همه چیز درباره عرق‌سوز شدن

همه چیز درباره عرق‌سوز شدن

سرخچه ، بیماری پوستی همراه با خارش و ضایعات غیر التهابی ناشی از تعریق یا بثورات گرما ، انسداد مجاری غده عرق.

به گزارش رویداد برتر ، “عصرایران” در ادامه نوشت: این وضعیت نه تنها نوزادان بلکه بزرگسالان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد ، به خصوص در مناطق گرم و مرطوب. بثورات گرما هنگامی اتفاق می افتد که منافذ مسدود شده عرق را در زیر پوست فشرده می کنند. در نتیجه ، علائم بیماری از تاول های سطحی تا گره های قرمز عمیق متغیر است. برخی از اشکال بثورات نیز در لمس خشن هستند و با احساس خارش شدید همراه هستند.

این بیماری پوستی معمولاً به خودی خود برطرف می شود ، اما اشکال شدیدتر نیاز به مراقبت پزشکی دارند. با این حال ، ساده ترین راه برای درمان این شرایط جلوگیری از تعریق زیاد و خنک شدن پوست است.

علائم و انواع

در بزرگسالان ، بثورات گرمایی بیشتر در چین و چروک های پوست و هنگام مالش لباس دیده می شود. در نوزادان ، گردن ، شانه ها و سینه مستعد ابتلا به هزاره است. در کودکان دارای اضافه وزن بثورات زیر بغل ، آرنج و کشاله ران رخ می دهد.

به طور کلی ، علامت اصلی بیماری پوستی مورد بحث ضایعات ریز قرمز رنگی است که پاپول نامیده می شوند ، تحریک شده و خارش دارند. این وضعیت می تواند همزمان از چندین نقطه از بدن شروع شود و مناطق غیر منتظره مانند قسمت تحتانی بیضه ها را تحت تأثیر قرار دهد. البته باید توجه داشت که علائم زونا با زونا اشتباه گرفته نمی شود ، زیرا اگرچه زونا غالباً در یک طرف بدن محدود می شود ، اما تغییرات پوستی آن بسیار شبیه بثورات گرمایی است. در بیماران مبتلا به زونا ، خارش و به خصوص درد می تواند ناراحتی زیادی را در سراسر منطقه آسیب دیده ایجاد کند.

اما کلینیک مایو ، یکی از معتبرترین مراکز پزشکی و دانشگاه های جهان ، میلیارد ها میلیارد دلار می گوید:

خفیف ترین نوع بثورات به نام “Miliaria crystalina” روی مجاری عرق در لایه فوقانی پوست تأثیر می گذارد. این مدل به دلیل تاول های پر از مایع و برجستگی های شفاف (پاپول) معروف است که به راحتی می شکنند.

نوع دیگر ، عمدتا در اعماق پوست ظاهر می شود ، که در بعضی موارد گرمای درشت نامیده می شود ، “Miliaria rubra” نامیده می شود. صورت اغلب با خارش و برجستگی های قرمز مشخص می شود.

شاخه های حاوی مایع (وزیکول) ممکن است قرمز ، ملتهب و پر از چرک باشند که “miliaria poschulosa (چرک)” نامیده می شوند.

نوع دیگر کمتر رایج “Miliaria profunda” نام دارد و لایه عمیق تر پوست ، درم را درگیر می کند. در این مدل عرق به دام افتاده از غدد عرق به داخل پوست نشت می کند و منجر به یک سری ضایعات جامد و گوشتی می شود.

علل و عوامل خطر

اگرچه هنوز مشخص نیست چرا مجاری عرق عرق می کنند ، اما به نظر می رسد عوامل خاصی در این امر نقش دارند:

مجاری عرق نابالغ: به عنوان مثال ، در نوزادان تازه متولد شده ، مجاری عرق کاملاً رشد نکرده و به راحتی پاره می شود ، که یکی از مهمترین عواقب آن ، گرفتگی عرق در قسمت تحتانی پوست است.

– آب و هوای گرمسیری: افرادی که در مناطق گرمسیری با آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می کنند بیشتر دچار بیماری نظامی می شوند.

فعالیت بدنی: ورزش ، ورزش شدید ، کار سخت یا هر فعالیتی که باعث تعریق بیش از حد شود می تواند منجر به بثورات گرمایی و انواع عمیق آن شود.

گرم شدن بیش از حد: علت احتمالی دیگر عفونت خوابیدن در لباس گرم و استفاده از پتو برقی است.

استراحت طولانی مدت در رختخواب: استراحت طولانی مدت در رختخواب ، به خصوص اگر فردی تب داشته باشد ، می تواند باعث ایجاد بثورات گرمایی شود.

عوامل اصلی خطر نیز شامل سن (احتمال آلودگی نوزادان) ، آب و هوای گرمسیری و فعالیت بدنی است.

رفتار

ممکن است کمی عجیب و ساده به نظر برسد ، اما راه اصلی درمان بثورات گرمایی پوشیدن لباس سبک تر و جلوگیری از گرم شدن شدید است. درمان فوری مناطق آسیب دیده پوست همچنین شامل استفاده از پماد موضعی تسکین دهنده مانند کالامین است. در برخی موارد ، تالک نیز می تواند اثر مفیدی داشته باشد.

انواع مختلف موضعی فعالیت ضد باکتریایی ، از جمله صابون های ضد میکروبی ، نیز توصیه می شود ، که می تواند مدت زمان علائم آزار دهنده در بیمار را کاهش دهد. سایر درمان های پوستی که اثبات شده است دارای اثرات مفیدی هستند شامل فرمولاسیون حاوی کرم های منتول ، کافور و کورتیکواستروئید است. با این حال ، برای جلوگیری از انسداد بیشتر غدد عرق توسط داروهایی که بر روی پوست چرب استفاده می کنند ، توصیه می شود از فرمولاسیون های بیشتر مبتنی بر آب و روغن کمتر استفاده کنید.

در بیشتر مناطق گرمسیری ، مردم محلی از پودر تالک در ترکیب با پروتئین های شیر خشک و تریکلوزان (یک ماده ضد میکروبی) برای مبارزه با هزاران سال استفاده می کنند. از آنجا که در این روش پودر مدت زمان بیشتری روی پوست می ماند و یک منطقه خشک ایجاد می کند که در آن باکتری ها نمی توانند تکثیر شوند ، فرمولاسیون عملکرد خوبی را ارائه می دهد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا