کاشت مو به روش fit بهتر است یا fut؟

تفاوت کاشت مو به روش FUT و FIT – کدام روش بهتر است؟

کاشت مو یکی از پرکاربردترین روش‌ها برای ترمیم موهای از دست رفته است. ترمیم موها به طرق مختلفی انجام می‌شود و کاشت مو به روش FUT و FIT از محبوب‌ترین و پرکاربردترین این روش‌ها است. هنگامی که ریزش مو به تازگی شروع شده است، افراد می‌توانند با روش‌های درمانی پزشکی از ریزش بیشتر موها جلوگیری کنند. با این حال زمانی که موها به شدت ریزش کرده یا نازک شده اند، کاشت مو تنها راه حل باقی‌ماندهاست.  در این مقاله به طور مفصل به معرفی این دو روش، مزایا و معایب و تفاوت آن‌ها می‌پردازیم و لیست کلینیک های کاشت مو در تهران را نیز جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان قرار خواهیم داد.

تکنیک FUT چیست؟

روش کاشت مو به کمک تکنیک FUT یک روش قدیمی است اما به دلیل کاربرد و مزایایی که دارد همچنان به فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این تکنیک می‌توان در اسرع وقت کاشت مو را انجام داد. در این روش مو به صورت نواری از یک ناحیه پوست سر در پشت گردن یا دو طرف سر برش داده می‌شود و به ناحیه جلوی سر پیوند زده می‌شود. در این روش فولیکول‌های مو به صورت گروهی جداسازی می‌شوند. نوارهای موی جدا شده با تکنیک‌های خاصی روی نواحی طاسی قرار می‌گیرند.

همچنین قبل از کاشت باید جهت رشد مو و خط رویش مو در نظر گرفته شود. برای عفونت نکردن و جلوگیری از رشد باکتری باید روی ناحیه پشتی که مو از آن برداشته شده است بخیه زده شود. پزشک در این عمل برای کاهش درد از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. تکنیک Fut تکنیکی مناسب برای افرادی است که موهای خود را خیلی کوتاه نمی‌کنند و می‌خواهند در مدت زمان کوتاهی کاشت مو انجام دهند.

تکنیک FIT چیست؟

تکنیک اف ای تی بعد از تکنیک fut رایج شد و برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ مورد استفاده قرار گرفت. در این تکنیک فولیکول‌های مو با کیفیت بالا در پشت گردن به صورت دانه دانه برداشته می‌شوند. یکی از تفاوت‌های کاشت مو به روش FUT و FIT همین است که در روش FIT بر خلاف روش FUT موها به صورت گروهی جداسازی نمی‌شوند. با این روش می‌توان در اسرع وقت تعداد زیادی گرافت از پوست سر برداشت و به نواحی کم‌مو پیوند زد. موهایی که قرار است در نواحی طاسی کاشته شوند باید بدون آسیب از ناحیه برداشته شوند و بدون آسیب به مناطق طاسی پیوند داده شوند.

اولین کاری که باید پزشک برای hair transplant permanent انجام دهد، جداسازی درست موهای پشت گردن است. در فرآیند بعدی، تار مو به روشی صحیح و مناسب بدون آسیب رسیدن به ساختار مو به قسمت‌های بی‌مو پیوند زده می‌شود. قبل از انجام این روش ساختار مو، تراکم مو و ویژگی‌های مو باید تجزیه و تحلیل شود.

ایجاد خط مو در هنگام کاشت مو بسیار مهم است. خطوط مویی که به درستی ایجاد نشوند ظاهر مصنوعی ایجاد می‌کنند. تکنیک FIT روشی بدون درد و خونریزی است. از آنجایی که برشی در این روش وجود ندارد، معمولا نیازی به بانداژ و پانسمان هم نیست.

روش fit برای کاشت مو چگونه است ؟

همانطور که در بالا هم به این موضوع اشاره کردیم fit روشی بدون برش جراحی برای کاشت مو بوده که در آن یک متد بروز اجرا می شود. در این تکنیک هیچ برش و بخیه ای ایجاد نمی گردد به همین دلیل دوران نقاهت آن کمتر است.بیمار درد کمتری را حس کرده و درمان سریع تر انجام می شود. موهایی که برای کاشت از پشت سر جدا می شوند به صورت دانه دانه و گرافت گرافت هستند و به سرعت در جلوی سر قرار می گیرند. فولیکول های جدا شده از بانک مو با کیفیت بالا کاشته می شوند. این روش با مزایا و معایب زیادی همراه است.

معایب  fit برای کاشت مو

روش fit اگر چه برای کاشت مو یک انتخاب عالی است اما معایبی را برای بیماران به همراه دارد. نتیجه و موفقیت بدست آمده در این عمل به فرم و نوع فولیکول مو بستگی دارد. افرادی که موی آنها دارای ریشه های پیچشی است هنگام برداشت زاویه تندی دارد و ممکن است فولیکول به خوبی درون پیاز مو قرار نگیرد و این می تواند یک عیب بزرگ برای این روش باشد. تخریب بانک مو از دیگر معایب این روش است به همین دلیل زیاد از آن استقبال نمی کنند. برای افرادی که طاسی آنها وسیع و بانک مو ضعیف است این تکنیک پیشنهاد نمی شود.

مزایای کاشت به روش fit

روش fit در کنار معایب برای بیماران مزایایی را هم به همراه دارد. این روش چون بدون جراحی است درد کمتری دارد به همین دلیل بیمار به سرعت بهبودی خود را بدست می آورد. دوران نقاهت در این روش کم بوده و شما می توانید به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید. از دیگر مزایای این روش می توان به نداشتن بخیه اشاره کرد بدین ترتیب هیچ اسکاری به جای نمی ماند‌. دوره بهبودی در fit سریع بوده و کاشت بهترین نتیجه را دارد. اگر بیمار قبل از کاشت مشاوره های لازم را دریافت کند موفقیت کار بیشتر خواهد بود.

روش  fut برای کاشت مو چگونه است ؟

fut یک روش جدید برای کاشت مو بوده که با برش جراحی انجام می شود و یک سطح وسیعی از بانک مو جدا شده و در محل کاشت قرار داده می شود. موهایی که نسبت به ریزش مقاوم هستند برای انجام این کار انتخاب می شوند. اگر طاسی وسیع باشد این تکنیک می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد. در روش FUT بخیه های ظریفی زده می شود به همین دلیل جای بخیه در ترین زمان از بین می رود. این یک تکنیک جدید بوده که با سرعت بالا انجام می شود و با اینکه جراحی است اما دوران نقاهت کمی دارد.

معایب  fut برای کاشت مو

اگر روش fut را برای کاشت مو انتخاب کرده اید بهتر است با معایب آن هم آشنایی داشته باشید. از مهمترین عیب این روش می توان به تهاجمی بودن آن اشاره کرد چون با جراحی و برش همراه است و ممکن است زخم و خونریزی سلامت بیمار را به خطر بیندازد. زخم در بانک مو عیب دیگر این روش است که ممکن است تا مدت ها جای اسکار روی سر باقی بماند. تا زمانی که موها کوتاه است جای زخم مشاهده می شود. در این روش پزشک برای برداشتن گرافت ها و همچنین موهای ظریف محدودیت زیادی دارد.

مزایای کاشت به روش fut

کاشت مو به روش FUT برای افرادی که سطح طاسی آنها وسیع است بهترین گزینه به شمار می رود. گرافت های استخراج شده در این روش بهترین کیفیت را دارند به همین در زمان کاشت شما نتیجه خوبی را مشاهده خواهید کرد. گرافت ها توسط میکروسکوپ استخراج و آماده سازی می شوند به همین دلیل دقت این کار زیاد است. هزینه این روش کاملا مقرون به صرفه است و این می تواند مهمترین مزیت آن باشد. جلسات کاشت مو در این روش کوتاه بوده چون در مدت زمان کم انجام می شود. تراکم بالا بوده و موفقیت دو چندان می شود.

دکمه بازگشت به بالا