اقتصادیکسب و کار برتر

طرز استفاده کولر گازی جنرال گلد

گرچه بسیاری از لوازم جانبی وسایل مدرن عملکردی شبیه به هم دارند، اما گاهی اوقات با برندهایی روبرو می شویم که این ادوات را به شکل اختصاصی خودشان تولید کرده و بنابراین برای مصرف کننده ای که تجربه استفاده قبلی از آنها را نداشته باشد، مسئله ساز می شوند. این طراحی اختصاصی گاهی به خاطر ترجیح تولیدکننده و گاهی به این خاطر است که تنظیمات به شیوه جدید مد نظر آن می تواند تجربه استفاده خریدار را بهبود بخشد. مثال بارز این امر کنترل از راه دورهای کولر گازی جنرال گلد است. با ما همراه باشید تا دید بهتری نسبت به این ادوات پیدا کرده و بتوانید بیاموزید که چطور باید با این ریموت کنترلرها کار کنید و همچنین ما از قیمت کولر گازی گری هم در انتهای مطلب توضیحاتی برای شما ارائه خواهیم داد .

بهترین حالت کولر گازی جنرال گلد

تعدادی از دکمه های روی کنترلر نیازی به معرفی ندارند، مانند دکمه های خاموش/روشن، سرعت و تایمر. اما تعداد قابل توجهی از آنها هم نیازمند معرفی هستند و حالت (Mode) یکی از آنهاست. کولرهای نوع گازی این برند دارای پنج حالت مختلف هستند که از طریق این دکمه قابل تنظیم است:

  1. حالت Fan: در این حالت موتور اصلی خاموش شده و فن داخلی در حکم یک پنکه عمل می کند. این حالت برای فصل بهار و پاییز مناسب است که گرچه هوا آنقدرها سرد یا آنقدرها گرم نیست، اما جابه جایی هوا به افزایش آسایش افراد در محیط کمک می کند. آیکون آن اغلب یک پنکه چهارپر است.
  2. حالت Heat: در این حالت دستگاه به تولید حرارت می پردازد و برای فصل زمستان مناسب است. آیکون این وضعیت تصویر یک خورشید است.
  3. حالت Cool: در این حالت فقط هوای سرد برای تابستان تولید می شود که آیکون آن به شکل دانه برف است.
  4. حالت Dry: در این حالت دستگاه در وضعیت خشک و رطوبت گیر قرار گرفته و به کاهش رطوبت محیط کمک می کند. این گزینه باعث رسیدن سرعت فن داخلی به حداقل میزان ممکن شده و به خصوص در مناطق شرجی به شما عملکرد ایده آلی ارائه خواهد داد.
  5. حالت Auto: در این وضعیت دستگاه به کمک ترموستات هوای محیط را بررسی می کند و بسته به دمایی که برای آن تنظیم کنید، سرمایش یا گرمایش مورد نیاز را تأمین می کند. در این وضعیت کولر ممکن است خاموش و روشن هم بشود پس نباید نگران عملکرد آن باشید.

حالا که با حالت ها آشنا شدیم، می توانیم به سراغ نحوه تنظیم برویم.

How to use General Gold air conditioner

نحوه تنظیم کولرگازی جنرال گلد به کمک ریموت

برای تنظیم کولر General Gold به وسیله ریموت باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  1. ابتدا بایستی دکمه روشن/خاموش که همان دکمه on/off را فشار دهید تا دستگاه روشن شود.
  2. با فشار دادن دکمه mode یکی از پنج حالت فن، گرم، سرد، خشک و اتوماتیک را انتخاب کنید. اگر هوای محیط به دمای معتدل نزدیک است و بیش از حد سرد یا گرم نیست، پیشنهاد می شود از وضعیت اتوماتیک استفاده کنید. البته اگر در منطقه حاره ای زندگی می کنید، دقت کنید که این حالت فاقد عملکرد رطوبت گیری است.
  3. پس از اینکه حالت دلخواه را انتخاب کردید به وسیله گزینه temp دمای کولر را به مقدار دلخواه خود برسانید. معمولا محدوده دمای 20 تا 26 درجه سانتی گراد برای اکثر ایرانیان دمای مطبوع به حساب می آید.
  4. در نهایت دکمه fan speed را فشار دهید تا بتوانید سرعت چرخش فن را تنظیم کنید.

نحوه تنظیم تایمر کولرگازی جنرال گلد

تایمر به دستگاه کمک می کند که طی ساعاتی که در ساختمان حضور ندارید یا طی شب که نمی توانید آن را به صورت دستی خاموش و روشن کنید، همچنان به عملکرد خود ادامه داده و به صورت خودکار روشن و خاموش شود. در خصوص تنظیم تایمر، بسته به اینکه ریموت شما دارای دکمه set باشد یا خیر دو حالت خواهید داشت:

  1. اگر دارای این دکمه هستید، ابتدا دکمه timer و سپس set را فشار می دهید. دو زمان در صفحه نمایش ریموت ظاهر می شود که زمان اول برای روشن شدن و زمان دوم برای خاموش شدن است. برای تنظیم ساعت از دکمه های مثبت و منفی استفاده کنید و در نهایت با فشار دادن مجدد set آن را تأیید کنید.
  2. اگر ریموت شما فاقد این دکمه است، ابتدا timer را فشار دهید. در این حالت گزینه timer on روی نمایشگر ریموت ظاهر می شود. آن را فشار بدهید و با دکمه های مثبت و منفی زمان مد نظرتان را انتخاب کنید. اگر خواستید این گزینه را غیرفعال کنید، دوباره timerرا فشار داده و این بار به timer off بروید. با انتخاب گزینه clean تنظیمات پاک شده و می توانید تنظیمات جدیدی را به دستگاه بدهید.

با تمام این تفاسیر، برخی دکمه های اختصاصی هم روی این کنترلرها مشاهده می شوند که به آنها هم می پردازیم تا به طور کامل به این محصول از سیستم های تهویه  هوای مطبوع اشراف پیدا کنید.

دکمه های اختصاصی کنترل کولرگازی جنرال گلد

دقت داشته باشید که وقتی در خصوص دکمه های اختصاصی صحبت می کنیم، یعنی برندهای دیگر الزاماً دارای این موارد نیستند و به همین دلیل حضور آنها می تواند گیج کننده باشد. بدون راهنمایی دقیق، ممکن است با فشردن یکی از آنها تنظیماتی را روی اسپیلیت اعمال کنید که چندان مطلوب نظرتان نباشد و به همین دلیل به مشکل برخورد کنید. این مورد را هم باید در نظر بگیرید که بین مدل های مختلف کولرهای نوع گازی از همین برند هم ممکن است همه این دکمه ها را روی کنترلر مشاهده نکنید.

این دکمه های مخصوص عبارتند از:

  1. دکمه Health: با فشار دادن این دکمه تکنولوژی پمپاژ اکسیژن یا یونیزه ساختن مولکول های اکسیژن فعال می شود. این گزینه در تولید سرما یا گرما اثری ندارد، اما هوای محیط را بهتر تمیز می کند و برای خانواده هایی که نوزاد یا کودک خردسال دارند پیشنهاد می شود. دقت کنید که راه اندازی آن مصرف انرژی دستگاه را بالا می برد.
  2. دکمه ifeel: این گزینه ترموستات مرکزی دستگاه را وارد عمل می کند تا دمای محیط را چک کند. در برخی مدل ها آن را به نام I Feel یا feeling هم ممکن است، پیدا کنید.
  3. دکمه Clean: این دکمه هم ممکن است با یکی از عبارت های Auto clea ،Self clean یا Coil dry هم مشاهده شود. کار آن گرفتن رطوبت موجود در پنل داخلی و در نتیجه کمک به جلوگیری از رشد باکتری و قارچ در داخل دستگاه است. به خصوص اگر اسپیلت شما بوی نامطبوعی گرفته است، با چند بار استفاده از این دکمه می توانید مشکلتان را حل کنید. البته لازم به ذکر است که این دکمه تنها در وضعیت Dry کار می کند.
  4. دکمه Shortcut: با فشردن و نگه داشتن این دکمه، تنظیمات کنونی به حافظه دستگاه سپرده خواهد شد و در دفعات بعد که می خواهید آن را روشن کنید تنها کافی است از shortcut استفاده کنید تا تمام تنظیمات ریز و درشت سیستم اعمال شود. مسائلی مانند حالت، دما و سرعت فن همگی از این طریق قابل ثبت شدن هستند.
دکمه بازگشت به بالا