اقتصادی

دارندگان وام قرض‌الحسنه در خرداد فقط یک قسط پرداخت کنند

بانک مرکزی تأکید کرد که غیر بانک ها و موسسات اعتباری می توانند تنها یک ترانشه از افراد ذی نفع طرح وام قرض الحسنه در مارس 2009 و در آوریل و مه 2016 دریافت کنند.

به گزارش رویداد برتر ، برخی از بانکها واریز واریز برخی از وام گیرندگان قرض الحسنه را که در اواخر اسفند ماه سال 2009 به دلیل شیوع بیماری عروق بیماری کرونا به دلیل تأیید شورای پول و اعتبار به صورت اقساط به تعویق افتاده است ، برداشت کرده اند. آنها بیش از یک قسط پرداخت کردند که این خلاف قانون است.

همانطور که قبلاً در چندین بخشنامه از سوی بانک مرکزی اعلام شده بود ، بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی باید اقساطی را به کلیه ذینفعان قرض الحسنه که در آن دوره منقضی می شود بپردازند و اقساط باید پس از پایان دوره بازپرداخت تهیه شود.

بانک مرکزی تصریح کرد: درصورتی که سپرده گذاران یا ضامن ذینفعان قرض الحسنا از ترانشه معوق مارس ، آوریل 2016 و مه 2009 کسر شوند ، اشخاص فوق می توانند به پایگاه داده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق www مراجعه کنند. Cbi.ir شکایات خود را در سامانه “ثبت شکایات احتمالی مشتریان بانک” ثبت می کند.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرده است که نسبت به غیر بانکی و مؤسسات اعتباری که قوانین مربوطه را نقض کرده اند اقدامات قانونی را انجام داده و روند آنها را تغییر نخواهد داد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا