درب سکشنال زیر سقفی

درب های اتوماتیک سکشنال جدیدترین نوع درب اتوماتیک هستند و مکانیسم عملکرد آن به این صورت است که پانل درب با نیروی موتور و فنر متعادل کننده روی ریل بالا کشیده شده و در زیر سقف جمع شده و باعث باز شدن درب می شود. درب و از این رو به آن در زیر سقف نیز می گویند.

هایپر صنعت فامکو یکی از تامین کنندگان تجهیزات ساختمانی در ایران انواع درب های سکشنال را ارائه می دهد:

درب اتوماتیک پارکینگ سکشنال

درب های اتوماتیک صنعتی سکشنال

مشخصات فنی درب های اتوماتیک زیر آستانه

درب سکشنال به دلیل فرسودگی و پارگی کم و نیاز کمتر به فضای نصب مورد توجه قرار می گیرند. جنس پنل درب های اتوماتیک سکشنال معمولاً از فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم پر شده با فوم پلی یورتان فشرده ساخته می شود. اندازه پانل مورد استفاده عموماً ضخامت 40 تا 60 میلی متر و ارتفاع 50 تا 60 سانتی متر است. از نظر سیستم عامل، رایج ترین سیستم عامل درب های اتوماتیک سکشنال، سیستم موتور زیر سقفی است که موتور مستقیماً جلوی درب و زیر سقف نصب می شود و از طریق یک کانال به درب متصل می شود.

موتور درب اتوماتیک این واحد از برق 24 ولت استفاده می کند و دلیل حرکت بی صدا این درب اتوماتیک نیز همین است. همچنین درب های اتوماتیک محفظه دارای سیستم های حسگر حرکت، سنسورهای برخورد و اپتیک مادون قرمز هستند که از بروز حوادث جلوگیری می کنند.

انواع درب اتوماتیک سکشنال

درب‌های اتوماتیک سکشنال یکی از ابزارهای جدید ساختمانی هستند که در مدل‌های مختلف توسعه می‌یابند، بنابراین در ادامه به معرفی پرفروش‌ترین مدل‌های آن می‌پردازیم.

درب اتوماتیک پارکینگ اسپلیت

درب های پارکینگ اتوماتیک  ایپاکو یا گیت های پارکینگ سکشنال برآمده، گیت های پارکینگ مدرن و پیشرفته هستند و بسته به نوع مکانیزم حرکتی، برای پارک هایی با محدودیت ارتفاع مناسب ترند. این نوع درب به فضای سقفی حدود 25 سانتی متر نیاز دارد.

عملکرد این درب ها بسیار نرم و کم صدا بوده و علاوه بر ظاهر شیک و مدرن، کوسن بسیار کمی دارند. درب های کشویی عمدتاً از ساندویچ پانل با ورق های گالوانیزه ساخته می شوند که این پانل ها توسط ریل های جانبی در زیر سقف هدایت می شوند و علاوه بر زیبایی داخل پانل ها به عنوان عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسب هستند. انتخاب دروازه در پارکینگ ها، سوله ها و کارخانه ها.

درب اتوماتیک سکشنال صنعتی

درب های سکشنال صنعتی با توجه به قابلیت هایی که دارد انتخاب ایده آلی برای دسترسی ایمن و آسان به محیط های صنعتی و تجاری می باشد. به طور کلی درب های سکشنال صنعتی و درب های سکشن پارکینگ از نظر اندازه و نوع موتور متفاوت هستند و مکانیسم عملکرد این دو نوع درب بسیار شبیه به هم هستند و هر دو از سیستم های الکترومکانیکی و کنترل اتوماتیک برای باز و بسته شدن استفاده می کنند. درب اتوماتیک سکشنال صنعتی علاوه بر کاربرد در محیط های صنعتی به عنوان درب انبار نیز استفاده می شود.

راهنمای نصب درب اتوماتیک سکشنال زیر سقف

نصب سازه پایه: با توجه به ابعاد و وزن درب، شاسی فلزی با استفاده از پیچ و مهره به صورت عمودی و افقی به دیوار یا سقف ثابت می شود. از این قاب ها برای نصب موتور و تقویت درب استفاده می شود.

نصب سیستم های مکانیکی: نصب قطارها، موتورها، قطعات متحرک و اتصالات الکتریکی آنها برای کارکرد آنها انجام می شود.

نصب الکترونیکی: نصب سیم، کابل، سنسور، چراغ هشدار و نصب و نصب مدار کنترل با دقت انجام می شود.

نصب پنل درب اتوماتیک سکشنال: پنل ها به صورت تکه تکه روی هم قرار می گیرند و به صورت زنجیره ای به هم متصل می شوند.

کاربرد بخش درب اتوماتیک

به طور کلی درب های بخش صنعتی به دلیل قابلیت های امنیتی، دسترسی آسان، مقاومت در برابر آب و هوا و صرفه جویی در فضا گزینه مناسبی برای استفاده در محیط های مسکونی، صنعتی و تجاری هستند.

مزایای درب های اتوماتیک دامنه

ساختار قابل اطمینان: درب اتوماتیک سکشنال ساختاری محکم دارد و می تواند فشار و ضربه را تحمل کند، این درب ها از پانل های فولادی و با فوم پلی اورتان پر شده اند که از نظر حرارتی و صوتی عایق هستند و بسیار بادوام و پایدار هستند.

عملکرد اتوماتیک: درب های سکشنال با استفاده از موتورهای الکتریکی و سیستم های تشخیص حضور و سیستم های امنیتی قابلیت حرکت خودکار را دارند که عملکرد این درب ها بسیار روان و بی صدا می باشد.

استفاده بهینه از فضا: یکی از موارد مهم در استفاده از درب های سکشنال صرفه جویی در فضا است که با باز شدن درب اتوماتیک سکشنال پنل های آن به صورت عمودی بالا رفته و در فضای زیر سقف قرار می گیرد و فضای اضافی را اشغال نمی کند و به طور موثر محیط های با سایت محدود

تعمیر و نگهداری آسان: به طور کلی نگهداری این درب ها آسان است زیرا قطعات این درب ها به صورت جداگانه قابل تعویض هستند و در صورت خرابی کل درب نیازی به تعویض ندارد.

امنیت: درب های سکشنال معمولا دارای قفل های امنیتی، سیستم های ضد سرقت هستند و از آنجایی که هیچ شکافی در فضای بین پانل ها وجود ندارد، گزینه مناسبی برای جلوگیری از سرقت می باشد.

زیبایی: از نظر ظاهری این درب ها به دلیل جلوه مدرنی که دارند از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، علاوه بر این، این درب ها امکان افزودن در و پنجره را نیز دارند.

دکمه بازگشت به بالا