چرا ترشی لیته کپک می زند؟

برای جلوگیری از کپک زدن ترشی باید در هنگام تهیه، مصرف و نگهداری آن مجموعه ای از اقدامات را رعایت کنید. پس اگر می خواهید بدانید چرا ترشی ها کف می کنند و راه های جلوگیری از آسیب دیدن ترشی چیست، لطفا تا پایان این مقاله مجله اسنپ اکسپرس با ما همراه باشید. وقتی ترشی را از فروشگاه تهیه می کنید، چه به صورت بسته بندی شده و چه به صورت باز، باید از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کنید، برعکس، اگر ترشی ها را خودتان تهیه می کنید و می خواهید ماندگاری آن ها را افزایش دهید، باید نکات و ترفندهایی را رعایت کنید. برای جلوگیری تز کپک زن ترشی با شرکت تولیدی بازرگانی یزدفودی همراه باشید.

بازرگانی |طرز تهیه

 


راه های جلوگیری از فساد خیارشورها

برای اینکه خیارشورها کپک نزنند باید از سرکه در حد اعتدال استفاده کنید. مواد ترشی باید در ظرف مورد نظر ریخته شود تا سرکه کاملا پوشیده شود. اگر پرتقال یا ترشی کپک زدند، می توانید برای جلوگیری از کپک زدن آن ها را برای چند ساعت زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید و به کار ادامه دهید.

یکی دیگر از راه های توصیه شده برای جلوگیری از کپک زدن و کف آب نمک این است که درب آن را باز کنید، یک تکه نان را به اندازه درب بطری ببرید و روی آن قرار دهید، سپس درب آن را محکم ببندید.

جلوگیری از ورود هوا به داخل ظرف ترشی یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از خراب شدن ترشی ها است. بنابراین باید در انتخاب ظرف مناسب دقت کرد و از بسته بودن کامل درب آن اطمینان حاصل کرد. حتی می توانید از گچ پاریس برای پوشاندن تمام درب شیشه ترشی استفاده کنید. به این ترتیب تا زمانی که ترشی پخته نشود هوا وارد آن نمی شود.

استفاده از کیسه پلاستیکی برای محافظت از درب شیشه ترشی نیز موثر است. یعنی بعد از ریختن مواد ترشی در ظرف مورد نظر ابتدا یک کیسه پلاستیکی نسبتا ضخیم روی درب آن قرار دهید و اطراف آن را با کش محکم کنید و سپس درب آن را ببندید.
برای خرید ترشی لیته کلیک کنید.

چرا فوم آب نمک؟

اگر می خواهید بدانید چرا ترشی کف می کند باید به مراحل تهیه آن توجه کنید. به عنوان مثال، اگر ظرفی که برای نگهداری ترشی استفاده می شود، به درستی تمیز نشده باشد، یا خیس باشد، ترشی شما عمر کوتاهی دارد و به سرعت کپک می زند.

از طرف دیگر، اگر سبزیجات و مواد مورد استفاده در نمک زدن به درستی شسته نشوند، ممکن است نمک برای مدت کوتاهی باقی بماند.

خیارشور یا کپک آلوده باعث می شود ذرات سفید و فوم مانند را مشاهده کنید در این صورت توصیه می شود قسمت آلوده را بردارید. اگر کل ترشی آلوده به کپک باشد باید از آن اجتناب کرد و دور انداخت. این به این دلیل است که ترشی ها حاوی سرکه و مایعات دیگر هستند. که باعث پخش شدن قارچ و انتقال آن به تمام سبزیجات می شود.

اگر به تهیه انواع ترشی خانگی علاقه دارید و می خواهید بفهمید که چرا ترشی ها با وجود این همه توصیه کف می کنند؟ در انتخاب ظرف مناسب برای نگهداری ترشی های خانگی خود باید بسیار دقت کنید.

برای جلوگیری از کپک زدن ترشی های خانگی، از شیشه های استریل شده با درب محکم و نوار لاستیکی مخصوص دور درب آن استفاده کنید. به این ترتیب هیچ فرصتی برای ورود هوا به داخل قالب ترشی وجود ندارد.

آبگیری شیشه ها و بطری ها بسیار مهم است، اگر از شیشه ها برای نگهداری ترشی استفاده می کنید، ابتدا باید آنها را بشویید. سپس کف فر را با کاغذ پخت بپوشانید و بگذارید داغ شود. سپس شیشه تمیز شده را در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه گرم کنید. بعد از این کار در فر را باز کنید تا شیشه ها خنک شوند و سپس از فر خارج کرده و خیارشورها را اضافه کنید. همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، سبزیجات و سایر غذاها باید کاملا خشک باشند.

روش دیگر برای استریل کردن شیشه های ترشی برای جلوگیری از کپک زدن آنها این است که ابتدا یک قابلمه آب را بجوشانید. سپس لیوان ها را داخل آن قرار دهید و با یک حوله یا پارچه مناسب از هم جدا کنید تا با به جوش آمدن آب به هم برخورد نکنند و نشکنند. آب در قابلمه باید به اندازه ای باشد که شیشه ها را کاملا بپوشاند. بعد از 15-20 دقیقه می توانید در قابلمه را خاموش کرده و ظروف را از آب خارج کرده و کاملاً خشک کنید و آماده نگهداری ترشیجات هستید.

همانطور که متوجه شدید، دلایل زیادی وجود دارد که ما را به این فکر می‌کند که چرا جوش‌ها؟ بنابراین، ما باید در فرآیند تهیه و نگهداری انواع ترشیجات مراقب باشیم. اگر علاقه مند به تهیه انواع ترشی سبزی هستید، توصیه می کنیم طرز تهیه سیر ترشی، غور و طرز تهیه خیارشور خانگی را مطالعه کنید.

چگونه از کپک زدن نمک جلوگیری کنیم

انواع ترشی ها به عنوان چاشنی های پرطرفدار که با انواع غذاهای ایرانی سرو می شود بسیار محبوب هستند و اکثر ما دوست داریم آن ها را در خانه تهیه کنیم. گاهی اوقات ما این مواد خوشمزه را از فروشگاه ها می خریم. در هر صورت حفظ ترشی نکته مهمی است که برای حفظ سلامت و مصرف طولانی تر آن باید رعایت کنیم. در این مقاله دلایل مختلفی برای کف کردن ترشی ها را معرفی کرده ایم، حال می خواهیم نحوه جلوگیری از کپک زدن ترشی را بررسی کنیم.

به طور معمول، ترشی ها حاوی آنزیم های فعالی هستند که باعث ایجاد کپک می شوند. اگر به تناسب تهیه ترشی از آب، نمک و سرکه استفاده نشود، عمل این آنزیم ها تسریع می شود و باعث کپک زدن سریع ترشی های شما می شود. بنابراین همیشه سعی کنید فرآیند ترشی خود را از یک دستور پخت خوب و خوب شروع کنید. اگر قصد تهیه ترشی ماسالا را دارید پیشنهاد می کنیم دستور تهیه ترشی فلفل قرمز را نیز مطالعه کنید.

از طرف دیگر، اگر ترشی‌هایتان را زیاد بپزید، ترشی‌ها و سبزیجات و مواد موجود در آن‌ها سریع‌تر می‌پزند، نرم می‌شوند و به همان چیزی تبدیل می‌شوند که اسمش را گذاشته‌اند. در این شرایط ماندگاری کوتاه است بنابراین باید در اسرع وقت از آن استفاده کنید.

اگر ترشی ها را در جای گرم نگهداری کنید، باز هم احتمال خراب شدن سریعتر آن وجود دارد و حتی اگر تمام نکات را برای آماده سازی مناسب رعایت کرده باشید، باز هم ممکن است تعجب کنید که چرا ترشی ها فاسد می شوند. بنابراین بهتر است ترشی را در جای خنک و ترجیحا تاریک نگهداری کنید.

همانطور که قبلا ذکر شد، ظروف شیشه ای برای افزایش طول عمر ترشی بهترین هستند، بنابراین سعی کنید از شیشه هایی با درب محکم و کاملا استریل شده استفاده کنید.

همچنین برای اینکه ترشی هایتان کثیف نشوند، بلافاصله بعد از خوردن درب آن را ببندید و در یخچال بگذارید. برگرداندن خیارشور اضافی به ظرف اصلی یکی از عوامل ایجاد شکر و بیکن است. به همین دلیل توصیه می کنیم هر بار در صورت باقی ماندن مقداری ترشی از ظرف خارج کنید و آن را در ظرف اصلی قرار ندهید.

هنگام درآوردن میوه از قاشق یا قاشق خشک استفاده کنید در نهایت باید بدانید که با توجه به نکاتی که ذکر شد استفاده از سبزیجات کاملاً خشک برای تهیه انواع سبزیجات بسیار مهم است. پس همه مواد حتی سبزیجات معطر استفاده شده در ترشی را کاملا خشک کنید و آن را با سرکه، نمک و سایر سس ها ترکیب کنید. اگر دوست دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله دیگر ما در مورد لیست غذاهای نوردیک و علت کپک زدن آدامس را مطالعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا