اقتصادی

برنامه‌ریزی راه‌اندازی بیش از ۴۰۰ معدن زغال‌سنگ

بر اساس اعتماد مغز زیست محیطی ، بیش از 432 پروژه جدید استخراج با ظرفیت بیش از دو میلیارد تن زغال سنگ در سال برنامه ریزی شده است که تهدیدی برای کنوانسیون آب و هوای پاریس است.

به گزارش رویداد برتر ، در گزارش رصدخانه جهانی انرژی آمده است: بیشتر این ظرفیت یعنی حدود 1.663 میلیارد تن در سال در مراحل اولیه برنامه ریزی قرار دارد و قابل لغو است اما بقیه ظرفیت در حال حاضر در دست ساخت است.

Global Energy Monitor هشدار می دهد که این پروژه ها به دلیل چشم انداز انتقال به انرژی پاک ، دارایی سرگردان 91 میلیارد دلاری هستند. اما اگر این پروژه ها اجرا شود و تولید جهانی طی دهه آینده کاهش نیابد ، ظرفیت پیش بینی شده تولید زغال سنگ در صورت افزایش 1.5 درجه ای گرمایش کره زمین ، سقف هدف را چهار برابر می کند.

متوقف کردن این مقدار ظرفیت استخراج زغال سنگ دشوار خواهد بود. بیشتر این پروژه ها در اقتصادهای توسعه یافته در اروپای غربی یا آمریکای شمالی انجام می شود. چین سال گذشته بیش از نیروگاه های زغال سنگ در سراسر دنیا نیروگاه های زغال سنگ راه اندازی کرد که نشان می دهد زغال سنگ برای اقتصادهای توسعه یافته از چین همچنان مهم است.

علاوه بر چین ، روسیه ، استرالیا و هند بیش از سه چهارم ظرفیت جدید استخراج را در خود جای داده اند. این چهار کشور با هم ظرفیت تولید سالانه جدید 1.75 میلیارد تن را دارند. چین با ظرفیت 452 میلیون نفر پرچمدار بدون چون و چرا در دست ساخت است و پس از آن روسیه با 59 میلیون تن ، استرالیا با 31 میلیون تن و هند با 13 میلیون تن قرار دارند.

بر اساس Oil Price ، نویسندگان گزارش Global Energy Monitor خاطر نشان کردند که شروع و توسعه استخراج زغال سنگ برخلاف جدول زمانی دستیابی به سطح کربن خنثی است که توسط آژانس بین المللی انرژی منتشر شده است.

با این حال ، نقشه راه با واکنش شدید کشورهای نفت خیز از جمله نروژ و عربستان روبرو شده است. این نقشه راه توسط گروه های زیست محیطی مورد استقبال قرار گرفته است ، اما بعید است که به سندی برای انتقال انرژی تبدیل شود زیرا خواستار توقف فوری اکتشافات نفت و گاز است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا