بلای فکری را سر مجیدی نیاورید!

سپهر ستاری: سرانجام اتفاق قابل پیش بینی رخ داد و محمود فکری استقلال را ترک کرد تا فصل را با مربی جدید ادامه دهد. با علی لطیفی در مورد آخرین وضعیت استقلال و برکناری محمود فکری صحبت کردیم که می خوانید:

لطیفی: امیدوارم فاجعه فرهاد مجیدی اتفاق نیفتد

* ابتدا از جدایی محمود فکری از استقلال بگویید. به نظر شما این تصمیم درستی بود؟

اعتقاد من به فوتبال این است که اگر می خواهید مربی را اخراج کنید ، به گزینه دیگری احتیاج دارید. باشگاه استقلال اکنون 2-3 گزینه دارد. امیر قلعهوانی ، فرهاد مجیدی و …. آیا من به هواداران می گویم آنها همان عزیزانی نبودند که به همان روش آقای فکری اخراج کردند؟ اگر فرهاد مجیدی بیاید ، مطمئن هستید که برای او اتفاق نخواهد افتاد؟ محمود فکری از بین رفته است و معمولاً وقتی یک سری نان با قیمت روز شروع می شود ، آنها می گویند خوب نبود. من با توجه به ابزار و کادرفنی که در اختیار استقلال بود از نظر فنی منتقد بازی های تیم بودم اما مسئله این است که من در این شرایط جایگزینی مناسب برای آقای فکری نمی بینم. اگر این کار را می کردم ، شاید این کار را نمی کردم. البته نیازهای هواداران بسیار مهم است. فرهنگ هواداران ما به این سمت رفته است که اگر نتیجه ای در تیمی حاصل نشود ، همه مشکلات به گردن سرمربی می افتد. تنها چیزی که در ابتدای فصل به صورت خصوصی گفتم و گفتم زیرا نمی خواستم محمود فكری روحیه خود را از دست بدهد این بود كه به دوستان مشتركمان بگوییم كه محمود فكری هنگام رفتن اشتباه می كند زیرا افراد بیشتری مجبور به کسب تجربه بودند. فصل ها. گفتم همین اتفاق برای علی دایی و امیر قلعه نویی در تیم ملی افتاد و آنها با عجله به تیم ملی رفتند.

* یا برای منصوریان استقلال!

دقیقا. من فکر می کنم باید اندکی ایده اندیشید.

* رکوردهای لیگ برتر خیلی زیاد نبود.

من فکر می کنم هرکسی که به سرمربی استقلال تبدیل شود باید مقام اول و دوم تیم لیگ برتری دیگری را که پیش از او بود کسب می کرد. از یک تیم قهرمان شوید و با یک شخصیت قهرمانانه به استقلال برسید.

س: اوضاع لیگ برتر ایران و به خصوص استقلال در این شانزده هفته را چگونه تحلیل می کنید؟

نگران کننده ترین مسئله کمبود بازیگران خلاق و عدم ظهور پدیده های تجربه شده در سال های گذشته بود. در سال های گذشته ، هر فصل معمولاً حدود ده پدیده در لیگ وجود داشت ، اما مدتی است که آنها را ندیده ایم. مسئله بعدی اندازه گیری فقر است. متأسفانه ، حضور کارلوس کی روش در تیم ملی باعث شده تا فوتبال ما در یک جهت نتیجه معکوس بدهد ، به این معنی که ما از یک سری مربیان در قالب فوتبال کیروش تقلید می کنیم. او سرمربی هر تیم بود ، معمولاً تیم هایش دفاعی کار می کردند و عملکرد خوبی در تیم های هجومی نداشتند. به خاطر داشته باشید که کی روش با رئال مادرید که بهترین بازیکن جهان مانند زیدان ، رونالدو ، کارلوس و فیگو را داشت ، نتیجه ای نگرفت زیرا در مرحله حمله نمی توانست مربیگری کند. متأسفانه ، در طول هشت سال حضور کیروش ، بسیاری از مربیان ، صرف نظر از تجهیزات موجود ، به شدت تحت تأثیر فوتبال کیروش قرار گرفته اند. به همین دلیل ، بیشتر مربیان لیگ ایران دفاع کردند و این امر منجر به کمبود گل شد که می توان دلیل آن را کمبود بازیکن خلاق دانست. ما استعدادهای زیادی داریم ، اما متأسفانه این استعدادها بارور نمی شوند و مربیان جرات نمی دهند زمین را به بازیکنان جوان بدهند و این باعث شده است که امسال هیچ پدیده خاصی ایجاد نشود و نه فوتبال زیبایی تماشا کنیم.

استقلال شاید یکی از با استعدادترین تیم های ایران بود و منتقدان هواداران این ایده را داشتند که با ابزاری که در اختیار دارد او نمی تواند در نقاط مختلف جهان ترکیب و جفت تشکیل دهد و بنابراین تمایل درونی من ، من واقعاً می خواست در تیم بماند.

* به طور کلی ، یکی از بحث هایی که در مشکلات فنی برجسته بود این بود که ما انتظار داشتیم محمود فکری ، کاپیتان تیم سابق استقلال ، حداقل از نظر مدیریت تیم و حاشیه موفق باشد ، اما او در این زمینه عملکرد ضعیفی نیز داشت. حوزه.

دقیقا. بزرگترین مشکل محمود فکری از نظر حاشیه این بود که نباید وارد خودش می شد ، اما افرادی مانند پرویز مظلومی ، آمونسی عبدالهی و دیگر سالمندان پیرامون محمود فکری و کارکنانش حصار کشیدند و به نوعی مربی تکان دهنده ای شدند ، اما این کار باعث نشد. اتفاق می افتد و محمود فکری خود نیز سایه می زد ، یعنی بدون اینکه هوشمندانه عمل کند ، به مرکز وقایع تبدیل شد و به دلیل حاشیه ها ، اندیشه از متن کار تغییر شکل داد و توجه بیشتری به حاشیه ها و مقولات پنهان کرد. من نمی گویم نه ، اما می گویم بزرگان تیم باید آن را جمع می کردند.

* الان هم استقلال یکی از سرمربیان امیر قلعهوانی و فرهاد مجیدی خواهد بود و مجیدی شانس بیشتری دارد. حضور آنها را چگونه ارزیابی می کنید؟

تنها چیزی که می توانم بگویم این است که امیدوارم بلایی که بر فرهاد مجیدی آمده است اتفاق نیفتد. مجیدی هنوز اتفاقات سال گذشته را فراموش نکرده است و امیدوارم که اگر مجیدی بیاید ، تجربه بیشتری داشته باشد. یکی از مشکلاتی که فرهاد مجیدی ممکن است تجربه کرده بی تجربگی در زمینه مربیگری بود. آقای سعادتمند نباید با او درگیر می شد و مجیدی نباید به دام می افتاد ، اما او بلافاصله درگیر ماجرا شد و تیم را به لبه زمین که نزدیک به فینال جام حذفی بود ، برد و این فرهاد بود. نتیجه و کم تجربگی آقای سعادتمند ، و امیدوارم این بار آن را تجربه کنید.

* امروز در مورد کمبود بازیکنانی که پاسخ روشنی به این س notال ندادند از آقای فکری سال شد. فکر می کنید این اتفاق افتاده است؟

من خودم هرگز نگفته ام که بازیکنان کم کاری کرده اند زیرا من در فوتبالم چنین کاری نکرده ام و با آن غریبه ام و هرگز نظیر آن را ندیده ام. اگر محمود فکری چیزی نگفته است ، به این دلیل است که در طول بازی هرگز خطایی انجام نداده است. مربیان معمولاً این مکالمات را که در طول بازی انجام می دادند ادامه می دهند ، بنابراین به هر حال آن را می دانند. البته بازیکنانی که مربی خود را دوست ندارند ناخواسته انرژی کافی را سرمایه گذاری نمی کنند. آنها تلاش می کنند ، اما انگیزه ای ندارند.

* اکنون در فصل نقل و انتقالات هستیم. استقلال سعید مهری ، عرفان گل محمدی و امیرحسین بیات را انتخاب کرد. به نظر شما در کدام ردیف ها تیم باید تقویت شود؟

نقل و انتقالات از نظر فکری انجام شده است و باید ببینیم هنگام رفتن وی چه اتفاقی می افتد. دو دوست خواستار کمک فکری شدند و من بلافاصله گفتم که لازم است با خود محمود صحبت کنم زیرا نظر سرمربی مهم بود. من نمی دانم در صورت جذب این بازیکنان و رفتن مربی ، چه اتفاقی می افتد.

* آیا با آقای فکری برای کمک صحبت کرده اید؟

آره

* رد شد؟

نه ، من آن را رد نکردم ، اما من گفتم که اگر من دستیار شوم ، دو بحث داریم ، یکی اینکه من با تیم چوکا تالش قرارداد دارم و این تیم را در وضعیت بحرانی قرار داده ایم و خوشبختانه ما شرایط فنی خوبی است و ما کاری انجام داده ایم که همه مربیان و هواداران آن را تحسین می کنند. البته این کم تجربگی باعث شد در دقیقه 90 پنج بازی بدست آوریم و بحث دیگر این است که باید با مربی صحبت کنم تا ببینم فکر من با او مطابقت دارد یا خیر. باید گفته می شد که آقای فکری طلاق گرفته است.

* اگر آقای مجیدی درخواستی داشته باشد ، آن را می پذیرید؟

فرهاد مجیدی یکی از دوستان خوب من است و همه ما هم تیمی و هم اتاقی بودیم و باید با هم صحبت کنیم تا ببینیم نیازهای ما چیست.

بیشتر بخوانید:

داستان رشید مظاهری در مورد کادرفنی اخراج استقلال

جذابیت فرهاد مجیدی با 4 قلب آبی برای استقلال

مرفاوی در مورد لجبازی در استقلال نوشت! / عکس

258 251

دکمه بازگشت به بالا