خط تولید مواد شوینده

صفر تا صد راه اندازی خط تولید مواد شوینده

در جامعه امروزی، بهداشت فردی و اجتماعی اهمیت بسیاری دارد به همین دلیل از مواد شوینده استفاده بسیاری می شود. کاربرد زیاد این محصولات باعث شده است تا تولیدکنندگان و فروشندگان آن پر درآمدترین قشر جامعه به شمار آیند. در این حالت، افراد زیادی هستند که می خواهند خط تولید مواد شوینده را راه اندازی کنند. از این رو باید بدانند در این خط تولید به چه مواد بهداشتی، مواد اولیه، تجهیزات صنعتی، سرمایه و … نیاز دارند. از این رو در این مطلب قصد داریم تا به این موارد بپردازیم.

خط تولید

برای راه انداختن خط تولید مواد شوینده نیاز به سرمایه کلانی ندارید و می توانید با سرمایه تقریبا 200 میلیون الی 2 میلیارد تومان در خط پیشرفته، این خط تولید را راه اندازی نمایید. با توجه به اینکه تقاضای مواد شوینده در بازار بسیار زیاد است، نیاز به بازاریابی زیادی هم در این زمینه نخواهید داشت و با کمترین سرمایه می توانید خط تولید محصولات شوینده را راه اندازی کنید و به سود بسیاری دست یابید.

تجهیزات صنعتی مورد نیاز برای خط تولید مواد شوینده

در خط تولید مواد شوینده، از تجهیزات صنعتی استفاده می شود که این تجهیزات به شرح زیر می باشند.

  • مخزن بارگیری مواد اولیه
  • دستگاه پرکن مایعات
  • دستگاه یونیزه کردن آب
  • میکسر
  • تجهیزات آزمایشگاهی جهت بررسی کیفیت مواد
  • مخزن آرامش
  • دستگاه شیرینگ پک

نحوه عملکرد خط تولید مواد شوینده

دستگاه یونیزه کردن آب (RO)

به صورت کلی باید گفت آبی که در خط تولید استفاده می شود از املاح معدنی برخوردار است و درجه سختی آن برای برخی از امور مناسب نمی باشد. از این رو برای تولید محصولات شوینده، از دستگاه یونیزه آب استفاده می کنند تا سختی آب را کاهش دهند و بتوانند شرایط لازم را برای تولید درست و بهداشتی محصولات شوینده فراهم آورند. با توجه به تحقیقاتی که در این مسئله صورت گرفته است، برای تولید محصولات شوینده درجه سختی آب باید از ppm40 کمتر باشد.

مخزن ذخیره آب و پمپ استیل در خط تولید مواد شوینده

برای اینکه عملیات تصفیه آب و فرمولاسیون آن به درستی صورت گیرد، باید آب را درون بعضی مخازن نگهداری کنند. از این رو برای نگهداری آب در مدت زمان شبانه روز، از مخزن هایی استفاده می کنند که از جنس پلی اتیلن هستند و ظرفیتی حدودا 1800 لیتر دارند. همچنین باید گفت که از یک پمپ استیل که ضد زنگ است برای روی مخزن استفاده می کنند، تا در لحظه بتواند آب را به خط تولید محصولات شوینده وارد کند. بعد از آن، آب به وسیله دستگاه میکسر با مواد موجود مخلوط می شود و فرآیند فرمولاسیون صورت می پذیرد.

میکسر استنلس استیل

این دستگاه یکی از انواع دستگاه های مهمی است که در خط تولید مواد شوینده وجود دارد. چون در این قسمت، آب و موادی که مورد نیاز است باید برای تولید محصولات نهایی به دستگاه میکسر وارد شوند. بعد از آن، داخل دستگاه میکسر کار فرمولاسیون صورت می گیرد و محصولات نهایی تولید می گردند. با توجه به موارد گفته شده، باید گفت که در صورتی که دستگاه میکسر خراب شود، خط تولید مواد شوینده عملا از کار افتاده و مختل می شود.

دستگاه پرکن مایعات

در خط تولید مواد شوینده، مرحله آخر بدین صورت است که محصولاتی که بدست آمده اند توسط دستگاهی به نام پمپ غلیظ کش، از میکسر خارج می شوند و با استفاده از دستگاه پرکن مایعات به ظرف های مخصوص خود برای بسته بندی ریخته می شوند. از دستگاه پمپ غلیظ کش برای مایعات غلیظی همچون مواد شوینده استفاده می شود.

دستگاه پرکن مایعات در دو نوع دستگاه تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تولید می شوند. از این رو باید با توجه به نیاز کار خود و بودجه ای که دارید از یکی از این انواع استفاده کنید. همینطور باید گفت که دستگاه پمپ غلیظ کش با توجه به محصول مورد نظر در انواع مختلفی تولید می شود. به طور مثال، قدرت دستگاه پمپی که برای خط تولید مواد شوینده ای همچون مایع ظرفشویی و … استفاده می شود با موادی همچون لکه برها متفاوت است؛ زیرا غلظت این مواد با یکدیگر تفاوت دارند.

دستگاه بسته بندی شیرینگ پک

بعد از تولید محصولات در خط تولید مواد شوینده، حال وقت بسته بندی آنهاست. این بسته بندی باید به گونه ای باشد تا محصولات به آسانی قابل حمل شوند، از زیر بسته بندی قابل شناسایی باشند (بسته بندی شفافی داشته باشند)، بهداشت آنها حفظ شود، بسته بندی محکم و قابل لیبل زدن باشد.

از دستگاه شیرینگ پک به دلیل اینکه از تمام این موارد برخوردار است در تولید مواد شوینده استفاده می شود. این دستگاه در انواع مختلف نیمه اتوماتیک و اتوماتیک وجود دارد. عملکرد این دستگاه به صورت کلی بدین صورت است که محصولات به صورت چندتایی، توسط یک نایلون شیرینگ مخصوص بسته بندی می شوند و به بازار عرضه می شوند.

برای مشاهده قیمت شیرینگ پک و کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید تا قیمت های روز و اطلاعات تکمیلی به شما نمایش داده شود.

کمترین هزینه های راه اندازی خط تولید مواد شوینده چقدر است؟!

برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده هزینه ها با توجه به هدف و بازاری که شما انتخاب کنید، کاملا متغیر هستند. در مقیاس های کوچک می توان با چند صد میلیون تومان یک خط تولید کامل را راه اندازی کرد؛ اما در مقیاس های بزرگ تر برای راه اندازی یک خط تولید حرفه ای باید بودجه ای میلیاردی در نظر داشته باشید.

نکته ای که در رابطه با هزینه های راه اندازی خط تولید باید در نظر داشت، هزینه های پس از تولید است. بیشتر مدیران و کارآفرینان فقط به هزینه هایی نظیر تامین مواد اولیه، خرید تجهیزات و ماشین آلات و نیروی انسانی توجه دارند. با این حال باید هزینه های بازاریابی را هم در نظر داشته باشید، چرا که بدون فروش محصول عملا چیزی عاید شما نشده است.

به طور کلی ساختار هزینه های تولید مواد شوینده را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • خریداری فرمولاسیون مواد شوینده
  • هزینه های مربوط به اخذ مجوزهای رسمی و دولتی از مراجع ذیربط
  • خریداری تجهیزات، ماشین آلات و دستگاه های مورد نیاز خط تولید
  • تهیه مواد اولیه و منابع با کیفیت از مراکز معتبر و تایید شده سازمان بهداشت
  • هزینه های مربوط به اجاره کارگاه یا فضای راه اندازی خط تولید
  • هزینه های مربوط به منابع انسانی
  • هزینه های جاری مانند قبوض مختلف یا خرج های پیش بینی نشده
  • هزینه های مربوط به بازاریابی و تبلیغات برای ورود به بازار

برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده باید چقدر سرمایه داشته باشیم؟!

ساختار هزینه های راه اندازی خط تولید مواد شوینده که بالاتر اشاره کردیم برای تولید هر نوع ماده شوینده متفاوت است. به عنوان مثال خط تولید مایع ظرفشویی با شامپو و شوینده های صنعتی مانند پاک کننده های سطوح و شامپو کارواش کاملا متفاوت است. شوینده هایی که در دسته شوینده های صنعتی قرار می گیرند هزینه های تولیدی کمتری دارند. با این حال بازار بزرگی هم نخواهند داشت؛ چرا که مصرف کننده های محدودی برای این نوع پاک کننده ها وجود دارد.

از طرف دیگر برای تولید شوینده های بهداشتی مانند انواع شامپو، مایع ظرفشویی و هر نوع پاک کننده ای که در فروشگاه ها به فروش می رسد، لازم است دوندگی های بیشتری داشته و مجوزهای لازم را اخذ کنید. دستگاه هایی که در این خط تولید استفاده می کنید همگی باید از جنس استیل نگیر 316 و مورد تایید سازمان های مربوطه باشد.

دکمه بازگشت به بالا