همایش چهره‌های ماندگار؛ ۱۱ سال در تعلیق

همایش چهره‌های ماندگار؛ ۱۱ سال در تعلیق

در واقع به دلایلی کار ما در کنفرانس قطع شد. وگرنه در این سال ها به کارمان ادامه می دادیم. در مجموعه فرهنگی سعدآباد نیز موزه ای برای چهره های ماندگار راه اندازی کرده ایم که البته دولت قبل به بهانه تعمیر مجموعه تعطیل شد و اکنون در وضعیت نامناسبی قرار دارد.
امیدواریم وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کنونی ضرغام که از ابتدا و در دوره مدیریت رسانه ملی خود از این پروژه حمایت کرده و نسبت به تعلیق آن اعتراض داشته است، برای ادامه کارمان به فکر ساماندهی بازگشایی موزه باشد.
پس از تعطیلات کنفرانس، موزه بسیار کارآمد بود. البته به اندازه کنفرانس مثمر ثمر نبود، اما هفت هشت سال در موزه جلسات علمی و تخصصی برگزار کردیم و سعی کردیم مشاهیر را به علاقمندان معرفی کنیم. اساتیدی مثل دکتر دینانی به موزه آمدند و سخنرانی کردند.

دلایل قطعی همایش دائمی بازیگران را باید از مسئولان صدا و سیما جویا شد. در این سال ها سعی کردیم کنفرانس را دوباره راه اندازی کنیم، اما هر وقت به جایی می رسیدیم، صندلی عوض می شد و کار به جلسه بعدی می رفت.
هر پروژه دارای معایبی است. اما ما همیشه سعی کرده ایم کار خود را به دور از مسائل سیاسی، اجتماعی و جناحی انجام دهیم. این پروژه بازخورد بسیار خوبی از جامعه دریافت کرد. تا جایی که برخی حتی به بهانه تجلیل از چهره های ماندگار در عرصه های مختلف از نام او سوء استفاده کردند و از مردم پول گرفتند. خوب اگر این کنفرانس و بازخوردها موفق نمی شد، چنین توجهی و حتی سوء استفاده ای وجود نداشت.
اکنون میدان مساعد است و می توان امیدوار بود که دوباره آن را حفظ کنیم. دکتر جبلی رئیس جدید رسانه ملی می تواند نقش مهمی در تسهیل این امر داشته باشد. در هر صورت تمرکز مادی و تدارک مراسم بر عهده صدا و سیما می باشد. امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد و بتوانیم مراسم را ببینیم.

* طراح و مجری پروژه «چهره های جاویدان».
* مصاحبه با روزنامه خراسان

دکمه بازگشت به بالا