردم نیز بپرسند (PAA) است. بیایید از افزونه رایگان SEO Minion برای استخراج تمام PAAها برای سؤال “SEO چیست؟” استفاده کنیم.
توجه: اگرچه روش مورد علاقه من برای انجام این کار استفاده از SEO Minion است، در اینجا لیستی از ابزارهای رایگان وجود دارد که به شما کمک می کند سؤالاتی را که افراد جستجو می کنند پیدا کنید. سپس با استفاده از دستور زیر می توانیم کلمات کلیدی را بر اساس روابط معنایی آنها گروه بندی کنیم. مثلا:
«کلمات کلیدی زیر را بر اساس روابط معنایی آنها به گروههایی سازماندهی کنید و برای هر گروه یک نام کوتاه قائل شوید: [LIST OF PAA]، یک جدول دو ستونی ایجاد کنید که در آن هر کلمه کلیدی در ردیف خودش قرار گیرد.
استفاده از Chat GPT برای گسترش کلمات کلیدی بر اساس الگوها
یکی از روشهای مورد علاقه من برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی، تشخیص الگو است. اکثر کلمات کلیدی seed دارای متغیری هستند که می تواند کلمات کلیدی هدف شما را گسترش دهد. در اینجا چند نمونه از الگوها آورده شده است:
1. الگوهای سوال
(چه کسی، چه چیزی، کجا، چرا، چگونه، هستند، می تواند، انجام می دهد، انجام می دهد، خواهد شد)
«[X] کلیدواژهها را برای موضوع «[موضوع]» ایجاد کنید که حاوی یکی یا همه موارد زیر باشد: «چه کسی، چه چیزی، کجا، چرا، چگونه، میتواند، انجام دهد، انجام میدهد، خواهد کرد»
2. الگوهای مقایسه
مثال:
50 کلمه کلیدی برای موضوع “SEO” ایجاد کنید که حاوی یکی یا همه موارد زیر است “برای، در مقابل، جایگزین، بهترین، برتر، بررسی”
یا فرض کنید برای «اقتدار موضوعی» تلاش میکردید. میتوانید یکی از آن اصلاحکنندهها را بگیرید و یک لیست کامل از پرسوجوهای مقایسه برای یک متغیر دریافت کنید. مثال:
“50 کلمه کلیدی برای موضوع “[موضوع]” ایجاد کنید که حاوی “vs” باشد.
3. الگوهای برند
یکی دیگر از اصلاح کننده های مورد علاقه من کلمه کلیدی بر اساس مارک است. احتمالا همه ما با محبوب ترین برندهای سئو آشنا هستیم. با این حال، اگر شما نبودید، میتوانید برای انجام کارهای سنگین به دوست هوش مصنوعی خود تکیه کنید. مثال:
«برای برندهای برتر {موضوع}، کلمات کلیدی برتر «در مقابل» کدامند»
4. الگوهای هدف را جستجو کنید
یکی از رایجترین الگوهای هدف جستجو «بهترین» است. زمانی که شخصی در حال جستجوی کلمه کلیدی «بهترین {موضوع}» است، معمولاً به دنبال فهرست یا راهنمای جامعی است که گزینهها، محصولات یا خدمات برتر را در آن موضوع خاص، همراه با ویژگیها، مزایا و معایب احتمالی آنها برجسته میکند. برای تصمیم گیری آگاهانه مثال:
“برای موضوع “[موضوع]” 20 کلمه کلیدی برتر که شامل “بهترین” هستند کدامند
باز هم، این راهنمای تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از ChatGPT بر سهولت تولید ایده های تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از ChatGPT در طول فرآیند تاکید کرده است.
تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از ChatGPT در مقابل. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
رایگان در مقابل. ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی پولی
درست مانند ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، گزینه های رایگان و پولی برای ChatGPT وجود دارد. اما یکی از مهمترین ایرادات استفاده از ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی به تنهایی عدم وجود معیارهای سئو برای کمک به تصمیم گیری هوشمندانه است. نکته منفی دیگر ChatGPT این است که در مراحل اولیه است و ممکن است کلمات کلیدی پیشنهادی نادرست باشند. برای بهبود دقت، میتوانید نتایجی را که به شما میدهد بگیرید و با ابزار تحقیق کلمه کلیدی کلاسیک خود تأیید کنید – یا برعکس،
همانطور که در بالا نشان داده شده است، دادههای دقیق را در ابزار آپلود کنید و سپس درخواست کنید. با این حال، باید در نظر بگیرید که چقدر طول می کشد تا تایپ و تنظیم دقیق اعلان شما برای به دست آوردن داده های مورد نظر خود در مقابل استفاده از فیلترهای موجود در ابزارهای رایج تحقیق کلمات کلیدی. به عنوان مثال، اگر از یک ابزار تحقیقاتی کلیدواژه محبوب با استفاده از فیلترها استفاده کنیم، میتوانید همه «بهترین» جستجوها را با تمام معیارهای SEO آنها داشته باشید:
و بر خلاف ChatGPT، به طور کلی، هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما می توانید چندین صد، و نه هزاران کلمه کلیدی را در یک زمان استخراج کنید. این بدان معنا نیست که ChatGPT جایگاه خود را در تحقیقات کلمات کلیدی ندارد. کاملا برعکس این می تواند دستیار جدید سئو فوق هوشمند شما باشد و ایده های بی پایانی به شما بدهد. نکته کلیدی این است که چگونه درخواست می کنید. و، امیدواریم، درخواستهایی که با شما به اشتراک گذاشتهام، به شما نگاهی اجمالی به چگونگی کمک به ChatGPT در تحقیق کلمات کلیدی بدهد.
امتیاز: افزایش تحقیقات کلمات کلیدی با استفاده از Chat GPT API (API Open AI)
همانطور که در ابتدا قول داده بودید، اگر به پایان این مقاله رسیدید، من یک مورد استفاده پیشرفته برای ChatGPT و تحقیق کلمات کلیدی را به اشتراک خواهم گذاشت. و اگر راهنمای قبلی من را مطالعه کرده باشید، می دانید که انجام جستجوی کلمات کلیدی برای وب سایت های خبری متفاوت است. همه چیز در مورد کلمات کلیدی پرطرفدار است – و گاهی اوقات، کلمات کلیدی که هرگز جستجو نشده اند. گاهی اوقات، افراد می توانند بر اساس دیدن چیزی در شبکه های اجتماعی، جستجو کنند. به همین دلیل است که ابزارهای شنیداری رسانه های اجتماعی می توانند راهی عالی برای دریافت بینش در مورد روندها و آنچه مردم ممکن است به دنبال آن باشند، باشد.
و اگر به Google Trends برای عبارت جستجوی “AI SEO” نگاه کنیم، می توانیم تأیید کنیم که این یک کلمه کلیدی پرطرفدار است:
-
نتیجه گیری :
ChatGPT می تواند منبع ارزشمندی برای تحقیق کلمات کلیدی باشد. بانک بی پایانی از ایده های تحقیق کلمات کلیدی. یک دستیار قدرتمند برای کمک به شما در سرعت بخشیدن به فرآیندهای تحقیق کلمات کلیدی. با این حال، نمی توانید بی چون و چرا به داده ها یا معیارهای سئو که ممکن است سعی در ارائه آنها به شما داشته باشد اعتماد کنید. به همین دلیل است که در کنار ابزارهای سنتی تحقیق کلمات کلیدی، استفاده از ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی می تواند ابزار قدرتمندی در زرادخانه سئوی شما باشد. در آخر خواندن بقیه مقالات «بکلینو» را به عنوان مطالعه بعدی به شما کارآموزان سئو توصیه می کنم.
منبع : backlino.ir