جامعه

از جزئیات غم انگیز / تهدید وضعیت زنان زندانی رژیم های عرب گرفته تا تخلیه فاضلاب


طبق اطلاعات شفافشماری از فعالان حقوق بشر زن که در حوزه های مختلف سیاسی و اجتماعی مشغول به کار هستند ، درمورد مشکلات زنان در تعدادی از رژیم های عربی و شکنجه زنان در این زندانها در هنگام محکومیت بین المللی بحث کرده اند.

در این مقاله ، ما در مورد وضعیت زنان زندانی در موارد نقض برجسته حقوق بشر عرب صحبت می کنیم.

مصر:

زندانهای نسیم عبدالفتاح السیسی مصر در حال حاضر مملو از ده ها تن از فعالان سیاسی زن از جمله فعالان حقوق زنان و روزنامه نگاران عایشه خیر الشاطر ، علاء یوسف ال Garadavi ، اسراء عبدالفتاح و سولفا مجدی از جمله دیگر است. مهینور المصری.

در اواخر ماه دسامبر ، پس از کشته شدن اولین زندانی سیاسی زن در زندان های مصر در دوره السیسی ، فعالان حقوق بشر مصری خواستار آزادی زنان در پی کمپین فعالان حقوق بشر مصری شدند.

از شکنجه دختران حاکمان دبی گرفته تا محرومیت زنان مصری از پتوهایشان! / 6 تراژدی یک مرد سعودی با ضربه به یک زن + تصاویر

این فعالان از هشتگ برای محکوم کردن شکنجه و بدرفتاری با زنان در زندان های مصر استفاده کردند و گفتند که این زندانیان در شرایط غیر انسانی و بدون هیچگونه شرایطی می خوابیدند و در سرماخوردگی به آنها هیچ پتو یا تجهیزات پزشکی داده نمی شد. خیلی ساده محروم

گروه های مدافع حقوق بشر همچنین با انتقاد از رفتار غیر انسانی با ده ها زن در زندانهای سیاسی مصر ، ادعا كردند كه دولت مصر سیاست مرگ تدریجی را علیه مخالفان سیاسی رژیم دنبال كرده است ، همانگونه كه بسیاری در سالهای اخیر انجام داده اند. خودشان را گم کردند.

با این حال ، رژیم مصر آنها را زندانی سیاسی نمی داند و معتقد است که در پرونده های جنایی محاکمه شده اند.

عربستان سعودی

عربستان سعودی ، یکی از برجسته ترین متجاوزان حقوق بشر در جهان ، در پی پوشاندن نقض حقوق بشر در زمان سلطنت محمد بن سلمان ، ولیعهد برای پوشاندن نقض حقوق بشر ، به ویژه پس از ترور جمال خاشقجی بود. روزنامه مخالف سعودی با ارائه برخی آزادی های آزاد به زنان ، چهره جنایی خود را بهبود بخشیده است.

پنجشنبه گذشته در سخنرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل ، میشل باکتل ، کمیساریای عالی حقوق بشر ، از مقامات سعودی خواست تا فعالان زن سعودی را که می خواهند سیاست های نژاد پرستی را در این کشور دنبال کنند ، آزاد کنند.

از شکنجه دختران حاکمان دبی گرفته تا محرومیت زنان مصری از پتوهایشان! / 6 تراژدی یک مرد سعودی با ضربه به یک زن + تصاویر

وی گفت که این کمیسیون در پی گزارش هایی مبنی بر شکنجه در زندان های سعودی ، خواستار آزادی آنها شده است.

در همین حال ، لین معلوف ، مدیر مطالعات خاورمیانه عفو بین الملل ، گفت كه اگر ادعاهای محمد بن سلمان مبنی بر توجه به زنان در عربستان سعودی صادق باشد ، او فوراً همه زنان زندانی را كه برای فعالیت های صلح آمیز در مورد حقوق بشر نگه داشته می شدند ، آزاد می كرد. .

در ماه مه سال 2018 ، مقامات سعودی گروهی از فعالان حقوق بشر در این کشور را به اتهام خیانت دستگیر کردند.

آلیا الدزول ، خواهر لاجین الدزول ، فعال حقوق زنان سعودی ، که در یک زندان سعودی نگهداری می شود ، سکوت خود را شکست و جزئیات جدیدی از شکنجه شدید و خواهرش در مورد همسرش در زندان را فاش کرد.

آلیا می نویسد: لاجین برای اولین بار در دسامبر 2014 پس از تلاش برای ترک امارات برای عربستان سعودی بازداشت شد و پس از 70 روز بازداشت آزاد شد. وی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تحقیق اجتماعی تطبیقی ​​در سوربن به ابوظبی رفت ، اما هنگام رانندگی در ماه مارس دستگیر و به زندان ریاض منتقل شد ، چند روز بعد آزاد شد و هشدار داد که از رسانه های اجتماعی استفاده نکنید. وی در ماه مه دوباره دستگیر و بازداشت شد. امیدوار بودم که در 24 ژوئن هنگام برطرف شدن ممنوعیت رانندگی ، خانمها آزاد شوند اما این اتفاق نیفتاد. من سکوت کردم ، با اعتقاد به این که سکوت من زندگی خواهرم را نجات می دهد ، اما از اینکه دیدم اتهام خیانت آماده است و من منتظر منتظر هستم ، شوکه شدم.

از شکنجه دختران حاکمان دبی گرفته تا محرومیت زنان مصری از پتوهایشان! / 6 تراژدی یک مرد سعودی با ضربه به یک زن + تصاویر

خواهر این فعال سعودی افزود: خواهرم لژین به مدت سه ماه در سلول انفرادی بود و بعد از آن به زندان زهبان منتقل شد. در این مدت به او فقط اجازه تماس تلفنی کوتاه داده شد و از بودن در هتل نترسید.

در ادامه این مقاله آمده است: “بعد از اولین ملاقات با خواهرم در زندان دبیان ، پدرم او را غیرطبیعی ، لرزش بدن وی به خصوص دستان وی دانست و او نتوانست به طور عادی بنشیند ، اما لاجین به پدرم گفت. سؤال کرد که اطلاعات حقوقی کجاست ، و در اینجا خواهرم گریه کرد و گفت که وی در حصر انفرادی در معرض انواع شکنجه و سوءاستفاده قرار گرفته است.او مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و حتی تهدید به تجاوز و قتل شده است.

علیا ادامه می دهد: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی از دیدن خواهرم در شبانگاه رمضان توسط شش مرد شکنجه می شود و تهدید می کند که پس از تجاوز و پرتاب مجدد بدنش در یک فاضلاب ، او را سرخ می کند. او انجام داد

از شکنجه دختران حاکمان دبی گرفته تا محرومیت زنان مصری از پتوهایشان! / 6 تراژدی یک مرد سعودی با ضربه به یک زن + تصاویر

علیا الدزول

در پایان این مقاله بیان شد كه تعدادی از اعضای شورای حقوق بشر عربستان سعودی پس از گزارش های شكنجه فعالان زن در زندان با لاجین الدزول دیدار كرده بودند ، اما اینكه ما هرگز قادر به حمایت از آنها نخواهیم بود.

ماه گذشته ، دولت سعودی 17 فعال برجسته حقوق زنان را دستگیر کرد و آنها را به خیانت ، آسیب رساندن به منافع این کشور ، و حمایت مادی و اخلاقی از عناصر خصمانه در خارج از کشور ، متهم کرد.

لوژین الدزول ، ایمان النفجان و عزیزا ال یوسف از برجسته ترین زنان فعال در زندانهای رژیم سعودی هستند. این فعالان در صدد بودند از حق زنان در رانندگی و پایان دادن به حقوق سرپرستی زنان استفاده کنند.

امارات:

در هفته‌های اخیر ، سازمان دیده بان حقوق بشر از مقامات امارات متحده عربی خواسته است دختران شیخ محمد بن راشد دبی را که توسط دادگاه عالی انگلیس در جریان اختلافات بین بن راشد و همسر سابقش ، شاهزاده حیا بیت الحسین محاکمه شده بود ، بشناسند. دبی را با نامه های شمس و لطیفه که توسط پدرانشان به اجبار دستگیر شده اند ، ترک کنید.

از شکنجه دختران حاکمان دبی گرفته تا محرومیت زنان مصری از پتوهایشان! / 6 تراژدی یک مرد سعودی با ضربه به یک زن + تصاویر
شیخ محمد بن راشد

در مصاحبه با سازمان جهانی حقوق بشر ، روزا بیجوم ، محقق حقوق زنان ، گفت كه شمسه 38 ساله و لطیفه 35 ساله ، هنگام تلاش برای فرار از دبی سالها پیش به دلیل شرایط سخت در خانه پدرشان ، به عنوان نوجوان دستگیر شدند. او باید در اسرع وقت آزاد شود. وی افزود: براساس تحقیقات ، دو خواهر ربوده شده و شکنجه شده اند.

وی همچنین گفت که آدم ربایی و زندانی کردن اعضای خانواده در خارج از کشور نشان داد که رهبران امارات متحده عربی قانون را ترجیح می دهند.

از شکنجه دختران حاکمان دبی گرفته تا محرومیت زنان مصری از پتوهایشان! / 6 تراژدی یک مرد سعودی با ضربه به یک زن + تصاویر

لیبی:

خلیفه هافتار ، که خود را در شرق لیبی اعلام کرده است ، از اقدامات متحدین خود علیه مخالفان و فعالان زن در مصر ، عربستان سعودی و امارات متحده عربی دست نخورده است. نیروها نماینده سهم لیبی در پارلمان لیبی در ژوئیه سال 2019 پس از حمله به خانه آن بودند. وی در بانکوک ربوده شد و پس از ضرب و شتم توسط همسرش به مکانی نامعلوم منتقل شد.

از آن زمان ، نیاز به تعیین سرنوشت سهام در سطح بین المللی محکوم شده است.

در نوامبر سال گذشته ، سفارتخانه های 12 کشور اروپایی خواستار تحقیقات فوری در مورد سرنوشت وی شدند.

نمایندگان اروپا و کانادا همچنین در روز جهانی زن در 8 مارس گفتند که حدود 200،000 دختر و زن جوان در درگیری لیبی آواره شده اند و حدود 18،000 زن به عنوان پناهنده و پناهجو به کمک نیاز دارند.

از شکنجه دختران حاکمان دبی گرفته تا محرومیت زنان مصری از پتوهایشان! / 6 تراژدی یک مرد سعودی با ضربه به یک زن + تصاویر

خلیفه هافتار

اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) و کانادا نیز بیانیه ای صادر کرده اند و همه اعمال خشونت علیه زنان و دختران در لیبی را محکوم کرده و خواستار محاکمه مجرمان شده اند.

سازمان عفو ​​بین الملل می گوید: مقامات لیبی در مواجهه با خشونت شبه نظامیان هافتار از زنان پشتیبانی نمی کنند. این سازمان همچنین از هافتار خواست تا هرچه سریعتر بازار سهام را اعلام و آزاد کند.

همچنین روز شنبه 8 مارس ، سازمان غیردولتی زندانیان فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی از سال 1967 حدود 16000 زن فلسطینی را بازداشت کرده و در بازداشت ها و بازجویی ها آنها را به اشکال مختلف تجاوز و شکنجه تحمیل کرده است.

منبع: مشرق


کلیه محتوای این سایت مطابق با سامانه آنلاین، اقدام به انتشار محتوا می نماید، به همین دلیل مسوولیت انتشارات سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و سامانه بر خط رویداد برتر هیچ مسوولیتی در قبال این نوشته از سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا