بهترین سقف شیبدار مدرن در ایران

سقف مهم ترین عضو هر بنا است و معمولا برای ویلاهایی در مناطق بارانی مانند شمال از سقف شیروانی استفاده میکنند. سقف های شیروانی استحکام بالایی دارند و در حوادثی مانند زلزله بسیار مقاوم  هستند. در حین طراحی سقف شیروانی ویلا مهم ترین مسئله ای که باید بسیار به آن توجه کرد شیب سقف است، زیرا نسبت به شرایط جوی و آب و هوا در مناطق مختلف شیب ها متغیر میباشند.

ویلا جزو سازه هایی است که دارای طراحی بسیار شیک و مدرن بوده و در طراحی آن از سقف ها و نماهای زیبا با طراحی های باز استفاده می شود. ویلاها بیشتر در مناطق دریایی، روستایی و یا جنگلی دیده می شوند و برای طراحی سقف ویلای مدرن باید به شکل ظاهری آنها در این مناطق دقت کرده باشید که یا به شکل صاف و مسطح بوده و یا شیبدار می باشند.

انواع طراحی سقف ویلای مدرن

معیار طراحی سقف شیروانی ویلا

سقف شیبدار در طراحی اولیه باید نیاز سنجی اولیه شود.

یعنی از نظر حداکثر بارش برف و باران و سرعت وزش باد مورد بررسی قرار گیرد.

هیچ معیار استاندارد و مشخصی در طراحی سقف شیروانی وجود ندارد و تنها با نیاز سنجی اندازه ها و بقیه چیزها محاسبه میشود.

معیار بعدی در طراحی سقف شیروانی جنس پوشش سقف میباشد.

سقف شیروانی و یا سقف شیبدار ویلا

در اجرای این نوع سقف که هم به عنوان سقف شیبدار و هم به عنوان سقف شیروانی شناخته شده است مصرف انرژی به حداقل میزان خود رسیده است، سقف شیبدار به عنوان یک سقف عایق در برابر حرارت و انرژی به شمار میرود، از مزایای سقف شیروانی این است که نصب بسیار آسانی داشته، و همچنین مصالحی که در ساختار آن استفاده خواهد شد بدون هیچ گونه پرتی میباشد و این سقف در برابر آتش سوزی نیز بسیار مقاوم می باشد.

سقف شیبدار دارای وزن بسیار کمی بوده و با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار است، به همین علت طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

دوام بالای این سقف به اضافه ی ظاهر زیبایی که دارد جزو ویژگی های دیگر آن به حساب خواهد آمد که علاوه بر ساختمان های مسکونی از آن در ساختمان های تجاری نیز استفاده خواهد شد.

شینگل یکی از بهترین ها در نوع خود میباشد.

شینگل که از سبک ترین پوشش سقف شیبدار است در همه نوع سقف شیروانی استفاده میشود.

سقف شیبدار شینگل به طور کامل و ۱۰۰% عایق رطوبتی و حرارتی است.

انعطاف پذیری آن باعث شده تا در همه نوع سقف شیبدار اعم از گنبدی هم قابل اجرا باشد.

شینگل به نوعی است که با تمامی شرایط جوی سازگار است و در رطوبت خزه نمیزند و دچار پوسیدگی نمیشود.

حتی در مناطق گرم هم مقاومت بالایی در برابر تابش نور مستقیم آفتاب دارد.

و در آخر از همه مهم تر تنوع در طرح و رنگی که پوشش سقف شینگل دارد دست شما را در طراحی بسیار باز گذاشته است.

سقف گنبدی ویلا

مصالح موجود در سقف گنبدی از شینگل و یا شیشه تشکیل می شود، زیبایی ظاهری که در این سقف وجود دارد علاوه بر ماندگاری و دوام بالا باعث شده است این نوع سقف ویلا محبوبیت زیادی پیدا کند.

سقف صاف یا مسطح ویلا

این سقف بیشتر در ساختمان های صنعتی و تجاری رواج داشته و امروزه حتی در ساختمان های مسکونی که به شکل عمارت هستند نیز کاربرد داشته، مزایای استفاده از این سقف در مناطق باران خیز زیاد نبوده و بیشتر در مناطق کم باران کاربرد دارد.

سقف منحنی ویلا

یکی دیگر از سقف های ویلا سقف منحنی می باشد که در بیشتر مناطق لوکس و لاکچری کاربرد دارد. سقف منحنی ویلا جزو سقف های لاکچری محسوب شده و در ساخت این نوع سقف ها بیشتر از اسکلت های فلزی استفاده خواهد شد، زیرا فلز با قابلیت انعطاف پزیری که دارد بیشتر مورد توجه و علاقه ی معماران ساختمانی قرار می گیرد.

گاهی میتوان در ساخت سقف ویلا به شکل ترکیبی از نوع سقف منحنی و شیبدار استفاده نمود به گونه ای که، نصف سقف به شکل منحنی طراحی شده باقی سقف را شیبدار میسازیم. که از این نوع طراحی بیشتر در ساخت سر در باغ ها و یا پارکینگ ها استفاده می شود.

طراحی سقف شیروانی

برای طراحی سقف های شیروانی میتوانید از تایل های شینگل و یا تایل کینگستون که امروزی و مدرن بوده استفاده نمایید، در ادامه مطلب به شرح این تایل ها خواهیم پرداخت.

تایل شینگل

یکی از انواع پوشش های سقف شیبدار این نوع تایل می باشد که پوششی سنگ ریزه ای داشته و در ساختار آن از تکنولوژی استفاده شده است که تغییر رنگ نداده و همواره کیفیت خود را حفظ می نماید.

پر طرفدارترین نوع شینگل، شینگا آسفالتی بوده که بیشتر از ۱۰۰ سال قدمت و پیشینه دارد. میزان ماندگاری و مقاومت بالابی شینگل آسفالتی از مزایای این محصول بوده و سبب پرطرفدار شدن آن شده است.

شینگل در انواع طرح ها و رنگ های مختلف در برند های کشورهای زیادی تولید شده و در بازار عرضه می شود.

تایل کینگستون

تایل کینگستون و یا تایل سنگریزه ای کینگستون از پرطرفدار ترین و مدرن ترین نوع تایل در ساخت و اجرای سقف شیبدار می باشد، سقف کینگستون و یا سقف دکرا مقاومت بالایی داشته و در عین حال زیبایی زیادی را به نمای سقف شما خواهد داد. مواد اصلی ساخت این تایل گالوالیوم بوده و روکشی از آلومینیوم و زینک دارد است که با سنگریزه های طبیعی همراه شده است.

مزایای تایل کینگستون و یا تایل سنگریزه ای

  • نمای جذاب و منحصر به فرد
  • عایق صوتی، حرارتی و برودتی
  • نصب آسان و سریع
  • وزن کم
  • استحکام و مقاومت بالا
  • انعطاف پذیری زیاد
  • عدم تغییر رنگ در گذشت زمان و استفاده
  • دارای لایه های مختلف

دکمه بازگشت به بالا