میخواهم دیده شوم – رویداد برتر
چرا اخیراً جادوی شما مانند متعصب رفتار می کند؟
به گزارش رویداد برتر ، این روزنامه اعتماد وی نوشت: “1. اخیراً ، وی بارها مجبور شد این خبرها را ببیند که رونالدو بیشتر از پولی که یوونتوس برای بازی خود از طریق شبکه های مجازی دریافت کرده بود ، درآمد کسب می کند. راجر فدرر این لیست را با 106 میلیون دلار تهیه کرد و جالب است بدانید که فدرر نزدیک به 100 میلیون دلار از طریق این تبلیغات از طریق این درآمد درآمد.
از این دو مثال ، می توان دریافت که ورزشکاران با حضور در شبکه های مجازی و تبلیغات ، یک حساب ویژه برای کسب درآمد باز کردند. اگر هنرمندی که هنر زیادی ندارد می تواند فقط از طریق یک صفحه اینستاگرام درآمد زیادی کسب کند ، چرا یک ورزشکاری که به نظر می رسد محبوبیت بیشتری در بین عموم مردم ندارد؟
2- عمر فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر و دیگر شبکه های مجازی در ایران خیلی طولانی نیست؛ می توان گفت کمتر از 10 سال است. در چنین شرایطی طبیعی است که ورزشکاران مسن ، از جمله فوتبالیست هایی که در دهه شصت ، هفتاد و هشتاد بازی می کردند ، که در آن زمان می توان به عنوان ستاره های برتر در نظر گرفته شدند ، مخاطبان زیادی در شبکه های اجتماعی ندارند. ستارگان قدیمی فوتبال ، که به عنوان مهمترین تیم پایتخت بازی می کردند ، نسبت به بازیکنان معمولی فعلی دو تیم ، که سطح فنی آنها بسیار پایین تر از پیشینیان است ، در صفحات شخصی خود به مراتب بیشتر تماشاگران را نشان می دهند. بسیاری از نمونه ها این تفاوت را به خوبی نشان می دهد. ملقب به فرشاد پیوس ، فرشاد آقای گل که قبلاً یکی از محبوب ترین ستاره های فوتبال ایران محسوب می شد ، اکنون نزدیک به 76000 دنبال کننده دارد ، اما مهدی عبدی که به تازگی در این فصل به جمع سفیدها اضافه شده است ، هنوز به تعداد انگشتان پرسپولیس نرسیده است. ، شما حدود 350،000 دنبال کننده در صفحه خود دارید. اگر فرشاد پیوس امروز با همان کیفیت دهه شصت و هفتاد در پرسپولیس حضور داشت ، بدون شک وی را یکی از محبوب ترین کاربران در این سکو می نامید.
3 – تقریباً یک سال است که پدیده ای به نام “کمپین های اینستاگرام” در ایران ظاهر شد. این کار با یک کمپین مشهور با همکاری یک شبکه تبلیغاتی در اینستاگرام کار می کند. در این کمپین ، حامیان مالی مبلغ مشخصی را وارد می کنند و در لیست پیروان مشهور قرار می گیرند. مخاطبان اینستاگرام در ازای پیروان افراد مشهور (یعنی کسانی که حمایت مالی می کنند) در قرعه کشی شرکت می کنند. از این طریق ، حامیان مالی حدود یکصد تا صد و پنجاه دنبال کننده را بدست می آورند ، مخاطب در قرعه کشی شرکت می کند ، و ستارگان و شرکت تبلیغاتی از نظر اقتصادی سود می برند. تاکنون بسیاری از بازیکنان فوتبال در این رقابت ها شرکت داشته اند. از جمله علی علیپور ، احمدرضا عابدزاده ، کریم باقری و بسیاری دیگر از بازیکنان فوتبالیست قدیمی و جدید.
این مهم است که شخص در حال اجرا در این کمپین از محبوبیت و تعداد قابل توجهی پیروان برخوردار باشد. در کنار این کمپین ها ، سایر بازیکنان نیز در برنامه های زنده مربوط به قرعه کشی ، تقسیم جوایز و موارد مشابه ظاهر می شوند. گفته شده است که فردی که در کارزار به شهرت می رسد ، در قالب صدها میلیون گوجه فرنگی است.
4 – علاوه بر مبارزات انتخاباتی ، که یکی از راه های کسب درآمد برای فوتبالیست ها است – افراد مشهور ، طرف دوست داشتن و “تماشای” یک فوتبالیست نیز می تواند برای او سودآور باشد. تحقیر ساده اینستاگرام نشان می دهد که فوتبالیست های محبوب به شدت درگیر تبلیغات هستند. از حضور در فروشگاه های پوشاک ، کلوپ ها و استخرها گرفته تا گرفتن عکس مضاعف با یک شخص خاص ، برچسب زدن به آن شخص در عکس و هزاران روش دیگر که همه بخشی از تبلیغات اینستاگرام هستند. داده هایی که در این میان باید رد و بدل شوند از چند صد هزار گوجه فرنگی گرفته تا میلیون ها میلیون میلیون داستان و پست متغیر است. یکی از شرکت کنندگان در این کار به روزنامه اعتماد گفت: “یک فوتبالیست با یک میلیون دنبال کننده می تواند به راحتی 150 میلیون گوجه فرنگی در ماه در اینستاگرام کسب کند.” حتی اگر مدیر تبلیغ حساب کاربری مناسبی داشته باشد ، می توانید آن تعداد را چند برابر کنید. ” = “مستقیم”.
5- موضوعات مهم در بحث در مورد تبلیغات اینستاگرام موضوع بازدید است. به هیچ وجه مهم نیست که چرا یک فیلم یا عکس را در اینستا یا یک شبکه مجازی دیگر مشاهده می کنید. دیدنش مهم است نمونه بارز این مورد شخصی به نام هزاره رضا است که با عبارت “معتادان خریداری نمی کنند” به شاخ مجازی تبدیل شده است. در حال حاضر حدود 20 صفحه با نام این شخص در اینستاگرام وجود دارد که برخی از آنها دویست و سیصد دنبال کننده دارند. یا شخصی به نام الناز گلروخ که هنگام خواندن آهنگ انگلیسی Dent Over Think توسط یک ماه توسط کاربران خندید ، اما این سوال در مقایسه با 2.8 میلیون دنبال کننده اش اهمیتی ندارد. طبق این توضیحات ، هر کسی که وارد بازار تبلیغات اینستاگرام شود و بخواهد خود را به اشتراک بگذارد ، باید جذاب یا حداقل جذاب باشد. او مجبور است کاری انجام دهد تا مخاطب را دنبال کند ، هرچند که دارای انگیزه منفی باشد. به همین دلیل شخصی مانند کریم باقری ، که ما به دلیل عزت و ظلم هواداری ، فردی آرام را در حافظه جمعی خود می دانیم ، ناگهان شوخی می شود که در فیلم های تبلیغاتی خود با دیگران شوخی می کند که وی تاکنون نمونه ای از آن بوده است. ما آن را ندیدیم. حجم فیلمهای کریم باقری که ماه گذشته در فضای مجازی منتشر شده است ، احتمالاً به اندازه تمام ویدیوهایی است که در طی 10 سال گذشته درباره وی به اشتراک گذاشته شده است.
همه موارد فوق ، که در واقع مقدمه ای طولانی است ، برای پاسخ به این سؤال مطرح می شود ، “چرا جانبازان بنفش اخیراً مانند هواداران پرفروش رفتار کرده اند؟”
برای چهار سال گذشته ، وایتس در زمین برنده بوده و فقط چند روز پیش فقط مسابقات پوکر خود را اعلام کرده است. در این دوره ، به موازات هرچه بیشتر شبکههای مجازی وارد تلفنهای ایرانی شدند ، انگشترهای بنفش صدها برابر ضرب شدند. انواع صفحات و کانال هایی با آرم های استقلال و پرسپولیس حریف شما را بصورت شبانه روزی نابود می کند و استقبال شما را به نمایش می گذارد. در مورد این جنگ ها با تیم رقیب هیچ خط قرمز وجود ندارد. اغلب سایتهای پرطرفدار که از طریق تبلیغات درآمد خوبی کسب می کنند. ما همچنین شنیده ایم که برخی از مدیران ، مربیان و بازیکنان هنوز بابت این هواداران باج می گیرند تا هوا را به دست بیاورند. زیرا این سایت ها با حرکات هماهنگ می توانند طرفداران را در مقابل شخص تحریک کنند یا افراد را بزرگ جلوه دهند. در واقع ، این مدرن ترین کاری است که برخی از رهبران روی این سکوها انجام داده اند ، و دیگران در مطبوعات از دو دهه پیش.
با وجود صدماتی که سایت های فن به تیم ها زده اند ، رفتار آنها نمی تواند اخلاقی تلقی شود.
آنها حامی هستند و هیچ کس در جهان انتظار یک رویکرد معقول از یک حامی کلیسا را ندارد که اگر چنین می شد هوادار نمی بود. هواداران استقلال تا پایان جهان معتقدند که وزیر ورزش چهار قهرمانی در پرسپولیس را کسب کرده است و داشتن نظر تخصصی در این زمینه برای آنها غیرقابل قبول است. به نظر می رسد وقتی لیگ تیم رقیب را مبتنی بر شایستگی می داند ، خود یکی از جانبازان را به خیانت متهم می کند. همین مورد برای پرسپولیسی ها هم پیش می رود. آنها هر روز قهرمانی رقیب آسیا را به مسابقات چهار جانبه کاهش می دهند. در این میان کافی است که یکی از اعضای جدید و قدیمی این باشگاه چیزی بگوید تا امتیاز به تیم رقیب بدهد ، آنها آسمانها و زمین را روی سرشان نابود کنند. حتی اگر این اظهار نظر مبتنی بر واقعیت باشد.
در همین حال ، به نظر می رسد که جانبازان و جادوگران در مخاطبان سطح پایین به شدت حضور دارند. البته در بین فوتبالیستهای بزرگ دنیا محافل فن وجود دارد؛ به نظر می رسد بازیکنان سابق لیورپول منچستریونایتد را در نمایش هایی که به عنوان کارشناس ظاهر می شوند وسوسه می کنند یا برعکس. اما بین رفتار هواداران و رفتار فوتبال حرفهای خط کاملی وجود دارد. این مرز آنقدر واضح است که اگر از آن عبور کنیم ، با مردم روبرو خواهد شد. به عنوان مثال ، در چند هفته اخیر لالیگا ، بازیکنان بارسلونا فکر می کردند که داور نسبت به رئال مادرید مهربان است.
آرتورو ویدال ، بازیکن بارسا پس از برخورد راموس از مهاجمان بیلبائو در محوطه جریمه ، خنده و خنده را خندید ، اما داور مجازات را مجازات نکرد. “ما به دلیل داور در بازی لالیگا پیروز نمی شویم و دیگران به همین دلیل از دست نمی دهند. بهتر است اشتباه کنید تا اینکه به دنبال اشتباه در تیم خود باشید.”
اگرچه نه ویدال نام رئال و نه راموس را به بارسلونا معرفی نکرده است ، اما بسیاری از عناوین رسانه ای تحت عنوان “بازیکنان بارسا و رئال طعم یکدیگرند” هستند. سرانجام ، پس از باخت بارسلونا در لالیگا ، کاپیتان مسی عنوان شایسته مصاحبه های رئال مادرید را قضاوت کرد و از آن زمان هیچ هوادار یا بازیکن بارسا مسی را به حمایت از رقیب خود و خیانت به وی متهم نکرد.
امروز ، فوتبال ایران یک مکان نبرد مجازی برای ارواح است. کافی است از اصطلاح گوگل برای “طعنه بازیکن سنگین …” استفاده کنید تا نتایج زیادی کسب کنید. بسیاری از بازیکنان و جانبازان بدون در نظر گرفتن خطوط قرمز هر روز یکدیگر را نابود می کنند. این افراد مایل به سرنگونی تمام ستون های فوتبال هستند – موضوعی که البته موفقیت های گذشته یا آینده آنها را زیر سوال می برد ، اما ثابت می کند که فوتبال شامل فساد است. بدتر این است که کلمات و عباراتی که لوسی برای سرگرمی یکدیگر استفاده می کند. جانباز قرمز در صفحه شخصی خود “حرم استقلال” را می خواند و جانباز بلوز مونتاژ یک بازیکن پرسپولیس را با رهبر مسعود سلطانی فر به اشتراک می گذارد. سوال مهم این است ، آیا این بازیکنان نمی دانند که در کجا ایستاده اند؟ آیا آنها اختلافات بین آنها و هواداران را تشخیص می دهند؟ آیا آنها خود اشخاص حقوقی نیستند؟ یک جانباز از چه منطق استفاده می کند تا بگوید سرنوشت قهرمانان ، قهرمانان ، بازی های پلی آف و تیم های پشتیبانی از پیش تعیین شده است و چگونه او چند سال از این فوتبال درآمد؟ حالا چگونه مربیگری تیم را قبول می کنید و به فوتبال با فساد باز می گردید؟ چگونه می توان این تضادها را برطرف کرد؟ پاسخ را می توان در توضیحات مقدماتی یافت.
به هر حال ، جانبازان فوتبال ، به ویژه جانبازان بنفش ، خیلی خوب می دانند چه تفاوتی با هوادار جوانی دارد که فوتبال را کاملاً در تیم محبوب خود می بیند. فرصت برای دیدن اطلاعات بیشتر آنها می دانند که سود کمی از نظر محبوبیت و سهم بازار تبلیغات حاصل شده است و این تاخیر باید جبران شود. در این میان تنها راه ورود به چرخه پول سازی انجام کارهای معمول است. گه قدیمی کمی درست است. همانطور که در مورد پیوس توضیح داده شده است ، اگر امروز هر یک از این ستاره ها بازی می کردند ، وضعیت مالی بسیار بهتری خواهند داشت.
می توان گفت که یک چرخه جالب در این مورد وجود دارد. چندین صفحه از طرفداران پست ارسال می کنند ، یک جانباز آن را در صفحه خود به اشتراک می گذارد و در همان صفحات جانباز را نشان می دهد تا از هواداران بخاطر آنچه گفته اند و به اصطلاح ویروسی تشکر می کند.
شکل دیگر داستان این است که طرفداران ایده ای از تبعیض دارند و این موارد در صفحات ارسال می شود. یکی از جانبازان به تلویزیون می رود و این تصاویر را روی آنتن تلویزیون زنده برمی گرداند. پس از آن ، همان هواداران با قدردانی از شجاعت مرد برای سخنان طرفداران ، او را دنبال می کنند. در همه این موارد مهم است که هیچ حرف جدیدی ایجاد نشود. هیچ اشاره ای به تخصص ، بزرگی ، پشتیبانی تیم ، بحث در زمینه فن و موارد مشابه نیست. در حقیقت ، فوتبال به هیچ وجه مسئله ای نیست.
گل سرخ شده توسط پرسپولیس سابق و تیم ملی در کنار او ، که در آن او بی رحمانه مانند یک هوادار جوان به تیم رقیب حمله می کند ، دقیقاً همان آهنگی است که توسط الناز گلروخ خوانده می شود. فرم فرم است و انگیزه های آن در تعداد دنبال کنندگان و به تبع آن در میزان درآمدی که به بازیکن می رسد یافت می شود. اگر تیم ملی سابق استقلال ویدئویی از مسابقه بین دو فیلم “دیکتاتور” به اشتراک بگذارد ، این بدان معنی است که پرسپولیس از این طریق قهرمان شده است ، انتظار دارد یک میلیون بازدید برای چند برابر کردن صفحه های خود داشته باشد. به هر حال ، این خیلی عالی خواهد بود که بیشتر بینندگان این فیلم طرفداران پرسپولیس باشند که قسم می خورند. “بازدید” مهم است.
در پایان ، شاید بد نباشد به این نکته اشاره کنیم که هیچ ضرری برای درآمدزایی اینستاگرام وجود ندارد. در حقیقت ، این نوشتار محکوم یا توجیهی برای چنین تلاشی نیست. “این نوشتار صرفاً تلاشی برای ردیابی ریشه ی پدیده ای است که امروزه شگفت آورتر ، رادیکال تر و کمتر متنی است.”
پیام تمام شد