پاکستان اجازه ندهد از خاکش برای اقدامات تروریستی استفاده شود

پاکستان اجازه ندهد از خاکش برای اقدامات تروریستی استفاده شود

معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رویداد برتر، درخصوص حملات بامدادی ارتش پاکستان به بخش‌هایی از مناطق مرزی خاک کشورمان، گفت: بامداد امروز شاهد حملات ارتش پاکستان به مناطق مرزی در حوزه سراوان بودیم که در بیانیه وزارت خارجه پاکستان هدف آن را انهدام مواضع گروه‌های تروریستی علیه پاکستان خواندند.

وی با بیان اینکه «هیچ گروه تروریستی علیه پاکستان در خاک ایران فعالیت ندارد»، تصریح کرد:  ما معتقدیم این اقدام ارتش پاکستان به نوعی و به زعم خودشان تلافی حملات سپاه پاسداران به مواضع گروه‌ تروریستی جیش‌العدل بوده که طبیعتا در این راستا حق دفاع برای کشور ما محفوظ است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر سیاست ایران بر تقویت روابط با همسایگان و حسن همجواری، مطرح کرد: سالیان طولانی است که کشور و ملت ایران همواره کنار پاکستان بوده و روابط صلح‌آمیز را با آنها حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه «صبر استراتژیک جمهوری اسلامی ایران یک حدی دارد»، تصریح کرد: سال‌هاست گروه‌های تروریستی از خاک پاکستان جهت انجام عملیات های تروریستی علیه خاک کشورمان استفاده می‌کنند که طبیعتا باید مسئولین پاکستانی پاسخگو باشند.

نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به تقویت روابط با پاکستان در دولت سیزدهم، اظهار داشت: به نظر من اتفاق خوبی که در این دولت افتاده بود افزایش سطح روابط با پاکستان و فعال شدن بازارچه‌های مرزی بود و که به نوعی باعث  تجارت مرزی و اشتغال در مرز برای هر دو کشور شده بود، امید است با اتمام این نا ارامی‌ها که فضای کار و توسعه بازرگانی مجددا در مرز غالب شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی فعالیت‌ گروه‌های تروریستی را به ضرر هر دو کشور خواند و مطرح کرد: گروه‌های تروریستی که از مرز پاکستان استفاده می‌کردند هم به منافع کشور پاکستان و هم ایران آسیب‌های جدی می‌رسانند و طبیعی است که فعالیت این گروه‌ها مخاطرات جدی علیه مردم دو کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت که مسئولین پاکستانی موضع مسئولانه ای در قبال این گروه ها بگیرند البته تلاش هایی در عرصه‌های مختلف اتفاق افتاده و چندبار هم شاهد بودیم ارتش پاکستان مواضع انها را مورد حمله قرار داده اما اکنون با توجه به شرایط خاص ایالت بلوچستان در پاکستان شاهد هستیم که هیچ ممانعتی ازفعالیت این گروه به عمل نمی‌آید و بعضا حتی حمایت‌هایی هم شده که البته دولت پاکستان همواره آن را رد کرده است.

سعیدی با اشاره به نقش ارتش پاکستان، گفت: بازیگر اصلی عرصه سیاست داخلی و خارجی پاکستان ارتش این کشور است، لذا می‌طلبد که در در کنار فعالیت‌های  دیپلماتیک و فعالیت ارگان‌های مربوط به دیپلماسی خارجی حتما مسئولین امنیتی و نظامی کشورمان با مسئولین ارتش پاکستان ارتباطات و تعامل خود را حفظ کنند البته معاونت امنیتی سیستان و بلوچستان در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده و ما امیدواریم روابط حفظ شود.

نماینده مردم چابهار در انتها خاطرنشان کرد: اکنون باید این مسئله تعیین تکلیف شود و پاکستان اجازه ندهد از خاکش برای اقدامات تروریستی استفاده شود و این شرایط پیش آمده هم اهمیت موضوع را بیشتر می‌کند که حتما باید تدبیری در برابر آن اتخاذ شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا