اساس حرکت انقلاب، بر پایه دانش روحانیون انقلابی و با بصیرت بود

اساس حرکت انقلاب، بر پایه دانش روحانیون انقلابی و با بصیرت بود

دبیرکل مجمع جهانی همگرایی مذاهب اسلامی با بیان اینکه اساس انقلاب بر دانش و بصیرت روحانیون انقلابی استوار است ، گفت: دانشمندان کسانی هستند که خدا را بین خود و قلب خود احساس می کنند ؛ بنابراین ، آنها قصد شیطانی ندارند.

به گزارش رویداد برتر ، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل فدراسیون جهانی همگرایی مذاهب اسلامی در این سمینار اینترنتی تسلیت گفت. درگذشت روحانیون اهل سنت در یک سال گذشته “فاطر به آیه 28 سوره” انما یخشی الله من عباده العلما “اشاره کرد و گفت:” علما از خدای متعال می ترسند ، از او می ترسند و حدود او را رعایت می کنند. “

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی موجب شده است تا جهان دین و مکتب اسلام و تأثیرات حیات بخشش را در جوامع بشری مورد بررسی قرار دهد. بنیان این جنبش انقلابی ، که توسط امام خمینی (ره) بنیان نهاده شد ، مبتنی بر دانش بصیرت روحانیون انقلابی بود که مقابله با نظام سلطه ، مقابله با ایالات متحده و رویارویی با سلطنت ستمگر را می دیدند. (RA) حضور داشت که علم و عمل را با هم ترکیب می کرد.

شهریاری گفت: جمعی از علمای اهل سنت با پیری یا بیماری عروق ویروس کرونا قلب خداحافظی کردند و ما این ضایعه را به خانواده این عزیزان تسلیت می گوییم.

وی اظهار داشت: در روایت آمده است که “مرگ دنیا نتیجه فی-اسلام است ، ما به دنبال تفاوت شب و روز نیستیم”. من این روایت را دارم. هیچ چیز شکاف و گسیختگی را پر نمی کند ، حتی با گذشت زمان. همین روایت در موسی بن جعفر امام کاظم (ع) کافی ، صفحه 38 جلد اول ، به گونه دیگری نقل شده است. مومین به عنوان بکت در برابر آلت تناسلی مرد آلسما مبهم است کان کان یسد مله یبد علیه السلام و Slm Slmh Fi Islam La Ysdha در برابر آلمایخ وبکا زمین و دروازه ها. هنگامی که یک مeverمن صالح می میرد ، فرشتگان برای او گریه می کنند ، سرزمین هایی که او در آنها عبادت می کند و دروازه های آسمانی که اعمال او از آن برخاست ، گریه می کند ، و شکافی در اسلام وجود دارد که هیچ چیز پر نمی شود. به دلیل حقوقدانان و دانشمندان ، مrsمنان قلعه و باروی اسلام هستند و مانند قلعه ، متولی و متولی دین اسلام هستند.

دبیرکل مجمع نزدیک کننده ادامه داد: “این نشان می دهد که دین اسلام چقدر به علما توجه دارد ؛ قرآن کریم می فرماید:” چه کسی می تواند و چه کسانی که نمی توانند؟ ” “آنها هرگز یکسان نیستند؛ خداوند این نابرابری را در آیه دیگری بیان فرموده است: خداوند به کسانی که ایمان آورده اند و به کسانی که دانش و دانش می گیرند درجه ای می بخشد و خدا از آنچه انجام می دهد آگاه است. این آیه شریفه از همان معنا را منتقل می کند ، یعنی خدا به کسانی که ایمان دارند درجه ای می دهد و به کسانی که به آنها دانش داده شده درجه می دهد.

وی گفت: “دانشمندان نیز معتقد هستند.” ما “ایمان بیاوریم” ، یعنی درجات مrsمنان ، و درجات اضافی داریم که آنها را به خوبی می شناسد و مورد تعالی خداوند قرار می گیرد ، بنابراین علما در برابر خدای متعال قدری قد دارند و جایگاه بسیار بالایی دارند.

شهریاری افزود: در برخی از روایات مقایسه ای بین جهان و فداکار انجام شده است. در روایت پیامبر اکرم (ص) کشاف زمخشری در صفحه 492 ، می توان گفت که بین یک عالم و یک عابد صد درجه اختلاف وجود دارد که هر درجه از آن مانند اسب تند هفتاد سال است که اگر چند برابر و جمع شده ، مسابقه اسب 7000 سال از هم دور بوده و نشانه پاداش و قرب است که برای جهانی تعیین شده است.

وی ادامه داد: در روایتی دیگر از امام باقر (ع) در صفحه 33 جلد اول كافی نقل شده است كه فرمود: این مقام و منزلت دانشمندان را می دهد ؛ دانشمندان مسئولیت سنگینی دارند و این علمای بزرگواری که پیرو انقلاب و دین اسلامی بودند و مردم بر مردم حکومت می کردند ، خود از دانش آنها آگاه بودند و عمل می کردند: از 70،000 پیرو با فضیلت تر. خداوند اگر این اراده کند این بزرگواران را برکت دهد و آنها را با پیامبر اکرم (ص) متحد کند و برای خانواده هایشان صبر و برای بازماندگان این علمای بزرگ صبر عظیم عنایت فرماید.

شهریاری گفت: جای تأسف است که ما سال گذشته شاهد بودیم و اخیراً علمای بزرگی از استانهای اهل سنت به لطف خدا رفتند و این مجلس را به یاد این عزیزان برگزار کردند که اگر خدا بخواهد یک آرامش قلبی برای بازماندگان خواهد بود.

وی اظهار داشت: قرآن کریم در مواردی به دانش امر می کند و می فرماید: علموا ، فلموا و لیلام ، این موارد عمدتا به اصول و چارچوب دین برمی گردد ، یعنی اگر می خواهیم بدانیم جهان چه باید بشناسد و آگاه باشید قرآن کریم می گوید که او می داند خدا بزرگوار است ، مقام از مال خداست و اگر کسی عزت و افتخار دارد ، آن افتخار مال خداست و خداوند تنها شخص ارجمند در جهان است. دانش باید متعلق به اینها باشد؛ دانشمندان می دانند كه عزت و مقام از آن خداست ، خرد و دانش از آن خدا است. خداوند آمرزنده ، مهربان ، مهربان است و این خصوصیاتی را که قرآن کریم به ما دستور داده است بدانیم. بدانید که شما با معجزه خدا متفاوت هستید؛ دانش وحدت خدا و خداوند متعال ، جلال ، یک خدا یکتا “وَلِهُكُمْ لِلَهٌ وَاحِدٌ” ، اما او خدای یكی است. بدان که خدا یکی است و دو نیست؛ این خصوصیاتی است که خداوند به دانشمندان امر کرده است که این دانش را داشته باشند و آن را به دیگران منتقل کنند ، زیرا این جهان است که به دانش او اعتماد می کند و با یادگیری دیگران را یاری می کند و دستگیر می کند.

شهریاری ادامه داد: خداوند متعال می فرماید: شما نمی دانید که خداوند صاحب آسمان و زمین است؛ خداوند پروردگار شایسته شماست؛ خداوند متعال پروردگار و یاور ماست. ارباب و ارباب ما ، رئیس ما ، و هیچ ارباب و اربابی در دنیا وجود ندارد ، و هیچ سهمی یا کمک در دنیا وجود ندارد. قادر به انجام هر کاری هر آنچه در بهشت ​​و زمین روی می دهد ، جهان است. اگر به همین یک جمله اکتفا کنیم و توجه کنیم که خداوند چه ویژگی هایی دارد ، کافی است؛ دستور داد؛ دانشمندان باید این دانش را بیاموزند و بدانند که خدا از این ویژگی ها برخوردار است.

دبیرکل مجمع تقریب افزود: تصور نکنید که شما صاحب زمین هستید ، بلکه شما صاحب اتومبیل هستید ، پس شما صاحب پول هستید. اگر مال داشته باشید ، صاحب اصلی آن خدا است و این موارد عبارتند از: املاک موقت و موقت ما. “دنیا آخرین اقتصاد است” ما باید بیاییم و برویم و ببینیم که خداوند متعال این وسایل را برای دیگران به ارث می برد ، و آنچه بر روی زمین باقی می ماند بقیه خدا است. خدا صاحب واقعی آنچه در زمین است است.

وی افزود: این یکی از مواردی است که دانشمندان باید بدانند و دیگران باید از آن آگاه باشند. نکته دوم که دانشمندان باید بدانند این است که خداوند متعال از آنچه شما انجام می دهید آگاه است و از آن آگاه است. همه چیز را شنیده است ، و همه چیز را شناخته است ، و پاداش زیادی برای اعمال ما گرفته است.

شهریاری افزود: “این شناخت خدای متعال فقط در مورد اعمال ما نیست ، بلکه از قلب ما نیز آگاه است ، از اسرار درونی ما آگاه است و در قرآن آمده است: او آگاه است ؛ دانشمندان کسانی هستند که این دانش را دارند. ، آنها می دانند که خدای متعال از اسرار آنها آگاه است ، بنابراین آنها هشدار می دهند ، تقوی می کنند ، در راه دانش و تقوا قدم می گذارند ، و می دانند که خدا واسطه بین انسان و قلب او است.

وی تأکید کرد: دانشمندان و دانشمندان کسانی هستند که خدا را بین خود و قلب خود احساس می کنند؛ بنابراین ، حتی با اراده خودشان ، آنها قصد شیطانی ندارند ، آنها فکرهای ناپسند ندارند ، زیرا آنها می دانند که خداوند هنگام انجام این کار از این امر آگاه است. خداوند نه تنها از اعمال و اعمال ما آگاه است ، بلکه از نیت و اسرار درونی ما نیز آگاه است ، و هنگامی که شخص احساس کند خدا و هر کاری که انجام می دهد در حضور او حضور دارد ، خداوند ناظر و آگاه است و خداوند متعال نیز از این امر آگاه است. ، کیفیت واقعی ترس در او ایجاد می شود ، و بنابراین او می گوید ، “در حقیقت ، خداوند از پرستش دانشمندان آزاد است.”

شهریاری اظهار داشت: چرا دنیا ترس الهی دارد؟ زیرا او آگاه است که خداوند مسئول اعمالش است ، نه کار خود ، اما از هدف ، قلب و نیت و اسرار درونی خود آگاه است و به همین دلیل خداوند متعال فرمود که اگر کسی این ترس از خدا را از دست بدهد ، به آرامی تقوا پیشه خواهد کرد و هرگز گناه نمی کند. بنابراین او گفت: “بدان که خدا با پرهیزگاران است.” بدان که خداوند متعال با پرهیزگاران است؛ با کسانی است که از دستورات او پیروی می کنند و مأموریت های او را انجام می دهند ، کارهای خوب را صادقانه انجام می دهند ، کارهای زشت و گناهکار را کنار می گذارند و به عشق بیشتر این جهان ادامه می دهند ؛ این خصوصیات دانشمندان است و امروز می بینیم که بسیاری از علما به دلیل از دست دادن این بزرگان ، در جهان اسلام کشته و دچار تفرقه شده اند. امیدوارم خداوند روح این بزرگان را با شهیدان امام حسین (ع) و حمزه سید الشهدا و پیامبر اکرم (ص) متحد کند و به بازماندگان آنها صبر و اجر عطا کند. انقلاب اسلامی ما را توسط علما ، که تمدن جدید اسلامی است ، به پایان و پایان می رساند و خواهیم دید که یک ملت واحد در اسلام شکل گرفته است. بیایید ببینیم که اختلافات پایان می یابد ، جنگ ها بین جوامع اسلامی پایان می یابد و همه هواداران جدید ، هماهنگ ، مشترک و متحد به احکام الهی قرآن و سنت پیامبر (ص) خدمت می کنند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا