رونمایی از گرانترین قرارداد تاریخ ورزش ایران

رونمایی از گرانترین قرارداد تاریخ ورزش ایران

قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با سرمربی سابق بلژیک تیم ملی پر از بندهای فوق العاده است.

به گزارش رویداد برتر “ورزش سوم” وی اضافه کرد: “مارک ویلموتس دوره ای کوتاه و ناموفق در تیم ملی ایران داشت و اگرچه در مدت زمان کوتاهی برخلاف کارلوس کی‌روش ، باعث ایجاد رسانه و سر و صدای زیاد نشد اما پس از عزیمت وی ​​در آستانه پرداخت بدهی قرار گرفت و پول زیادی را به همراه آورد.

در این گزارش ، ابتدا شرایط قرارداد عجیب فدراسیون فوتبال ایران با ویلموتس را که شب گذشته در برنامه ورزشگاه کانال 5 رونمایی شد ، خواندید. قراردادی که وی ارائه داد بسیار بدتر از قرارداد با کیروش بود.

قرارداد مالی کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران به حدی بود که او مجبور بود در دوره دوم این قرارداد سالانه 1.4 میلیون یورو دریافت کند ، اما در حالی که مهدی تاج رئیس جمهور پیشین فدراسیون فوتبال اصرار داشت ، قرارداد ویلموتس خیلی بهتر بود. او اهل پرتغال است ، اما مشخص است که قرارداد بالاتر با مربی بلژیکی منعقد شده است.

* مبلغ قرارداد با Wilmots

“شما باید در سه ماهه اول 562 000 یورو دریافت کنید ، سپس برای یک سال و هر سه ماه یک بار ، که حدود 2 میلیون دلار است ،” – وی گفت. و 250 هزار یورو خالص خواهد بود! “به اندازه کافی عجیب ، امضاهای اعضای هیئت مدیره فوتبال ، از جمله مهدی تاج ، در صندلی هستند و مارک مارموتس مربی است.”

تاج پس از عقد قرارداد با ویلموتز تأکید كرد كه آنها از هشت سال سابقه كار با كارلوس كیروش یاد گرفته اند و قرارداد مناسب با مربی بلژیك امضا كرده اند. تاج همچنین تأکید کرد که او نجیب است و نمی تواند کار کیروش را تحمل کند ، بنابراین اولین بند از مرحله تعهد سرمربی قرارداد فدرال و ویلموتز می گوید: “سرمربی تیم ملی باید تمام قوانین و فرهنگ های ایران را رعایت کند. وی ادامه داد: شما باید با مجوز انجمن در کلیه فعالیت های تبلیغاتی حضور داشته باشید و درآمد حاصل از تبلیغات را با انجمن به اشتراک بگذارید تا انجمن بتواند مالیات بر درآمد مربی و موارد مشابه آن را پرداخت کند.

موارد فوق برای نشان دادن اینکه آیا فدراسیون فوتبال ایران موظف است مالیات سنگینی بر ویلموتز بپردازد ، کافی است … حالا بیایید به ادامه قرارداد ویلموتز ، که در بند 2 تعهدات مرد بلژیکی را بیان می کند ، بپردازیم: “سرمربی ایران متعهد است هیچ چی. مصاحبه را تنظیم کنید و در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت نکنید یا در مورد شرایط فدراسیون فوتبال اظهار نظر نکنید. “شما نمی توانید درباره موضوعاتی غیر از تیم ملی و زمین اظهار نظر کنید.” ؛ به نظر می رسد که فدراسیون فوتبال به دلیل اظهارات قرقیزستان این بند را در قرارداد ویلموتس گنجانده است.

علیرضا اسدی دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال گفت: “استدلال اصلی این نکته در پیمان ویلموتس مربوط به فدراسیون فوتبال نیست ، اما این بند در قرارداد با کیروشما و کیروش نه تنها در مورد فدراسیون بلکه در کل کشور وجود نداشت. البته فقط اگر پیروزی مقابل ژاپن اتفاق بیفتد ، پیام مستقیمی راجع به آن ارسال می کند ، که برای ما تحقیرآمیز است. در آن زمان ، فارغ از آنچه گفتیم ، دوستان این اتحاد چیزی و هیچی نمی گفتند. “فکر می کنم این بند خوب است در قرارداد با Wilmots. “

در ماده 8 قرارداد Wilmots آمده است: “عدم حضور در تمرین برای تیم ملی مجاز است به طور کتبی توسط رئیس فدراسیون فوتبال مجاز باشد و در صورت عدم رضایت چنین نتیجه ای ، از قسط قرارداد کسر می شود و جریمه ای نیز تعیین می شود.”

این تجارت گفت: “غیبت طولانی مدت و بیش از 5 جلسه آموزشی می تواند منجر به خاتمه شود.” “البته اگر غیبت به دلیل بیماری باشد ، رضایت مربی الزامی نیست و باید توسط پزشک فدراسیون فوتبال تأیید شود.”

* تعهدات و شرایط پرداخت فدرال

در بند 1 عنوان فوق آمده است كه این انجمن متعهد است از 2 ژوئن 2019 و سالانه 7 25075 یورو از 20 ژوئن سال 2022 به مدت یك سال 2 میلیون و 250 هزار یورو بپردازد. پرداخت. مبلغ فوق یک دستمزد خالص است و انجمن مسئولیت هزینه مالیات مربیان را بر عهده دارد!
اسدی در پاسخ به عقد قرارداد با یک مربی بلژیکی گفت: “من یک سؤال دارم. ما یک مربی خارجی را به تیم ملی می آوریم تا قلب مردم را خوشحال کند و به نتیجه برسد و ما سالانه 200 میلیارد گوجه فرنگی به او می دهیم. آیا نباید این پول را در ساختار داخلی سرمایه گذاری کنیم؟ من از این سیاست حمایت می کنم. “در این اوضاع اقتصادی و در کشور ، چه اتفاقی می افتد اگر ما به همان مربی ایران فرصت های مشابه را بدهیم ، در همان شرایط؟”

* چگونه حقوق ویلموتس را پرداخت کنیم؟

تعهدات حقوق انجمن برای سرمربی تیم ملی و بند 2 بیان می کند: “در سال اول ، دستمزد مربی در 4٪ اقساط و در 2 ژوئن ، 1 سپتامبر و دسامبر 2019 و در 20 مارس 2020 ، با اقساط 562. “1500 یورو”. فدراسیون فوتبال ایران تاکنون قسطی را پرداخت کرده است.

“در سالهای دوم و سوم قرارداد مربیان ، مانند سال اول ، این قرارداد در چهار قسط پرداخت می شود و در سال چهارم مبلغ قرارداد در دو قسط 50٪ پرداخت می شود.”

* تعهدات و شرایط پرداخت فدراسیون فوتبال

در تبصره 1 به این بند از قرارداد آمده است كه علاوه بر حقوقی كه در بالا ذکر شد ، انجمن متعهد می شود كه به عنوان پاداش به مربی پرداخت كند. این بدان معنی است که برای هر برد 6000 یورو و برای هر قرعه کشی راهی جام جهانی 2022 مبلغ 3000 یورو پرداخت می شود و مبلغ فوق قبل از بازی بعدی تیم ملی باید پرداخت شود!

در تبصره 2 این بند آمده است: “این انجمن 10٪ از مبالغ دریافتی از فیفا را به سرمربی ایران پرداخت می کند.”

اسدی ، دبیرکل پیشین اتحادیه فوتبال گفت: “هر بار که تیمی در هر مرحله از مسابقات آسیایی یا جام جهانی شرکت کند ، 10 میلیون دلار در پایینترین سطح به فدراسیون پرداخت می شود.” به گفته وی ، اگر تیم ملی با ویلموتس راهی جام جهانی شود ، یک جایزه 10٪ دریافت می کند و قرارداد وی به 8 و نیم میلیون یورو افزایش می یابد!

در تبصره 3 به این بند آمده است که در زمان جام جهانی فیفا ، فدراسیون باید 10٪ از پاداش های فیفا را همزمان با سرمربی پرداخت کند و سرمربی تیم ملی حق دارد 6 هفته مرخصی بگیرد و در طول سال با اجازه فدراسیون مرخصی بگیرد. البته ، شما نمی توانید در تمرینات و بازی های تیم ملی خود دخالت کنید.

* تسمه های عجیب

در زیر عجیب ترین نکته های قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتز آمده است: “برای بازگشت سرمربی تیم ملی در هر کجا که باشد باید یک کلاس تجاری فراهم شود.” “” قرارداد باید بالاترین و بهترین بیمه عمر را به مربی بدهد و به وی تحویل داده شود. “امکانات و تجهیزات کافی و رایگان را فراهم کنید که مطابق با استانداردهای بین المللی باشد!” و اتحادیه باید کلیه فرم های پرداخت مالیات را به مربی ارائه کند تا بدون شک باقی بماند. “

در بند 10 این توافق نامه آمده است: “مربی تیم ملی حق دارد سه دستیار خارجی استخدام کند که هرکدام قرارداد جداگانه ای با انجمن دارند و قرارداد آنها هیچ ارتباطی با مربیان ندارد.” علاوه بر این ، این مربیان می توانند از انجمن مشاوره بگیرند و به این دستیارهای خارجی بپردازند. آنها روزانه پرداخت می شوند. “

– در ضمن ، لازم به ذکر است که فدراسیون فوتبال در هیچ کجای این قرارداد ذکر نکرده است که دستیار ایرانی باید با ویلموتس باشد و این موضوع حضور هاشم در تیم ملی را برهم می زند.

بندهای 11 و 12 این توافق همچنین بیان می دارد که “این انجمن یک مدیر تیم ، یک ماساژور ، یک رئیس رسانه ، یک مترجم ، یک پزشک ، یک فیزیوتراپیست و سایر کارمندان لازم برای تیم اول را استخدام خواهد کرد.” “به صلاحدید سرمربی تیم ملی ، کلیه پرداختهای توافق شده بصورت رایگان و بصورت خیلی سریع توسط یک بانک غیرایرانی ، یک بانک غیرایرانی ، یک بانک غیرایرانی تعیین می شود که این مربی بعداً آن را منتقل می کند. فرم کتبی منتشر و پرداخت می شود!”

* شرایط فسخ قرارداد

در آغاز متن این پیمان ، که به شرح زیر است: “هر دو طرف این معاهده باید قوانین بین المللی مشخص را رعایت کنند و مقررات این توافق را رعایت کنند.”

در بندهای 1 تا 3 این بخش آمده است: “یك) اگر یك مربی بخواهد طبق قوانین مصوب فیفا و CAS فسخ قرارداد خود را بصورت یك طرفه فسخ كند ، می تواند برای مدت سه ماه حقوق ثابت خود را دریافت كند.” “دو) اگر انجمن به طور یک جانبه قرارداد خود را مطابق با قوانین فیفا و CAS فسخ کند ، مربی ممکن است به عنوان غرامت سه ماه ثابت حقوق دریافت کند.” و “سه” اگر تیم ملی آن را به جام جهانی 2022 نرساند ، قرارداد به طور خودکار خاتمه می یابد و تا پایان دور مقدماتی اعتبار دارد. “یک مربی فقط می تواند تمام حقوق خود را بدست آورد تا زمانی که نتواند انتظار دیگری از انجمن داشته باشد.”

* ملاحظات

اتحادیه فوتبال ایران و ویلموتس در بیانیه ای گفتند: “هر دو طرف باید بر قرارداد نظارت داشته باشند و از آن پیروی کنند و احضارها ، علت و نحوه خسارت باید منطقی و به موقع باشد.”

* محرمانه بودن قرارداد

در بند 1 آن بخش آمده است: “هیچ یک از طرفین حق ندارند کلیه یا بخشی از قرارداد را به کسی غیر از حسابرسان واگذار کنند و البته در صورت لزوم می توانند آن را به مقامات دولتی تحویل دهند ، اما به طور کلی:” این توافق نامه مخفی نگه داشته می شود. “”

* مسائل حقوقی قرارداد

این مربی بلژیکی در بیانیه ای گفت: “این توافق نامه مطابق با قوانین فیفا تهیه شده است و هرگونه اختلاف نظر درباره توافق باید به مقامات فیفا گزارش شود.” تصمیمات فیفا قبل از مراجعه به CAS باید در نظر گرفته شود. “اگر فیفا نتواند اختلافات را حل کند و مسئله حل نشود ، موضوع به CAS ارجاع می شود که باید طبق قوانین آنها حل شود.”

در پایان قرارداد با ارتباط با ویلموتز که نیز عجیب است و به تعداد بندها و عناوین مندرج در آن اشاره نمی شود ، آمده است: “این قرارداد برای 8 صفحه توسط طرفین مورد بررسی و امضا قرار گرفته است. و در هر دو نسخه انگلیسی دریافت شده است ، و اگر اختلاف بین دو نسخه فارسی و انگلیسی وجود دارد ، نسخه انگلیسی تصویب خواهد شد! “

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا