مزایا و معایب دستگاه سی ان سی خراطی

مزایا و معایب دستگاه cnc

دستگاه های CNC یک بخش ضروری در صنعت تولید هستند ، زیرا می توانند اشکال و طرح های پیچیده ای را با دقت و کارایی 100٪ طراحی کنند.همانطور که در مقالات قبلی نیز گفته شد ، اصطلاح CNC مخفف کلمه کنترل عددی رایانه است.در حوزه ماشینکاری CNC ، ابزار و قطعات کار با کمک یک برنامه عددی کنترل می شوند.در اینجا ذکر این نکته حائز اهمیت است که فرایند کامل ماشینکاری CNC به CAD و CAM متکی است.با وجود اینکه در صنایع مختلف با استفاده از دستگاه های cnc روزانه صدها و هزاران قطعه تولید می شود ، لازم است با مزایا و معایب دستگاه های cnc آشنا شوید.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که ماشینکاری CNC از برنامه نویسی به کمک رایانه استفاده می کند.اپراتور برای بدست آوردن خروجی مورد نظر ، باید فقط یک بار دستگاه را برنامه ریزی کند.سپس دستگاه CNC بدون در نظر گرفتن مقادیر سفارش می تواند طرح را کاملاً تکرار کند. مزایا دستگاه های CNC می توانند بطور مداوم 24 ساعت شبانه روز و 365 روز در سال استفاده شوند و فقط برای نگهداری و تعمیر دستگاه cnc گاه به گاه خاموش می شوند. ماشین های CNC ، می توانند صدها یا حتی هزاران بار محصولی را مطابق با طرح برنامه ریز شده تولید کنند و هر محصول تولیدی دقیقاً یکسان خواهد بود.

ماشینکاری CNC با اطمینان 99.99٪ دقیق است و می تواند چهار برابر سریعتر از ماشین تراش دستی محصولات را تولید کند.بنابراین استفاده از دستگاه های سی ان سی راش ماشین برای تولید محصولات ، باعث صرفه جویی در زمان می شود. با استفاده از ماشینهای CNC ، امکان ساخت محصولاتی که توسط ماشینهای دستی ساخته نمی شوند ، امکان پذیر می شود. معایب دستگاه های CNC بسیار گران هستند و نیاز به سرمایه گذاری اولیه بیشتری نسبت به ماشین هایی دارند که به صورت دستی کار می کنند.همه صنایع نمی توانند ماشین های CNC را به راحتی تهیه کنند.

با وجود ماشین های cnc به تعداد كارگر کمتری در مقايسه با ماشين هاي دست ساز نياز است ، بنابراین سرمایه گذاری در دستگاه های CNC می تواند منجر به بیکاری شود. اگر یک شرکت کوچک و یا متوسط هستید ، ممکن است فضای لازم برای دستگاه CNC در دسترس نباشد. ممکن است موارد مثبت بیشتری برای استفاده از دستگاه CNC وجود داشته باشد ، اما عاقلانه خواهد بود اگر شرکتی  بخواهد در یک ماشین CNC سرمایه گذاری کند ،

همیشه فرایند تراش دستی را درون شرکت نگه داشته و همیشه به ماشینهای CNC اعتماد نکند. اگرچه آنها خط تولید بسیار سریعتر و دقیق تری را ایجاد می کنند ، همیشه این احتمال وجود دارد که این دستگاه خراب شود و به تعمیر کار cnc نیاز داشته باشد ، بنابراین یک نسخه پشتیبان از ماشین های دستی می تواند به تولید مداوم کمک کند. ماشینکاری CNC روشی است که برای کنترل ابزارهای ماشینکاری از نرم افزار رایانه ای از قبل برنامه ریزی شده استفاده می کند. نیم قرن پیش ، ماشین کاران همیشه مسئول ساختن تک تک قطعات بودند.

این مهارت ها هنوز هم مورد نیاز هستند ، اما وقتی صحبت از تولید همان قطعه با حجم زیاد و دقت بالا می شود ، ماشین های رایانه ای بسیار برتر هستند. آنجاست که ماشینکاری کنترل شده عددی کامپیوتر (CNC) وارد بازار می شود. از این فناوری می توان برای انجام طیف وسیعی از فرآیندهای پیچیده ، از جمله سنگ زنی ، فرز ، پانچ  و تراشکاری استفاده کرد. ماشینکاری CNC انقلابی در صنعت در دهه 1960 ایجاد کرد و امروزه روش غالب ماشینکاری است. درک مزایا و معایب مختلف استفاده از این فناوری در عملیات تولید بسیار مهم است.

مزایای ماشینکاری CNC در مقابل ماشینکاری دستی چیست؟

مزایای ماشینکاری cnc ماشینکاری CNC (با کنترل عددی کامپیوتری) یک فرآیند تولید است که در آن نرم افزار رایانه ای از قبل برنامه ریزی شده حرکت ابزارها و ماشین آلات کارخانه را حکم می کند. استفاده از این نوع ماشین در مقابل ماشینکاری دستی می تواند باعث بهبود دقت ، افزایش سرعت تولید ، افزایش ایمنی ، افزایش کارایی و بیشتر از همه صرفه جویی در هزینه شود. به طور کلی ، مزایای ماشینکاری CNC بسیار بیشتر از معایب آن است. همانند ظهور هر فناوری جدید ، ما باید تغییرات و تنظیماتی را برای پاسخگویی به چالش های جدید پیش بینی کنیم. این امر هرگز در صنعت تولید صحت بیشتری نداشته است ، زیرا اتوماسیون و چاپ سه بعدی همچنان پیشرفت می کند. ماشینکاری CNC دارای طیف گسترده ای از قابلیت ها  ، از جمله پانچ کردن ، شکل دهی ، تراش و فرز است.

ارائه می دهد. ما قادر به کار در قطرهایی از 0.030 ″ تا 2 ″ هستیم که به ما امکان می دهد مشخصات منحصر به فرد حتی سخت ترین برنامه ها را داشته باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات و قابلیت های ماشینکاری CNC  ما ، با ما تماس بگیرید . برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات مرتبط ، میتوانید با متخصصین ما مشورت کنید >> 32466300, 32466301 , 32466302 استفاده از این مقاله با ذکر منبع “کنترل افزار تبریز” بلامانع است .CNC مخفف عبارت Computer Numerical Control است. این عبارت به معنای کنترل رقمی رایانه ای است که مفهوم آن راهبری و کنترل ماشین آلات صنعتی با استفاده از کامپیوتر است.

دستگاه سی ان سی چیست؟

دستگاه CNC ابزاری است که می تواند با استفاده از رایانه بر روی فلز ، چوب و … تغییراتی را ایجاد کند. این دستگاه شامل یک مینی کامپیوتر یا میکرو کامپیوتر می ‌باشد که در اصل به عنوان واحد کنترل دستگاه عمل کرده و تا حد امکان مدار های سخت ‌افزار اضافی در واحد کنترل حذف شده است. این نرم افزار ها دخالت انسان در برش و شکل دادن به حداقل می رساند. با استفاده از این دستگاه فرد می تواند تمام طرح های فرز کاری و ماشین کاری چوب را با استفاده از نرم افزار های گرافیکی مناسب آماده کند و باقی کار ها را به عهده دستگاه CNC بگذارد. در دستگاه برش CNC برنامه در حافظه کامپیوتر ذخیره می ‌شود و برنامه ‌نویس به راحتی می ‌تواند کد ها، برنامه‌ ها و الزامات را نوشته و ویرایش نماید.

برنامه نوشته شده قابلیت استفاده برای قسمت‌ های مختلف را داشته و نیازی به تکرار دوباره نمی‌ باشد. تقریبا تمام مواد با استفاده از CNC قابل ماشین‌ کاری هستند که به آن ماشین کاری CNC می گویند. اما به طور کلی، انتخاب متریال اولیه به نوع فعالیت و محصولی که مد نظر دارید بستگی خواهد داشت.برای تولید قطعات ظریف و ریز که در ساخت آن نیاز به دقت و اندازه گیری های بسیار بالایی وجود دارد از این دستگاه استفاده می شود. این دستگاه با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری با کمترین خطای ممکن آن قطعات را به خوبی خواهد ساخت.

دکمه بازگشت به بالا